Te dik buikje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door jetaime, 10 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Hoi,

Ik heb de vraag of iemand tips voor mij heeft voor het volgende.

Ik ben niet te dik, maar heb wel een buikje. Op zich niet heel erg, maar ik heb af en toe het gevoeld dat ik er net zo uitzie als iemand die al even zwanger is. Zeker als ik een rok aan heb is dat zo. Vandaar dat ik eigenlijk niet echt een rok durf te dragen. Nu wil ik dus van dat buikje af. Ik wil niet een heel speciaal dieet gaan volgen om bv 5 of 10 kilo af te vallen, alleen dat buikje.

Iemand tips?

Liefs Steffie

2. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    sjee,lastig: ga roeien, of buikspieroefeningen...?
    Veel succes iig!

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd je spieren trainen van je buik

ik heb al jaren een buikje maar hoort bij mijn figuur thanks mams ;)

4. Atlantis

Atlantis Actief lid

6 feb 2006
    134
    0
    0
    Je buikje bestaat neem ik aan toch uit wat overtollig vet... Dat had ik ook namelijk (nu zit het er ongetwijfeld -ehhhhmmmm zeker weten! nog steeds, maar valt het niet meer op in het grotere geheel van een zwanger buikje). Dan zit er toch niets anders op dan cardio-training te doen - vetverbranding dus! Je kunt je buikspieren wel trainen, maar als er een vetlaagje overheen zit, zie je toch niet zoveel van die spieren. Het is natuurlijk wel goed om óók buikspieroefeningen te doen, want daarmee verbrand je ook vet (maar lang niet zoveel als met bijvoorbeeld joggen, fietsen, of stevig wandelen) en áls je dan iets bent afgevallen heb je wel een strakkere buik.

Maar vergeet niet dat wij vrouwen ook vaak puur vanwege onze genen een buikje hebben he?! Sommige superslanke dennen hebben er nog 'last' van en krijgen het er niet afgetraind. Ik heb een tijdlang fanatiek gesport en had toen een heel slank figuur, maar heb altijd een beetje een buikje gehouden. Toen heb ik hem maar geaccepteerd als één van mijn typisch vrouwelijke rondingen. Heeeeerlijk om daar niet meer over gefrustreerd te zijn!

Ik ga straks na mijn bevalling wel weer lekker trainen enzo, maar ik ga er niet meer van uit superstrak en dun te worden, helemaal geen zin in!

5. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb een tijdje heel intensief gefietst, maar las toen dat intensief sporten je cyclus kan verlengen. Iets van dat je eisprong opschuift. En omdat mijn cyclussen langer werden ben ik gestopt met dat fietsen.

Misschien dan toch maar weer beginnen met fietsen, maar dan wat matiger dan eerst.

Ik vind het by the way ook niet erg als ik een beetje een buikje heb, maar nu is het iets te erg (geworden).

Liefs Steffie

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik doe aan x-co. Dat is super voor je buik. Je traint er je rechte en schuine buikspieren mee, en succes gegarandeerd. Ik zal eens even kijken of ik er op internet iets over kan vinden. Als ik het uit moet leggen snap je er denk ik niks van.

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
  8. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Bedankt Inky,

Ik zal eens op de site kijken. Dus daar verbrand je wel de nodige calorietjes mee dat die buik wat dunner en evt strakker wordt. Ben benieuwd.

9. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    het lijkt bij mij ook op een zwangerschaps buikje
    vooral toen ik gister een rok aan deed
    maar het is jammer genoeg niet zo
    want dan had ik het niet erg gevonden

10. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    dat is trouwens wel een interesante site

11. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ja en bij mij zie je het verschil echt, ik heb altijd een buikje gehad maar na mijn zwangerschap helemaal.
    Ik hoop voor jullie dat het bij jullie op de sportschool ook wordt gegeven!!

12. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

M'n moeder vertelde dat ze altijd een buikje heeft gehad, al vanaf haar tienertijd. Ze is 1.65 en is altijd rond de 46 kilo geweest. Wat ze ook deed, ze kreeg het er niet af.

13. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Ik ga gewoon in ieder geval proberen het er vanaf te krijgen. Ik zit er misschien nu ook wel extra mee omdat veel mensen van ons verwachten dat we binnenkort zwanger zijn. Dan ga ik bang zitten zijn dat ze denken dat ik zwanger ben, maar dat ik dat helemaal niet ben. Misschien moet ik me er ook wel helemaal niets van aan trekken. Ach... zo wordt het alleen maar ingewikkeld.
    Van mij mag er wel iets vanaf, maar zoals al eerder is gezegd het zit ook een beetje in de genen.

14. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik sus mij ook met de gedachte dat het aan de genen en de zwangerschap ligt. hihi

Als ik er klaar mee ben, dan laat ik me gewoon sucken ;). hihihi!!!

15. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    wat n gave link trouwens! Met mijn beperkingen kan ik iig tot en met oefening 5 meedoen!

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zat net op mn fiets te mopperen dat ik n (nog) dikkere buik begon te krijgen als ik al had (dankzij medicijn gebruik terwijl ik t er pot dorie net af had :( ) En zag dit topic dus meteen maar even gekeken :p
    Die site die je gaf is inderdaad ERG nuttig Inky!
    Ben ik al n tijdje naar opzoek, naar zoiets waar ze het goed uitleggen.
    Maarja zal ik nu maar even n aantal maandjes uitstellen...
    Zet hem wel in me favo's!

Deel Deze Pagina