Hooooiii dames! Even een vraagje... Mijn meisje is nu ruim 12 weken... voor een paar weken geleden zat ze op 7 voedingen. 2 weken geleden hebben we flink geregeld waarna ik 5 voedingen gaf. Het is de bedoeling dat ik voed op verzoek, maar als ik dat doe, dan komt ze maar 4 keer per dag!! Ze komt 's morgens tussen 5 en 7, soms 8, afhankelijk van hoe laat de wekker gaat Daarna wordt ze vaak rond 9 uur wakker en drinkt ze om een uur of 10, daarna slaapt ze tot ruim 15.00 uur!!! Dan haal ik ze dus maar, want vind dat wel erg lang. Dan haal ik ze rond 18/19.00 uur nog maar en dan wil ze om 21.00 en dan gaat ze slapen, en slaapt ze door tot 's morgens... Als ik haar nu d'r gang laat gaan, dan zou ze die van rond 18.00 overslaan, want dan 'tut' ze maar wat aan m'n borst! Ze drinkt wel effectief... 4 weken geleden woog ze 5710gram en is geboren met 3800. Ze zal nu over de 6kg zitten denk ik (vrijdag cb...) Iemand dit ook meegemaakt?? Is dit niet te weinig? Ze is super vrolijk, echt een lachebekkie dus ergens moet ik me geen zorgen maken en misschien even wekelijks wegen, dan heb ik wat zekerheid... Maar ben zo bang dat mijn productie nog verder terug loopt en zo de hele borstvoeding. Wil d'r niet van de borst af!! Ben benieuwd of iemand dit herkent?? Misschien dat m'n onzekerheid wat afneemt dan... Als dit nou verder goed zit, qua gewicht enzo dan ga ik proberen of ik misschien de tijden wat kan verzetten zodat het wat meer 'evenwichtig' is! Een beetje de 'normale' tijden! Nou ben benieuwd... Groetjes Sann
Hmm ik vind het wel erg weinig .. Mijn kindje drinkt nog 6 keer per dag. Ik zou even met het CB overleggen naar gewicht en lengte of het zo goed is.
Weinig he? Daarom probeer ik er toch 5 te geven... Plasluiers enzo zijn goed maar het voelt als zo weinig! Misschien doet ze het er wel goed op?? Ik weet het niet... Vrijdag moet ze voor de prikjes en naar de arts, maar denk dat ik toch woensdag even ga wegen... Ik vind het fijn dat ze voldaan is na een voeding, en dat ze zo vrolijk is, en zo goed slaapt... maar 4 voedingen als ik haar d'r gang laat gaan vind ik wel erg weinig ja. En daarbij... ik vind het zo heerlijk om ze aan de borst te hebben!! Wil dat niet nu al missen...
Hoi sanntje, Als ze blij en gelukkig is, geen honger heeft en voldoende plas en poep luiers produceert, zou ik me geen zorgen maken. Het enige wat je zou kunnen proberen is om de voedingen s ochtends wat meer te spreiden, zodat er een wat regelmatiger interval tussen zit, en je ongeveer 3/4 uur tussen elke voeding hebt. Dat is prettiger voor je borsten, beter voor je kleine en makkelijker als je wat op een dag wil doen Mij was vertelt dat je overdag niet langer dan 4 uur tussen iedere voeding moest laten. Ik hoop dat ze het goed doet bij het cb!
Dat idee van uiterlijk om de 4 uur voeden had ik dus ook... althans, zo is het mij toen verteld!! Nu worden onze kleintjes natuurlijk groter en ze blijven niet altijd op hetzelfde aantal voedingen hangen, maar als ik zo lees dat de meeste moeders toch wel minimaal 5 voedingen of zelfs meer per dag geven!! Nu is natuurlijk elke situatie anders en moet ik niet gaan vergelijken, maar onbewust ben je er toch mee bezig! Vandaag ben ik er inderdaad mee bezig om de voedingen een beetje meer te spreiden! Ze zat wel op redelijk vaste tijden, maar had er 's middags zo'n enorm gat in.. Ga vandaag toch weer proberen 5 voedingen te geven, en dan morgenvroeg even naar het weeg uurtje. Ben benieuwd wat mijn meisje weegt! Hoop dat mijn voeding nog goed is, en dat 4 voedingen voor haar gewoon goed is! Meten = weten zeggen ze, en zo is het maar net in dit geval!! Voel me vandaag ook al weer wat zekerder haha denk dat ik gewoon even een hormonen dipje had Bedankt voor de reacties iig!
hier ook een meisje wat al heel snel (13/14 weken) op de 4 voedingen zat. Zij maakte `s nachts een lange ruk, waardoor het overdag bijna niet haalbaar was om er 5 voedingen in te krijgen. Het cb vond het ook wat weinig maar gaf wel aan dat als ze goed in velletje zit, lekker slaapt en goed aankomt het ging probleem is. Wat je nog zou kunnen proberen is om inderdaad overdag 3/4 uur tussen de voedingen vast te houden, zodat ze `s nachts er bijv. 10 uur tussen heeft en ze ipv 5 uur tegen 7 uur of 8 uur komt. Bijv 8.00 12.00 4.00 19.00 22.00
Ben bij t cb geweest... gewicht was prima, 6100 dus iets meer dan 100 per week erbij. En die voedingen was goed, als ze maar happy is en alert buiten t slapen om. Ben t nu aan het spreiden en toch 5 voedingen proberen... ik bied er dus 1 extra aan, zit mij lekkerder... Lukt t niet die 5e voeding?? Dan weet iig dat t geen kwaad kan en ze t kan hebben!! Ongerust om niets dus haha
Mijn dochter zat met 10/11 weken al op 4 voedingen (borst, borst, fles, borst). Slaapt 's nachts 12 a 13 uren achter elkaar. Vanmorgen op het CB was alles goed. Ze woog 7 kilo, bij de geboorte 4 kilo. ik mocht zo doorgaan van het CB.