Wow, ik ben echt zwanger...

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by wikky, Nov 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wikky

wikky Lid

Oct 11, 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

ik ben op 7 oktober gestopt met de pil en afgelopen zaterdag heb ik positief getest. Harstikke snel dus en heel blij uiteraard!

Maar vannacht heb ik bijna geen oog dicht gedaan, echt zware paniek sloeg me om de oren. Ik ben ineens zo bang voor de verandering die dit met zich mee brengt. Uiteraard is dit iets waar je voor de tijd over nadenkt, maar ik ben gewoon harstikke bang ineens dat we onze vrijheid compleet kwijtraken. Ik voelde me zo hondsbenauwd :$

Misschien is dit even een fase waar ik doorheen moet, herkent iemand dit gevoel? Ik voel me nu al een slechte moeder :(

2. proudmommyof2

proudmommyof2 Actief lid

Nov 3, 2010
    192
    0
    0
    Verzorgende IG
    Nederland
    Hey,

allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Ben je snel in paniek/bang?Herken je dit,of is het nieuw voor je?
    Geeft helemaal niet,was ook weleens in de stress,hoe moet 't als...Kan ik wel...

Succes en nogmaals van harte!!

3. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

gefeliciteerd :)
    Een echt wondertje dat t zo snel raak mag zijn...
    Hopelijk maakt paniek straks plaats voor blijdschap en genieten :)

4. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd meid :D

5. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Gefeliciteerd!!
    Enne, een klein beetje zorgen maken hoort erbij dat heb ik nu ook bij nummer 2 in aantocht! Geniet er van, het komt allemaal wel goed..

x Roosje

6. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd!!! Ik herken het wel hoor die gedachten...ik kreeg het bij m'n zwangerschap ook wel es benauwd! Het komt dat het iets nieuws en onbekends is. Je kunt je geen voorstelling maken van te voren hoe het zal zijn! Je bent geen slechte moeder! Zwanger zijn maakt het definitief dat je leven gaat veranderen en dat je gaat nadenken wat er allemaal gaat veranderen, maar echt...komt helemaal goed! Als ik zwanger ben van de tweede, zal ik ook weer gaan nadenken...
    Geniet van je zwangerschap!! Wat mij zo benauwd maakte, was dat iedereen zei dat je leven totaal veranderen zou met een kind...(klonk vooral negatief) Maar ik kan alleen zeggen: je leven wordt mooier met een kind! Het is GEWELDIG!

7. wikky

wikky Lid

Oct 11, 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Harstikke bedankt voor jullie reacties! Het stelt me al wel een beetje gerust. Vooral wat jij zegt Madeliefje, iedereen doet ook alsof je hele leven verandert (alsof het ophoudt) wanneer je kinderen krijgt. Dat idee beangstigde mij (en nog steeds een beetje)... Maar het lijkt me wel geweldig hoor, zo speciaal als je kijkt hoe het zich allemaal ontwikkelt. Ik hoop dat het allemaal goed mag verlopen!
    En dit kindje wil duidelijk heel graag komen, zo snel als ik zwanger ben. Ik kan het nog niet helemaal geloven trouwens :)

8. keano11

keano11 Actief lid

Feb 5, 2009
    116
    0
    0
    gefeliciteerd

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd.
    Komt goed ! Je bent niet voor niets 9 maanden zwanger. alle tijd om aan het idee te wennen, en als de kleine er straks eenmaal is weet je niet beter en zou je ( als het goed is ) ook niets anders meer willen

10. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

11. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

Mar 17, 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst Gefeliciteerd!

Ik herken je gevoel maar dat komt mede doordat het ook bij mij zo snel is gegaan! Het overvalt je.. je denk dat duurt nog wel minstens een half jaar en dan ineens BAM is het (al) zover.. (een wonder!)
    Probeer er aan te wennen, (ik weet het sinds vrijdag en het went;)) je heb immers nog 8 maanden om je voor te bereiden..

Liefs, LB

12. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd meid!

Enne zelfs na bijna 1 jaar bezig te zijn geweest met zwanger worden, kwam ik in diezelfde fase waar jij hebt over hebt.

Wat nou als.. Kan ik wel dit.. En iedereen riep/roept maar dat alles gaat veranderen. Het wordt minder. Minder met zijn tweetjes, minder romantiek, minder dit.. minder dat..
    Had ook nog een schoonmoeder die over hangtieten en uitgezakte baarmoeder begon, toen was het bij mij helemaal alarmbellen.

Maar achter die angstgevoelens ben je vooral ook heel blij, je moet nu nog heel erg aan het idee wennen. Maar die ultieme, alleen maar blijdschap komt echt wel! Let maar op mijn woorden;) Geniet en beleef het, alles komt goed!

13. Fayy

Fayy Niet meer actief

Gefeliciteerd!

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Gefeliciteerd meid! :D
    Ik heb die gevoelens ook gehad toen ik het net wist... Kan ik het wel? Wil ik het eigenlijk wel? Wat als dit... wat als dat... En tegelijkertijd ontzettend bang dat de zwangerschap niet goed zou gaan :)
    Het hoort erbij denk ik! Ik ben erg aan het toeleven naar het moment dat ik de kleine straks echt in m'n armen heb.... het blijft eng en spannend maar die paniekgevoelens zijn bij mij inmiddels helemaal weg ;)

15. LovingMom

LovingMom VIP lid

Nov 12, 2008
    8,094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Gefeliciteerd!!! Ik heb, net als meerdere, dezelfde gevoelens gehad. Maar echt meid je kunt het en het is echt een super leuk iets! Fijne zwangerschap!!

16. wikky

wikky Lid

Oct 11, 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat er meerdere zijn met dezelfde gevoelens, dit stelt me echt heel erg gerust. Het zal er misschien wel een beetje bijhoren. Ik hoop ook echt dat ik binnenkort volop van mijn zwangerschap kan genieten. Heb vannacht wel lekker geslapen overigens :)

Het is nog niet echt goed doorgedrongen (ben uiteraard wel gestopt met roken en alcohol!), maar ik denk dat het pas echt doordringt bij een echo en als ik het anderen heb verteld. Nu weet alleen mijn vriend en mijn beste vriendin het.

Ik merk aan mijn vriend dat hij voornamelijk tegen slapeloze nachten en poepluiers opziet haha! En hij (ik ook trouwens) ziet er tegenop dat we niet meer met z'n tweetjes op vakantie kunnen en dat we niet zo ff naar de bios of de kroeg kunnen.

Maar ik denk dat als we allebei ons kindje zien, we helemaal wegsmelten :p

Share This Page