minder natte luier

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Eefke84, Jul 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

marinte heeft sinds drie avonden de fles van 23:00 niet meer. dit gaat goed. maar is het erg dat ze nu s'morgens niet zon natte luier heeft? of is dat normaal? er zitten denk 2 kleine plasjes in.

en dan nog een vraagje. ze drinkt de fles s'ochtens erg moeizaam ineens. nooit gedaan. kan het dan zijn dat ze een groter speentje moet? meer gaatjes dus?

liefs

2. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Hoe oud is je kindje?

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

5 maanden

4. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Ik weet niet wel speentje je nu gebruikt maar ik ben met 3 maanden overgestapt naar speentje 2 van Avent. En daar drinkt ze nu nog steeds uit. Qua natte luier geen idee. Ik wil ook binnenkort gaan stoppen met de laatste fles dis dan zullen we zien hoe het met de plasluier gaat.

5. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Hoeveel vocht krijgt ze nu nog binnen?

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Geen idee... Tobes luier is altijd bomvol 's ochtends. We verschonen hem net voor zijn laatste fles van kwart voor 7 en dan dus weer 's ochtends.

7. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Het kan ook zijn dat ze minder natte luiers heeft door het warme weer. Gisterochtend verschoonde ik mijn zoontje (toen had hij om 23.00 uur nog een fles gehad) en zijn luier was bijna leeg. Op zijn kamertje is het met dit warme weer 29 graden, dus dat zou ook nog de oorzaak kunnen zijn.
    Gisteravond hebben we hem geen fles meer gegeven om 23.00 uur omdat hij ze bijna niet meer opdrinkt. Wat wij wel hebben gedaan, deels om de overgang makkelijker te maken en om hem wel voldoende te laten drinken met dit warme weer is, wanneer hij wakker zou worden 's nachts (en dat heeft hij 2x gedaan afgelopen nacht) hem wat te drinken geven. We hadden gewoon een fles met zeer sterk verdunde diksap klaar staan en ik weet niet of het daadwerkelijk geholpen heeft, maar hij had een mooie natte luier deze ochtend :)

Je zou een grote maat speen kunnen proberen. Je merkt vanzelf of ze er goed uit drink of niet.

8. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    Het kan zeker ook met het warme weer te maken hebben. Ze zwten meer en zo raken ze het vocht kwijt. Je kunt zeker een andere speen proberen. Ik vind het toch altijd zoeken naar de juiste speen. We hebben de laatste fles een tijd ook een grotere speen gegeven omdat hij dan moe was en niet zo veel kracht had om hem leeg te drinken.

Gr Karin

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook drogere luiers de laatste paar dagen. terwijl hij meer drinkt dan normaal. Vanochtend was de luier zelfs nog bijna droog.
    Mijn jochie zweet ook veel, dus dat vind ik eigenlijk ook niet zo vreemd.

Ik zou af en toe wat extra water of thee aanbieden tussendoor. Dat ze net even wat meer vocht binnenkrijgt. Maar waarschijnlijk trekt het wel weer bij als het weer wat kouder wordt.

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ze drinkt nu 4x 180 cc. en krijgt met deze warmte tussendoor paar lepeltjes water. ik had net nieuwe spenen gekocht:( met 2 gaatjes nog altijd omdat ze altijd snel dronk. vriend heeft er vanochtend nog bij 1 speen 2 gaatjes bijgeprikt met een naald dus dat ga ik straks proberen. ze heeft nou inmiddels al wel weer goed geplast hoor en overdag plast ze ook heel goed. alleen s'nachts merk ik nu gewoon dat ze minder plast. ze zweet wel heel hard altijd en zeker nu natuurlijk.

11. Je ziet toch wat erin gaat qua vocht? 4x 180 is volgens mij meer dan genoeg, dat wordt hier ook gedronken.
    Sinds een week laat ik ook die laatste fles weg en heeft hij ook een minder natte luier. Maar nu drinkt hij wel beter de rest van zijn flesjes leeg
    Ik zou me niet te druk maken. Mijn dokter zei dat een kindje zichzelf niet zomaar uitdroogt.

12. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    4x 180 = 720 aan vloeibaar vocht.
    Je kindje is 5 maanden, krijgt hij fruit/groente? Ook daar haalt hij vocht uit.
    Een baby moet een halve liter tot een liter vocht per dag binnen krijgen en jou kindje komt daar dus wel aan, al is het natuurlijk nooit verkeerd om met warm weer wat extra drinken aan te bieden.
    Eventueel zou bij iedere fles wat extra water kunnen toevoegen, dus bijvoorbeeld 200 cc water en dan wel gewoon 6 schepjes voeding.
    (mits kindje dan de fles wel leeg drinkt natuurlijk)

13. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik denk dat het ook met het warme weer te maken heeft, mijn zoontje heeft nu ook maar 2 a 3 plasjes in de luier 's ochtends terwijl die anders erg zwaar en vol zit. hij drinkt verder goed, en met dit warme weer meer dan normaal... hij zweet het 's nachts er uit denk ik.

Share This Page