joepie...ik heb een zuipfeest...

Discussion in 'De lounge' started by moontje2008, Dec 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Nog los van het feit dat ik ook geen drinker ben: wie wil in godsnaam dronken worden bij collega's? De verhalen daarvan achtervolgen je voor eeuwig op een professionele plek... Dat zou ik al helemáál nooit doen.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,256
    6,154
    113
    Nee hoor. En bedenk dan, als iedereen zich daar helemaal klem zuipt waardoor jij denkt hier heb ik geen zin meer in, wie zijn dan asociaal? ;)

3. Mithay

Mithay Actief lid

Feb 10, 2016
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee. Je bent absoluut geen aansteller.

Als ik jouw zo lees zou mijn advies zijn: Niet gaan. Je hebt er nu al stress van..

Zoals hierboven al eens is gezegd, lekker een keer een 'zuipfeestje' houden in een veilige setting.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik denk dat ik wil gaan omdat het een goede sociale oefening voor mij is..maar dan vooral het feestje met weinig bekende mensen.. het zuipen kwam er later bij.

Dus het is echt niet gek als ik met de auto kom en na een uurtje of twee weer weg ga?

5. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Nee hoor helemaal niet gek! Vind het een verantwoorde oplossing van je.

6. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Waarom heb ik het idee dat het allemaal van dit soort figuren zijn?
    Ik zou als ik jouw reactie zo lees niet heen gaan of tot de drank begint te werken.

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    heb je ook nog gelijk in..

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,256
    6,154
    113
    Nee dat is echt niet gek. :)

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    uhm.. ik denk dat dat liedje regelmatig gedraaid wordt ja :D

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ok.. ga ik hiervoor... maar ik heb nog een paar dagen om van gedachte te wisselen :)

bedankt allemaal, echt fijn om even hier mijn verhaal kwijt te kunnen!

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik hou van een feestje en ik hou van een wijntje/biertje maar verplicht dronken worden, eh nee. Is het niet gewoon een uitspraak, m'n man heeft het ook wel eens over 'zuipen' maar bedoelt dan eigenlijk een biertje drinken zeg maar...en er zullen er ook zijn die nog moeten rijden neem ik aan dus of je het zo letterlijk moet nemen weet ik niet. Ik zou gaan en weggaan als ik het niet meer leuk heb of helemaal niet gaan.

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,128
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Nee, ik vind het niet gek om met de auto naar een feestje te gaan en na twee uur weer weg te gaan.
    Maar heel eerlijk... ik vind het wel gek om naar zo'n feestje te gan als 'sociale oefening'. Jij vindt dat niet leuk en je hoeft dat ook niet leuk te (gaan) vinden.

Ik snap wel dat je wat meer vrij wilt worden in omgaan met anderen, ook mensen die je minder goed kent. Maar nu is het een dubbele uitdaging: mensen die je niet goed kent èn die ook nog eens zat zijn. Dat is gewoon niet fijn, zeker niet met jouw ervaringen daarmee. Ik zou dus echt proberen op een andere manier te gaan oefenen hiermee. Ander feestje, sportschool, naaiclubje whatever.

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,887
    5,144
    113
    Als je je er niet goed bij voelt, gewoon niet gaan. En anders een paar uurtjes. Even kijken hoe het is en als je je er niet fijn voelt, ga je naar huis. Je bent echt geen aansteller hoor!

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zou ook niet gaan. Ik drink niet en hou niet van dat soort feestjes, dan zou ik ook echt niet gaan. Je kunt altijd nog vriendelijk bedanken toch? En eerder weggaan is ook echt niet raar. Als je maar gaat omdat je graag wilt gaan, omdat het je leuk lijkt. En niet omdat je denkt dat het moet of omdat het een goede oefening voor je zal zijn.

15. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

Sep 13, 2013
    1,100
    197
    63
    Female
    Ik heb ook een afkeer tegen alcohol, om niet zulke heftige redenen als jij. Ik zou niet gaan.. sorry, is niet wat je wil horen...

16. meiklokje

meiklokje Actief lid

Sep 19, 2016
    496
    72
    28
    Haha moontje, je bent toch juist 36 om te doen en te laten wat je zelf wilt:D;).
    Je hoeft niet meer met de meute mee, je hoeft jezelf niet meer te bewijzen en vooral: je hoeft niet meer overal tekst en uitleg over te geven waarom je iets wel of niet doet.:cool:
    Gewoon lekker doen wat je zelf wilt, en wat een ander daarvan vindt: boeiuhh!;)

17. Deliana

Deliana Niet meer actief

Persoonlijk zou ik niet gaan, omdat ik 1) niet van zuipfeestjes hou 2) me daar niet op mijn gemak zou voelen tussen al die twintigers met een borrel op.

Wanneer je voornaamste reden om te gaan "sociale oefening" is, zou ik eerder kiezen voor een middagje alleen de stad in en vervolgens alleen in een lunchroom gaan zitten oid.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

mja, ik kom uit dezelfde omgeving zoals je wel weet. en inderdaad, hier wordt VEEEEEEEEL gedronken op dit soort feestjes....:$ Dan hebben we het dat het per man rustig 15 tot 25 biertjes zijn. En ook ik houd daar echt niet van. Terwijl ik zelf ook heus niet vies ben van wijn/likeur. Maar zoals hier in de omgeving gedronken wordt is soms werkelijk abnormaal. Ik begrijp TS dus wel.

Ik zou inderdaad gaan zolang als jij het gezellig vind. Zodra de alcohol echt begint te werken bij de meesten ga jij gewoon lekker naar huis.

19. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Oja, doe gewoon wat jij wil! Denk je dat je collega zich twee seconde druk maakt, omdat je op tijd naar huis gaat. Ik denk dat hij op dat moment vooral druk met zichzelf is.

Ik zou dus lekker gaan en het als een sociaal experiment zien,

20. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Nou ik zou ook niet gaan hoor. Moet er niet aan denken.

Share This Page