Ik moet dit even kwijt, ben zo trots! Mijn zoontje heeft voor het eerst op de wc geplast. Al maanden zet ik hem elke avond voor het naar bed gaan op de wc (met brilverkleiner) en dan zit hij daar even, wil een stukje wc papier om zijn billen mee af te vegen en dan gaat hij er weer af, zonder daadwerkelijk iets te doen. Vandaag zat hij er weer op en toen zei ik dat hij een beetje moest persen. Dus hij met een hele produceerde een hele hoop gekreun (deed mij natuurlijk na, want ik probeerde voor te doen hoe je moet persen) en plots kwam daar een heel straaltje! Hij was geloof ik zelf nogal verbaasd en wist er daarna nog een paar druppeltjes uit te persen. Ik heb staan juichen en klappen om hem aan te moedigen. Ben beniewd of dit een eenmalige actie was of dat hij het nu door begint te krijgen. Maar ben wel een hele trotse mama! Groetjes Caromama
Super! Zelf had ik in de gang een groot vel opgehangen met grote en kleine vakjes. Als mijn zoontje had geplast dan mocht hij een klein stickertje op plakken en als hij had gepoept een grote. En dat werkte heel goed. Je heb bij Zeeman en Bart Smit heel veel verschillende stickertjes. Misschien is dit ook iets voor jullie.
Nou, het gaat hartstikke goed, woensdag wilde het niet lukken op de wc, dus maar niet aangedrongen. Gister en vandaag weer een plasje. Alleen wil hij gelijk met een stukje papier zijn piemeltje afvegen, dus dat is iets minder fris. Maar ja, gelijk handjes wassen dan maar en dat leren we hem tzt wel netjes te doen. \/
We hebben de tip van de stickers opgevolgd en het werkt hartstikke goed. Hij heeft sinds we hier vorige week vrijdag mee zijn begonnen al 15 keer geplast en 2 keer gepoept op de wc. Na 10 keer plassen mocht hij een snoepje uitzoeken en als hij 5 keer heeft gepoept een klein cadeautje. Hij had het al snel door hoor! Nu vraag ik of hij moet plassen en dan zegt hij gelijk: "Ja, stitter platten" (kan de K niet uitspreken, echt grappig!) Ben zo trots op mijn grote knul!