Ondertempratuur en blauwe lippen.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sterre82, Feb 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn zoontje heeft altijd een wat lagere tempratuur gehad. Vlak na zijn geboorte hebben we ook verschillende keren gekangaroed met hem.
    Een paar maanden geleden heb ik de HA gebeld omdat hij 's ochtend tempraturen van 35.3 en 35.4 had. De assistent zei dat, zolang hij zich normaal gedraagd (vrolijk is e.d.) het geen kwaad kan, sommige mensen hebben nou eenmaal een lage lichaamtempratuur. Gelukkig is hij een heel vrolijk en bewegelijk mannetje en zie ik niks vreemds aan hem.
    Tot hij gaat zwemmen of buiten komt o.i.d. Hij zwemt elke zaterdag met papa maar voordat hij goed en wel in het zwembad ligt heeft hij al blauwe lippen en op een gegeven moment krijgt hij ook echt van die rode en blauwe vlekken op zijn lichaam van de kou. Terwijl het toch behoorlijk warm is daar. Andere kinderen hebben ook nergens last van.
    Als hij buiten gaat spelen heeft hij binnen 5 minuten zulke rode handjes dat het hem gewoon pijn doet. Ik mag dan ook niet aan zijn handjes zitten.

Van de week begon iemand heel eng te praten over mogelijk zuurstof tekort o.i.d.. :$ Ik schrok me dood :(

Maar juist omdat hij zich verder gewoon normaal gedraagd, niet suf is e.d. vind ik het zo moeilijk wat ik hiermee aan moet. Is dit normaal of zou ik toch even met hem naar de HA moeten gaan?

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    aangezien het hem best hinderd in de gewone dingen (buiten) , zou ik er denk ik toch voor naar de huisarts gaan. Toch maar weer eens laten checken - gewoon voor de zekerheid.

3. MiSe

MiSe Niet meer actief

Zuurstoftekort lijkt me niet zo snel, vooral omdat hij juist heel erg reageert op kou zoals je zegt. Als het zuurstoftekort is, zou je dat merken met de fles; zweten, moeilijk ademen etc. Ook zou het cb gehoord hebben dat hij evt een hartruisje oid heeft.

Maar vind het wel sneu te horen dat hij zo reageert op kou, ik heb geen idee wat je er aan kan doen. Dus zou het eens een keer overleggen met je huisarts. Even voor de zekerheid.

4. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hendrik heeft ook vaak blauwe lippen zolang de tong nioet blauw word geeft het niet zegt cb, zodra hendrik het koud heeft heeft hij blauwe lippen
    maar als je het niet vertrouwd moet je natuurlijk even naar de ha gaan, ik ga binnenkort ook omdat het steeds vaker gebeurd en hij is nu een dik jaar

5. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    overig heeft hendrik geen ondertemperatuur

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

toevallig dit topi, ik zit met hetzelfde. Ties heeft heel sporadisch blauwe lippen als ie het koud heeft, maar erger vind ik dat het het nsachts vaak koud heeft en dan een temp heeft van 35,5 ipv 36,5 (zijn normale temp)
    ook heeft ie altijd koude handjes en voetjes, maar verder merk je niets.

zit me ook net af te vragen of ik ermee naar de ha moet.

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Mijn dochter heeft het ook. Geen heftige ondertemperatuur maar wel veel last van kou.
    Ze heeft vaak blauwe lippen en buiten krijgt ze erg pijnlijke rode handjes en wangen die eerst rood en daarna blauw worden.
    Ik heb d'r onlangs nog laten nakijken bij het cb en er is niets aan de hand.
    Gewoon geen winterkind zeg ik altijd maar.
    Ze had trouwens vanaf haar geboorte al moeite met haar temp op peil houden. Ze heeft een aantal maanden kruikjes gehad.
    Ze heeft ook altijd koude handjes en voetjes. Tenzij ze ziek is, dan gloeien d'r handjes.

8. adi

adi Niet meer actief

Ik weet niet hoe het bij babys werkt, maar bij volwassenen duiden deze 'symptomen' op de slechte bloedcirculatie en mogelijk te trage schildklier. (zo hebben ze bij mij bloedarmoede ontdekt en een slecht werkende schildklier).

Ik zeg niet dat het bij babys ook zo is, babys zijn een stuk fleixbeler qua lichaamstemperatuur e.d., maar als de kleine er last van heeft zou ik het laten onderzoeken. Even naar de HA een bloedtest laten doen.
    Ik zou overigens niet weten wat voor zinnig onderzoek CB kan uitvoeren bij deze sympotomen.

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    @ adi ze hebben geluisterd of er een ruisje bij d'r hartje zat.
    Dat is het enige eigenlijk. Bloed heb ik een jaar geleden toen ze bij de kinderarts liep al eens laten onderzoeken.

10. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Mijn zoontje had ook een onder temperatuur en het bleek dat hij ijzer te kort had. Misschien eens overleggen met je HA.

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Pinguin: Mijn zoontje heeft het ook al vanaf zijn geboorte. We hebben ook met hem gekangaroed in het begin. Kruiken inderdaad ook.

Vandaag was het hier ruim 10 graden en meneer had weer onwijs rode handjes. Toen ik wilde voelen trok hij ze weer weg. Tja, toen maar handschoentjes aan. Loop je daar in de zon, 10 graden en een kindje met handschoenen aan :)
    Ik ga morgen toch maar de HA bellen. Ik ga niet graag 'voor niks' maar ik begin het nu toch wel erg vreemd te vinden. En misschien is het ook wel niks maar dan heb ik hem wel even laten nakijken :)

Share This Page