kleintje komt om de 2,5 uur

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nipa18, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    onze zoon is bijna 7 weken en komt om te eten om de 2,5 uur ik geef borstvoeding vind dit erg kort op elkaar zijn er meer mama's die dit hebben en zo ja wat hebben jullie ertegen gedaan. hij groeit erg goed dus dat is het prbleem niet! hoop op tips en hoop dat er meer mama's zijn!

2. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey nickyz

Hier ook een borstvoedingsmama. Ik zie dat je kindje 6 weken oud is. dan is het heel normaal hoor dat hij om de 2,5 uur komt. rond 6 weken krijgen ze een groeispurt ook regeldagen genaamd. en dan komen ze nu eenmaal sneller dan dat je gewend bent. op die manier maak je meer melk aan en dan kom je weer een tijdje toe.

ze krijgen in principe drie keer een regelperiode. rond 10 dagen rond 6 weken en 3 maanden.

gewoon aanleggen als hij erom vraagt en maak je geen zorgen.

geniet ervan, na een paar dagen is dat over hoor

groetjes kathy

geef al 6 maanden de borst

3. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    hij heeft het al vanaf het begin eigenlijk....

4. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey nickyz

dan zal het een grote eter zijn hihihihi.

komt hij goed bij? hoe zijn zijn plas en poepluiers?

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Is heel normaal! Je doet het hartstikke goed!

6. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    poep en plasluiers in overvloed!

7. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    als hij voldoende plas en poep luiers heeft en hij komt goed bij dan zou ik me geen zorgen maken hoor.

dan heb je zeker niet te weinig. hij komt gewoon vaker. en mijn zoon van bijna 6 maanden nu, wacht ook geen 4 uur hoor tussen de twee maaltijden in. dat is ook 2 a 3 uur. perfect normaal.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd zoals al gezegd, heel normaal! Gewoon die kleine laten drinken. Het kan ook zijn dat ie even aan het regelen is! Vraag en aanbod van de melk word weer op elkaar afgestemd. Een regeldag hoeft niet persé 1 dag te zijn, het kunnen ook een paar dagen zijn.

Succes meid, komt echt goed!

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het hoeft trouwens niet een regeldag(en) te zijn hoor. Het kan ook gewoon het drinkpatroon van je kindje zijn.
    Ik heb ook heel lang om de 1,5 a 2 uur gevoed. Niet altijd leuk maar je doet er niets aan. Als ik zie wat mijn kind nu eet (4 boterhammen, 3 stukken fruit en warm eten op een dag) dan denk ik gewoon dat hij een flinke eter is.

10. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb ook zekers tot een maand of 4,5 om het uur a anderhalfuur moeten voeden.
    Hier krijgt meneer nu 2 keer een papfles,stuk of 10 borstvoedingen,groot potje fruit,groot potje groente,en een tussendoortje in de vorm van ligakoek/rijstewafel.

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Nicky, als ze zo klein zijn is dat een heel normaal drinkpatroon. Op borstvoeding.com staat uitgelegd waarom dat zo is.
    Gewoon doorgaan zoals het nu gaat, je doet het uitstekend!

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Mijn dochtertje, 4 maanden, drinkt nog steeds om de 2,5 à 3 uur.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Die van ons is twee dagen ouder dan jullie zoontje en komt ook om de 2 à 3 uur (eerder 2 dan 3 ;)), ook 's nachts! Volgens mij (en mijn vk/kraamhulp) is dat heel normaal. Het cb zit er wel vaak over te zeuren, maar daar luister ik maar niet meer naar.

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Mijn dochter dronk tot 12 weken ook zo om 2 uur.. het is wel veel en snap dat je soms het idee hebt dat je alleen maar aan het voeden bent. Hier duurde een voeding zo tussen de 30-45 minuten dus soms kwam ik aan niets anders toe. Het wordt strax steeds makkelijker.
    Helaas heb ik moeten stoppen na 4 maanden door slechte voorlichting enz..Ik zou niet genoeg voeding hebben en daarom kwam ze zo vaak.. ik weet nu helaas wel beter.

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Had ik ook hoor! Volhouden meid, het wordt wel "beter" ! :D

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier ook. Om de 1.5 a 2 uur. Je doet er inderdaad niets aan. Heb wel eens tot 3 uur gerekt, maar vind het eigenlijk zelfs wel een beetje zielig.

17. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    nou vanacht was echt super! 22.30 laatste borst en toen weer om 03.30 wist niet wat me overkwam!en vanmorgen om 07.00 en toen gewoon om 10.00 ongelooflijk toch.

18. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Same here!

Net als grote broer Leo, weet Thom ook dat bij mama drinken toch echt gezellig is en dat je dat dan ook maar vaak en veel moet doen. Resultaat: een bonk van een baby die ruim een half pond per week is gegroeid. Hollands welvaren zou ik zeggen. Ga zo door!
    Het wordt vanzelf wat minder hoor.

Groet van Kiki

19. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    @ kiki off topic als wij een meid hadden gekregen had ze kiki geheten, vind het zon stoere meiden naam!

Deel Deze Pagina