Joepie! Hij mag bijna naar school!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vlinder84, 18 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Hier nog zo eentje :) Nog even en onze jongste gaat ook starten. Nu nog 2 ochtenden PSZ, en ze staat te trappelen om te gaan leren lezen en schrijven in groep 1, (succes, juf... ;) ).
    En ik dus ook. En ik heb dus een hele waslijst aan dingen die ik ga doen straks :D Van klussen in huis, achterstallig huishouden, tot shoppen, lezen en eindelijk tijd voor al m'n hobby's :D
    Na 15 jaar eindelijk weer lekker tijd voor mezelf :D (Op de dagen dat ik niet hoef te werken dan ;) ).

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Haha lief. Ik ben schrijfster, maar met de kinderen kom ik er amper aan toe. Dus dat staat zeker hoog op mijn lijst! Mijn eerste e-boek komt binnenkort uit :)

3. Vlinder84

Ik wilde ook niets liever dan mama worden! En ik heb me suf genoten de eerste jaren. Maar toen werd meneertje koekepeertje 2 en de peuterpuberteit sloeg snoeihard toe 😂😱 en de tijd die ik met mijn oudste heb is nu wel kwalitatief verbeterd. Dat wil ik ook met de jongste. Maar het is ook heel confronterend dat mijn baby's nu toch echt groot worden... Hoewel dat ook super leuke kanten heeft!

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.197
    10.801
    113
    Ik werk 4 dagen, en denk dat ik die dag met mn twee schatten alleen nog ga missen! Dochterlief is 3 jr 8 mnd en kan niet wachten, ik denk vooral eraan dat onze maandagochtenden niet meer hetzelfde zullen zijn.

Maarre... Expres op de bank plassen en op eten stampen? Dan zou mijn dochter toch een heel groot probleem hebben.

5. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Ik heb het hele, aal niet.vind het heerlijk met de kids thuis.en alleen het idee dat de jongste in 2017 naar school gaat.vind ik heel jammer.maar gelukkig hebben we nog ander half jaar. En als ouders zo veel werken en dan nog blij zijn als ze hun kind weg is.waarom heb je dan kinderen. Dus nee ik herken het niet gelukkig

6. Vlinder84

Ik denk dat er wel een verschil zit in je kind missen als je werkt of niet werkt buitenshuis. Ik ben altijd thuis dus ja met dat missen gaat het denk ik wel meevallen :D

En hij heeft regelmatig een groot probleem hoor, ik pik dat gedrag echt niet. Laten we zeggen dat hij nogal een avontuurlijke volhouder is ;)

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat heeft toch weinig met elkaar te maken?
    Je bent nog steeds moeder ook al zit je s avonds met voeten omhoog voor de tv hoor. Moeder worden betekent niet dat ik ophoud met mens zijn en behoefte hebben aan eigen rust en tijd voor mijzelf ;)

Ts, ik begrijp je volledig :D

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dus je bent een slechte ouder als je er van gaat genieten eindelijk ook weer tijd voor jezelf te hebben?
    Als ik het de andere kant op stel: ik kan m'n kind goed loslaten. Daar ben ik trots op. Ik houdt m'n kind niet onnodig aan me gebonden doordat het voelt en weet dat ik zit te sippen thuis als zij weg zijn.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik werk buitenshuis, maar van mij mag hij echt naar school.
    Vriendin werkt ook buitenshuis, maar houd hem liever zo lang mogelijk thuis.

Ik denk dat het zowel moeder als kind gerelateerd kan zijn ;)

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.168
    113
    Oh ik herken(de) het helemaal. :D ik weet nog dat mijn dochter (nr 2) 3,5 was pfff. Ik heb de dagen afgeteld.
    En school gaf toen de keuze (ze is van begin mei): of toch nog instromen, maar 'ze mag ook in september starten hoor, als je dat fijner vind.' Nou, doe toch maar mei :D

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.168
    113
    Misschien scheelt het ook hoe de karakters zijn van je kinderen.
    Mijn oudste twee zijn echte doeners (en dan vooral later pas nadenken)
    Ik vind het dodelijk vermoeiend als 'denker'. (Maar hun enthousiasme en overgave vind ik prachtig hoor:D)
    Maar ik had overdag nog geen 2 minuten om even rustig op de wc te zitten, of te douchen zonder dat er iets uitgespookt werd.
    En dan waardeer je toch wel even een momentje waarop je zonder alert te hoeven zijn een kop koffie kan drinken, na 6 jaar ;)

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Nee! Nope! Niet! 😢
    Half april mag ze beginnen met wennen, 6 weken lang dagen in overleg. Ze komt in een nieuw opgestart klasje, die morgen begint met 6 kindjes. Maar ik ben er zooooooo niet aan toe! Ik wil haar niet uit handen geven, ik wil haar voor mezelf houden, ik wil niet dat ze al 'zelfstandig' wordt, ik wil niet dat ze mij niet meer nodig hebt, dat anderen het van mij 'overnemen'.... Ze is van mij!!!

Boehoehoehoe

;)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kon ook niet wachten tot ze eindelijk vier werd.

Maar ben voornamelijk mama taxi.. halen brengen halen brengen.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Ik zie er vreselijk tegenop juist, bij mijn oudste vond ik het wel fijn, maar nu vind ik het echt niet leuk dat mijn babytje zo groot wordt. Gelukkig mag hij omdat hij eind juni jarig is pas na de schoolvakantoe beginnen. Lijkt me wel lekker om 2 ochtendjes vrij te hebben, dat wel.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja, elke moeder is anders. Ik ben dol op mijn dochter, maar dat betekent niet dat ik haar constant in mijn buurt moet hebben. Soms heb ik gewoon even graag tijd voor mezelf. Dat lukt niet met haar in de buurt. En ook niet als ik op mijn werk zit. Niets mis mee toch?

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gaat hij niet naar een psz? Kan me wel voorstellen dat bij zo'n bewerkelijk kind je blij bent als je af en toe je handen vrij hebt ;).
    Bij de eerste moest ik wel een traantje wegpinken thuis, bij de jongste niet, die had er al maanden zo'n zin in, die ging zitten en het was goed. Ik werk maar ik vind het wel lekker de vrijdagochtend helemaal vrij :)

17. Vlinder84

Ja, hij gaat gelukkig 4 ochtenden naar de psz. Maar die twee uurtjes dat ik dan mijn handen vrij heb, is de moeite ook niet heel erg waard ;) tegen de tijd dat ik klaar ben met boodschappen doen, opruimen, de was en stofzuigen kan ik nog heel even neerploffen en een halve serie kijken en dan is het alweer tijd ;)

Ik denk idd dat het ook heel erg kindafhankelijk is. Mijn jongens zijn stuiterballetjes, poinkpoink de hele dag door. Alleen naar de wc? Even rustig de was ophangen zonder dat er beneden gegild wordt? Boodschappen doen met kinderen? Grapje zeker :D Uiteraard heb ik de knapste, liefste en leukste jongetjes van de wereld, maar ik gun dat een ander (de juf, de klas, de hele school!) ook om van mee te genieten :p

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Zo eentje heb ik er ook, toch zie ik er tegenop, juist doordat ik weet dat het waarschijnlijk wel eens heel lastig kan gaan als hii naar school gaat en in een enorme klas terecht komt, ik denk echt dat hij gek gaat worden van alle prikkels en het helemaal mis gaat.

19. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Ligt misschien ook aan het kind. Ik heb ook een poinkpoink dochter, even zitten en bijvoorbeeld ongestoord een tijdschrift lezen is me in 5 jaren tijd nog nooit echt gelukt. :p En hoewel ik er ook enorm tegenop zag dat ze naar school moest, was het na een paar maanden toch ook best lekker om even alleen te zijn. En toen kreeg ik onze 2e en was het weer uit met de pret :')

20. Minimels

Minimels Niet meer actief

Haha leuk geschreven! En voor mij ook heel erg herkenbaar. Onze jongste dochter werd geboren een maand voordat de oudste vier jaar werd. Die ene maand was een ware ramp. Zoon was een stuiterbal die enorm toe was aan school en oudste dochter zat in de peuterpuberteit. Ik heb de dagen afgeteld tot hij naar school mocht. Nu is de jongste alweer drie en vind ik het juist wel gezellig dat ze nog bij me thuis is. Helemaal alleen zou ik niet weten wat ik met mijn tijd moet doen.

Deel Deze Pagina