sind dit weekend heb ik erge jeuk en branderig gevoel van onder, dus heb de huisarts gebeld en heb een schimmelinfectie, kan vanmiddag zelf en 3 inwendige pillen ophalen. maar nu zat ik me te bedenken, kan ik door die infectie nu ook spruw krijgen of heeft het er niks mee temaken? want spruw is toch ook een schimmelinfectie, dus dacht er in een keer aan. heb verder geen klachten hoor met het voeden, gaat allemaal prima. bedankt voor de reactie's
Ja, je moet zeker uitkijken dat je geen spruw oploopt aan je tepel. Daarom word ook altijd gekeken dat als het even mogelijk is een vrouw niet bevalt als ze een schimmelinfectie heeft, want dan kan de baby spruw krijgen. Goed op je hygiëne letten dus.
Is dezelfde schimmel. Dus heel goed handenwassen, alles op minimaal 60 graden wassen en je tepels, mond en billen van je kind extra goed in de gaten houden!
bedankt voor jullie reacties. had gelukkig tijdens m'n zwangerschap nergens last van. en heb het ook nog maar een keer eerder gehad, jaren terug. maar ik herkende het gelijk, branderig gevoel,jeuk,rood bah niks aan voel me ook gelijk zo vies. maar goed vanmiddag med opgehaald en hopelijk gaat het snel over. en hopen dat het geen spruw word..........