zit met een dilemma,zit bij een maatschap van verloskundigen en degene die ik eigelijk altijd zie boterd het niet mee.ze is wel erg aardig hoor,maar ze komt mega ongeintreseerd over,bij alles wat je vraagt is het antwoord:ga maar naar je huisarts.ze spreekt je steeds met de verkeerde naam aan,elke keer weer je verhaal opnieuw doen,en aan onderzoeken zoals bloed prikken ed moet je haar aan herinderen want ze vergeet het gewoon heb er geen lekker gevoel bij.kortom Is het raar nu nog van vk te veranderen,of kan dat nog?
Wat een tegenvaller zeg, zo'n type! Ik denk dat als jij je niet fijn voelt bij je vk dat je idd maar moet veranderen. Lijkt me raar als het niet zou kunnen...als je verhuisd moet je ook veranderen. Succes Elmo
Ik heb nu ook een andere VK die van mij nam me niet echt serieus. Ik vind het niet raar als je van vk wisseld.
Ik vind het juist heel normaal en zou je idd ook aanraden om dat te doen! Het is natuurlijk wel van belang dat je je prettig voelt bij degene die je straks gaat helpen bij de bevalling.
Je moet je op je gemak voelen bij je Vk, ze begeleid straks wel je bevalling! Zij is er voor jou en niet andersom... Succes!
het is zeker niet raar om te veranderen, het is erg belangrijk om je prettig te voelen bij iemand, en je moet kunnen vertrouwen op je VK, je moet ook nog bevallen, dan is het juist belangrijk dat je je op je gemak voelt.
Ik zit in een praktijk met 4 VK's met 2 kan ik goed overweg, met de 3e iets minder en de 4e ken ik alleen van gezicht. Ja dan is het lastig, hoop gewoon een van de eerste twee aan het kraambed te treffen.
Als het goed is, staat zij straks aan je bed als de bevalling begonnen is. Daar wil je een goed gevoel bij hebben! Nou heb ik al meerdere malen gehoord dat vrouwen een vk niet zagen zitten, maar dat ze tijdens de bevalling echt super was, dus het kan wel.... Maar het hoeft niet! Als jij je nu niet prettig voelt bij deze vk, dan ga je naar een andere. Je moet het zo zien: jij bent een klant, zij verlenen jou een dienst en daar betaal jij (je verzekering) voor. De klant is koning hoor! Ik heb zelf ook een nare ervaring met de vk-praktijk waar ik tijdens mijn vorige zwangerschap kwam (dat speelde aan het eind en toen was ik al overgedragen aan de gyn, anders was ik opgestapt!). Als ik weer zwanger raak, wil ik ook ergens anders heen!
Hoi! Ik zou het eerst gewoon bespreken met je vk. Eigenlijk is het de bedoeling dat als je in een maatschap zit, dat je dan alle vk's een keer gezien hebt op spreekuur. Je weet nl nooit wie er dienst heeft tijdens jouw bevalling. De volgende keer dat je op controle gaat zou ik gewoon zeggen dat je erover denkt om naar een andere praktijk te gaan. Vaak als je het goed hebt uitgesproken valt het allemaal wel mee. En gaat het nog steeds niet goed, dan kun je altijd nog weggaan. Maar het is een beetje raar als je zonder je reden te vermelden opstapt. Dan kunnen ze hun zorg nl niet verbeteren.
Ik heb hiervoor een miskraam gehad en toen zat ik bij ons in de stad bij de vk. Voor de miskraam was er het eea al voor gevallen waar ik incl. huisarts woedend over was. Ik had toen ook sterk het gevoel, hier wil ik nooit meer heen. Nu ben ik bij een vk in een ander dorp en ik ben echt zo blij dat ik die beslissing heb gemaakt. Sowieso zou ik als ik jouw (en natuurlijk mogelijk bij jou in de buurt) was een praktijk zoeken die maar 2 vk's heeft. Op die manier ken je ze alle twee en weet je gewoon dat t 50-50 is wie er aan je bed zit. De vorige praktijk van mij hadden 4 vk's waarvan ik er 2 niet kon luchten of zien. Ik moest er echt niet aan denken een van deze dames aan mun bed te hebben zitten. Kijk ff in de telefoongids oid naar een andere vk bij jou in de buurt en vertel je verhaal, zij vertellen je dan wel hoe verder te handelen... Succes