Wie nog meer een 'hoofdbonkende' dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMarije, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi mama's,

Mijn dreumes heeft een bepaald trekje geërfd van zijn papa, namelijk het bonken met zijn hoofd tegen zijn bed. Hij doet het met name in een soort halve slaap/waaktoestand en bonkt dan echt HARD! Afgelopen zomer deed ie het ook in de stacaravan en toen viel er inhoud van het keukenkastje (aan de andere kant van de muur) naar buiten :$. Hij heeft er op zijn hoofdje gewoon rood-blauwe plekken van...

Ik weet wel dat het eigenlijk geen kwaad kan, maar echt prettig vind ik het ook niet. Zijn er meer dreumesen hier die dat (nog) doen? Weet iemand wanneer dat over gaat?

Liefs!

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    de mijne doet het niet in haar slaap maar als ze boos word.. op grond, tegen tafel, tegen kast en als ze kans heeft tegen jouw hoofd..

ik heb geen idee wanneer het overgaat.. ze is nu 18 maanden en ze bonkt er rustig op los

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

jip, die van ons!
    zo hard als meneer zijn zin niet kreeg, vloer 9steen) muur, schuifpui! Zo hard dat ik het boven kon horen.
    Ik ben ervoor naar de huisarts gegaan....
    we zijn op zijn advies bij een psycholoog terecht gekomen en we zijn super op weggeholpen.
    De tips hebben niet zoveel zin, omdat die van ons het deed als hij zijn zin niet kreeg en die van jullie in slaaptoestand.

4. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje doet het ook in bed daarom slaapt hij nu in een camping bedje zodat wij er niet van wakker worden.
    Ook als hij zit wiegt hij heen en weer in in het camping bedje gaan dan de pootjes van de grond, dus dan hoor je nog gebonk;)
    Hij doet het volgens mij ook in zijn slaap.
    Wanneer het over gaat ik weet het niet mijn zoontje is 17 maand.

5. Leliana

Leliana Niet meer actief

Jep .. hier nog net geen dreumesjes overigens maar ze doen het allebei al zeker 4 maanden (vanaf het moment dat ze op handen en knietjes konden steunen).

Ben er mee naar het CB geweest en de arts daar zei dat dat een manier is om in slaap te vallen .. :(

Nu ze groter worden wordt het ook steeds harder ..
    Elke keer bij het naar bed gaan bonken ze er zeker 20 minuten op los.. (ze huilen verder niet of zo)

Maar ja, ik hoef me er geen zorgen om te maken volgens het CB maar vreemd vind ik het wel! :$

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    hier net zo...

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier zowel in zijn slaap als wanneer hij zijn zin niet krijgt. Ben dus wel benieuwd naar de tips..

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hmmm... hij is dus niet de enige gelukkig (had ik ook niet verwacht, maar tis toch prettig om te lezen!). Hier gelukkig niet om zijn zin te krijgen, wel soms om uit te proberen 'hoe dingen voelen' ofzo, maar dat vind ik geen probleem. Mocht ie dan zijn hoofd stoten, leert ie dat ie niet moet bonken.

Tja... campingbed heb ik ook over getwijfeld, al word ik er momenteel niet meer wakker van. Wat wel opvallend is, is dat hij het met name 's ochtends doet! Dus als hij een soort van wakker is, maar eigenlijk nog wel door wil/kan slapen, zal idd wel zijn als een soort 'meditatie' ofzo...

9. happymama

happymama Niet meer actief

die van mij ook alleen als ze haar zin niet krijgt doet ze t . ik geef er niet teveel aandacht aan want daar gaat t volgens mij gewoon om en moet zeggen gaat een stuk beter nu

10. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Ons meisje doet het ook en het zit hier ook inderdaad in de familie.... het gaat denk ik vanzelf een keer over :S

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje (met helmpje) doet het helaas ook. Met het in slaap komen en soms als hij wakker is. Meestal is het nog geen minuut maar het gaat enorm hard want de babyphone komt in het rode gedellte.
    Hij gaat er ook echt voor zitten en doet het soms in de box ook als hij moet is;)

12. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    heb er ook zo 1! whahaha.. van zijn oom geerft! deed het zelfs nog na zijn trouwen :D heb helemaal blauw gelegen toen ik er met een mnd of 6 achter kwam dat hijdat deed:D gelukkig bonkt hij met zijn hoofd in t matras.

is heel normaal hoor. de monotome beweging helpt ze vaak met het afsluiten naar de slaap toe.

13. brenda1976

We zijn met sander naar de huisarts gegaan omdat hij het wel 10x op een dag dus keihard deed!
    Ik heb iedereen in de omgeving gevraagd, geen kind deed het!
    negeren had geen zin, hebben we ook geprobeerd en hij deed het met al het geweld wat hij in zich had!
    Echt enorm hard, ik hoorde het op zolder als hij beneden bezig was.
    De tips die wij kregen is afleiden, gelijk afleiden, dit is heel intensief, vooral met een baby erbij.... we hebben het een paar weken volgehouden en het is uit het systeem!
    (simpel he) vooral omdat ik het partroon herkende dus wel kon zien wanneer hij het ging doen.
    Wij waren op gevenmoment bang voor hersenbeschadiging. Omdat het zoooo extreem hard ging.
    Gelijk van sander kijk daar en iets wat hij geweldig vind... of zullen we bumba opzetten of .......

We lopen nu ook bij een osteopaat met sander ivm zijn slechte slapen (paar keer per nacht is hij echt wakker) en die gaf aan dat kindjes die veel druk op het hoofd hebben vaak gaan kopstoten om van de druk op het hoofd af te komen. En als kindjes in een bed liggen dat de druk hoger is en dan wakker worden.
    We zijn nu 2x geweest bij haar en het lijkt erop dat het iets beter gaat! hij heeft zins maanden nu al 3x doorgeslapen...
    Of het ook met elkaar te maken heeft, volgens de osteopaat wel die ook gewerkt heeft in het sofia kinderziekenhuis.
    Helaas kunnen de kids nog niet voldoende praten.
    gr brenda

14. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

15. brenda1976

hoihoi
    wij hebben een kussen tegen het bed aanstaan, dit omdat sander al in een groot bed staat.
    maar sander bots meer zijn hoofd in bed en wordt er wakker van.
    gr brenda

Deel Deze Pagina