Ja maar je kan niet alle kinderen als gelijk zien, wat bij de ene wel werkt, werkt bij de andere niet.... had jij gedaan wat TS gedaan had, had jou kindje misschien wel 'beschadigd' geweest, maar die van TS misschien wel niet... je kunt daar niks over zeggen!? Als TS nu al aangeeft een vrolijker kind overdag te hebben.... ? ik vind dat er hier wat teveel geoordeeld word, en wat teveel eigen verhalen nergekalkt worden als zijnde de BETERE methode... Denk dat TS weinig meer aan deze topics zal hebben...
Hansje, nogmaals: ik denk dat de meesten hier nogal struikelen over de oordoppen. Er had van alles kunnen gebeuren, wat je niet gehoord had en waar je dus niet op in had kunnen springen. Je laat je kind van 1 jaar ook niet alleen op straat toch? Een kind van bijna een half jaar laat je dus ook niet zonder 'toezicht' (toehoor) brullen....
en ook IK laat mijn kind niet huilen, maar ik heb dan ook het geluk geen huilkindje te hebben, en een geweldige slaper ('s nachts dan) maar ik zou nooit oordelen over jullie allemaal met "huilbaby's" of " slechte slapers" ik ga ervanuit dat een ieder doet wat zij denkt goed te zijn voor het welzijn van haar kindje!! En dat word denk ik een beetje vergeten hier, TS geeft toch aan dit gedaan te hebben VOOR haar kindje... dus aub.... beetje aardiger voor elkaar zijn!
Ik lees net dat je zelf met oordoppen in nog wel wat hoort. Ik neem aan dat dit ook het geval was hansje?
Idd, niet elke methode werkt bij elk kind, en dus moet je daarin kunnen varieren en is het idd handig als anderen niet hun methode als heilig omschrijven en jou dat opleggen, (en geloof me, daar weet ik alles van met een kind dat pas sinds anderhalve maand doorslaapt. Ik ben ook doodgegooid met allerlei adviezen en op een gegeven moment moest ik maar niet meer zeuren, als ik toch niet voor laten huilen wilde gaan, want dan riep ik het over mezelf af. Dat word dan geroepen als je een kind hebt dat respectievelijk las heeft gehad van kiss-syndroom, oorontstekingen, eczeem, koemelkallergie, weer een periode van steeds oorontstekingen gevolgd door operatie, en door slechte weerstand (wat wil je met al bovenstaande) steeds erg ziek was van doorsnee kinderziektes). Dus idd: je zult als moeder zelf een keuze moeten maken. Maar zie mijn post hierboven: oordoppen indoen bij een kind dat ligt te brullen en waarbij er een risico is dat het gaat liggen stikken van het krijsen, dat is niet iets waarvan je zegt: Och, dat is je eigen keuze joh....
oordopjes zijn echt niet allesverstillend ik slaap zonder babyfoon op de kamer en met onze lsaapkamerdeur dicht, en de deur van babykamer dicht!? Hoef echt niet elk zuchtje of kreuntje te horen in zijn slaap, zo licht slaap ik nu wel sinds ik mem ben
babebabe@ ik viel gewoon over het toontje waarmee ze schrijft. de zelfingenomenheid en die oordoppen. en het feit dat ze ahar kind zou verwennen. dat kan helemaal nog niet met 6 maanden. dat schoot bij mij gewoon super verkeerd. (met natuurlijk mijn eigen kind en mijn ex in het achterhoofd) ik denk ook dat het goed is dat dit topic gesloten wordt.
zeker hoor je nog wat, anders had ik niet gehoord dat hij zolang huilde. maar het is niet zo hard en gaat niet door merg en been
bovenin bij het nummertje van het berichtenaantal staat een driehoekje met uitroepteken erin, als je daarop klikt stuur je een berichtje naar de moderators!
Dan zou ik wel een slechte moeder zijn, maar sinds die ene keer dat ik haar zo heb late huilen ( was ze 3 weken ) ze jankte al 3 weken achtereen omdat ze blijkbaar zo moe was... na 5 min janken sliep ze Zij jankend op haar bed, en ik op die van mij! Maar sinds die ene keer sliep ze zelfs de nacht door en viel altijd in slaap zonder een kik te geven. Soms huilde ze nog wel maar dat was prikkels weghuilen.. Ze wou toen ook echt niet op onze arm slapen ofzo en dan moet je iets
Janken heeft in verschillende delen van het land denk ik een verschillende lading. Hier in Rotterdam is janken gewoon echt een synoniem voor huilen, niets meer en niets minder en met dezelfde lading.
Even los van wat ik van de methode van TS vindt, want de mijne zou het niet zijn. iig het stuk van uur laten huilen niet en de oordoppen niet maar wat ik me afvraag; Is er ooit een baby geweest die zich heeft doodgehuild? Omdat er hier wordt gezegd dat er van alles had kunnen gebeuren namelijk? Daarnaast wordt er steeds gezegd dat de methode werkt omdat een kindje heeft geleerd dat huilen geen zin heeft omdat er toch niemand komt. Maar dan zou het toch nooit meer huilen? Want huilen heeft geen zin. En het kindje van TS huilt nog wel af en toe buiten de nacht om, waarop gereageerd wordt dus dan heeft ie toch niet geleerd dat huilen geen zin heeft? Even gewoon wat gedachten hoor.