joepie het heeft geholpen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hansje123, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wow... op de eerste plaats... diep respect dat je je verhaal hier op ZP neer durft te zetten want de reactie EN veroordelingen heb je je vast van te voren kunnen indenken.

Ik ben blij dat het voor jullie gewerkt heeft en ik denk dat het reuze zal mee vallen wat de emotionele schade bij jullie kindje zal zijn. Persoonlijk ben ik blij dat ik dit nooit heb hoeven doen. En dat is precies zoals ik het zeg.. desperate times ask for desperata measures.

Geniet van je kindje en laat je geen complex aanpraten (en zeker niet door mensen die al maanden, jaren met onderbroken nachten zitten want die hebben veel reden om HUN manier goed te vinden... Zou ik ook doen... Niets zo vervelend dan jarenlang voor niets een paar keer per nacht wakker worden ... dan maar een goeie reden...)

2. adi

adi Niet meer actief

Het spijt me, maar ik moet gewoon huilen van dit verhaal. :(

En degene die je aangepraat heeft dat jouw baby van 4-5 maanden zich AANSTELT 's nachts heeft je heel hard voorgelogen, je kind is psychisch nog helemaal niet in staat om zich aan te stellen of wat voor bewuste reactie dan ook te vertonen.

Maar inderdaad, als jij je er goed bij voelt..... (wat een vreselijke reden overigens...)

3. Angelina

Angelina Niet meer actief

#23 Angelina, 6 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2010
    Hier een feit over laten huilen.

LINKJE "Baby laten huilen veroorzaakt hersenschade"

Echt schokkend dat je zoiets durft te plaatsen.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    TS inderdaad knap dat je het hier durft neer te zetten. Er zijn moeders bij die voor minder al neergesabeld worden.

Ik heb het met mijn kindjes ook gedaan zoals jij beschrijft. Met ongeveer 4 maanden wilden wij van de nachtvoedingen af en kregen het idee dat het gewenning was geworden (overdag kregen ze al meer dan voldoende). En naar ons idee bleek dat ook zo te zijn. Het duurde 2 of 3 nachten en ze sliepen gewoon door.

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik geloof niet dat jou kind??????(baby noem ik hem) hiervan geleerd heeft. Ik voorspel dat over een paar weken hij weer 's nachts onrustig is. Baby's LEREN niet zo snel, het zijn fases. Een paar nachten onrustig dan weer een paar weken doorslapen enz. Ik laat mijn dochter nooit huilen en neem haar soms in bed, een paar nachten later slaapt ze weer heerlijk door en wordt ze niet 's nachts wakker. Wat voel ik me dan fijn dat ik wel de geduld heb om haar te troosten, want ze is immers een BABY!!!!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja...wat moet ik hier nu van vinden. Allereerst natuurlijk fijn voor je TS dat hij nu doorslaapt. Ik ben het ook zeker met je eens dat sommige kinderen af en toe een beetje jengelen of jammeren voor ze gaan slapen en dat er soms een gewoonte moet worden doorbroken. Maar dat rechtvaardigt in mijn ogen niet dat je je kindje, die echt nog heeeel jong is, een uur! laat huilen, in z'n uppie. Hoe zou jij je voelen in zo'n geval? Waarom ben je niet gaan troosten na 10 minuten, een kwartier voor mijn part, zodat hij in ieder geval weet dat er iemand is die voor hem zorgt, dat hij niet alleen is? Kindjes op die leeftijd kunnen geen oorzakelijke verbanden leggen, en je zoontje doet het al HELEMAAL niet om je te pesten, al zal het soms misschien zo voelen.

En helaas is dit geen garantie voor een doorslapend kind de rest van zijn jeugd....Irem heeft in het begin ook veel moeite gehad met slapen, het is een paar maanden veel beter gegaan, ook door (gecontroleerd! dus wel met troosten elke 10 minuten) te laten huilen, maar nu is het weer helemaal mis, en op het moment laat ik haar niet huilen want ze gaat zo vreselijk overstuur - en dat vind ik echt nergens voor nodig. Als ze met mijn troosten binnen 5 minuten slaapt, des te beter. En het zal wel weer een keer beter gaan.

7. Angelina

De richtlijn excessief huilen opgesteld door het RIVM is van de baan, omdat partnerorganisaties er niet achter staan. De link op het RIVM ligt eruit, maar hier een linkje met linkjes met de bezwaren van oa psychologen, lactatiekundigen en de redenen van de bezwaren.

Ik tik met één hand, dat zoekt lastig sorry.

KLIK

Pfff, heeft toch geen zin om te plaatsen...;). Maar stel dat er één iemand is die erdoor op andere gedachten gebracht kan worden....;)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je begrijpt toch zelf wel dat het hier niet gaat om 2-3 dagen en dan alleen in de nacht?

9. Angelina

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

jammer

11. adi

adi Niet meer actief

Aangezien jouw link zich puur richt op de borstvoedingsbeleid (en waarom laten huilen negatief effect heeft op verloop van de borstvoeding) zullen veel moeders hier zich (totaal onterecht) niet aangesproken voelen door dit artikel.

Het onderstaande heeft meer mijn voorkeur, ook aangezien deze gemaakt is door professionals en niet door de lactatiedeskundigen.

http://www.borstvoeding.com/files/huilbabies_nip_april_2008.pdf

Note: voor degene die Rozemarijke vroeg om wetenschappelijk bewijs van haar beweringen, lees dit artikel eens...

12. tulip

tulip Niet meer actief

nou ja, knap dat je het durft te plaatsen. Echt knap kan ik het niet vinden maar goed. Ik vind het vreselijk. Zo klein en onschuldig en dan zo aan zn lot overlaten, brrr. Ik kan hier heel slecht tegen, als je niet tegen slapeloze nachten kan dan moet je niet aan kinderen beginnen.
    Ik deel zeker de tranen van Adi.

13. Angelina

Thanx Adi, kon door android alleen vinden wat ik uit mijn hoofd wist.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

De link die Adi geeft is idd precies wat ik bedoelde in mijn post.

15. adi

adi Niet meer actief

Ik vraag me dittoch de hele tijd af, wat is nou een android? :D

16. Angelina

Adi: een smartphone:D

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

#37 Yukl, 6 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2010
    @ adi: ik ken dit artikel, en het gaat over huilbaby's.
    Overigens is het artikel voor zover ik kan zien niet door wetenschappers geschreven (allemaal drs. of zelfs minder) en is er opvallend veel verwezen naar boeken en weinig naar wetenschappelijke artikelen (boeken worden niet gereviewd voordat ze gedrukt worden).

Ik ben dus nog steeds niet overtuigd mbt een normale gezonde weinig huilende baby ;)

(En dan wil ik nogmaals aanstippen dat ik voor mijn zoontje niet voor dezelfde methode zou kiezen, voor het geval de gedachten van mensen een eigen leven gaan leiden ;))

18. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik heb dit er niet op gezet om voor en tegenstanders met elkaar te laten uitvechten. Ik begrijp zeker wel dat er moeders zijn die dit afkeuren. Maar ik wil op het forum ook eens een andere kant laten zien dan altijd maar het super bezorgde.
    Ik vind het persoonlijk jammer dat de toon van sommige mensen veranderen. de eerste reacties van mensen waren afkeurend maar wel met respect naar de mensen die er wellicht anders over denken. Iedereen moet zelf aanvoelen wat het beste is. De berichten beginnen nu wel ineens erg verwijtend te worden. daarom wil ik wel nog even reageren, wat dus eigenlijk niet de bedoeling was

Wat betreft het artikel over zuigelingen. het is naar mijn idee wat cynget zegt niet bij 2 a 3 nachten gelijk. Als je na 6 maanden een beetje weet hoe je kind in elkaar zit. ben je als moeder prima in staat om te bepalen of je kind een verkeerd patroon aan het leren is of dat ze echt ergens last van heeft. van 2 a 3 nachten is niet gelijk de verwaarlozing en de verlatingsangst geboren. dan moet je structureel dit doorvoeren. Ik laat hem nooit langer dan 10 minuten huilen. Alleen deze 3 nachten gedaan. En als mijn kindje overstuur is in de nacht mag hij ook echt wel eens bij ons in bed liggen. alleen deze 3 nachten was het even anders.

ik beweer ook zeker niet dat het voor de toekomst nu opgelost is. tuurlijk niet. volgende maand kan er wel weer iets zijn of een sprongetje. Maar ik ben ervan overtuigt dat als ik niet te snel toegeef en hem af en toe zo leer. Het in elke fase weer makkelijker gaat om deze te overwinnen voor hem en voor mij.

En elke kleuter krijgt slaapproblemen. Maar de mate in hoe erg deze zijn, denk ik zijn afhankelijk in hoe je hiervoor daarmee bent omgegaan. want als hij gewend is dat jij alsmaar komt of toelaat dat hij uitbed komt. dan wordt het steeds moeilijker om hem daarna dit wel te leren. Ik hoop het volgende filmpje daarom te voorkomen. Zie helemaal onder aan mijn verhaal de link.

Over de verwaarlozing, verlatingsangst en trauma's gesproken. Jullie geven zelf aan dat het kind nog te klein en dat het zielig is omdat het zo klein is en dat de kleine alles nog onmogelijk kan beseffen.
    Dan zou je denken dat zo'n kleintje de 3 nachten nu allang weer vergeten is en weer vrolijk verder gaat.
    een kleuter die in de hoek wordt gezet omdat mama boos is en daar een potje moet huilen, is dit een uurtje daarna ook weer vergeten. dan heb je je kind niet gelijk verwaarloosd. En dit is een kleuter die wel meer besef heeft.

nogmaals ik vind het jammer dat mensen elkaar dingen gaan verwijten en ik wil alleen laten zien dat we niet allemaal hoeven te betuttelen. kijk maar naar het filmpje van de supernanny die doet het ook zelfs. maar ik hoop dat mijn het bij mijn zoon nooit zover hoeft te komen. of wat je ook wel hoort dat kinderen nog jaren tussen papa en mama liggen. dat is ook niet normaal.

YouTube - Sleep Seperation Technique,From Supper Nanny

19. raspberry

Dit zijn niet exclusief onderzoeken die zijn uitgevoerd bij hilbaby's, het zijn voornamelijk onderzoeken die zijn uitgevoerd bij respons van ouders op het huilen van hun baby. Dat kan idd een huilbaby zijn, maar ook een normaal huilend kind...

@Hansje: ook 2-3 dagen huilen kan schadelijk zijnn. En wederom niet om vervelend te zijn, maar je hebt je kindje echt best wel lang laten huilen.
    Mijn reactie heeft daarin niets met bezorgdheid te maken, maar gewoon met het kennen van onderzoeken en effecten van dingen op kinderen.
    Om te ontsporen zal er idd aan andere zaken ook wel wat scheef moeten zijn, maar je loopt hiermee dus al wel de kans dat je kind voor de rest van zijn leven getekend is in de manier waarop het omgaat met stress.
    Ik zeg altijd dat je kunt beginnen met laten huilen als je kind oud genoeg is om te snappen dat je terugkomt. Dat is doorgaans nadat de fase van eenkennigheid (gemiddeld genomen bij 9 mnd) succesvol doorlopen is.

20. raspberry

Nee, eea hangt samen met taalontwikkeling. Een kind kan dingen pas verwerken als het talig is. En daarmee wordt doorgaans bedoeld: een kind dat enigszins in staat is om uitdrukking te geven aan pijn, honger, verdriet, enz: het onderscheid daarin duidelijk kan maken aan ouders, zonder te huilen. Diepe psychiatrische problematiek ontstaat altijd juist daar waar een kind trauma meemaakt op het moment dat het nog niet kan communiceren, (huilen even buiten beschouwing gelaten). Een kind vergeet trauma niet, maar als het er geen woorden aan kan geven, verdwijnt het naar plekken in je bewustzijn waar je geen controle over hebt.
    Er is een groot verschil tussen vergeten en beseffen... Met beseffen bedoelen een aantal moeders hier volgens mij meer: "begrijpen wat er gebeurt/gevolg en orzaak overzien/consequenties overzien".
    Een kleuter die straf krijgt, is dit een uurtje later ook niet vergeten. Dat zou niet OK zijn, want dan zou straf totaal zinloos zijn...

Deel Deze Pagina