Ik bleef ook lekker thuis hoor. Nou ben ik niet tegen alcohol, maar ik heb als midden dertiger ook niks meer met feestjes waar het enige doel lijkt te zijn je klem te drinken. Hopelijk hebben ze een gezellig feestje, maar ik bleef thuis!
Ik zou gewoon even gaan, mits het niet te ver weg is. Er zijn meestal ook wel andere mensen die minder/niet drinken, is mijn ervaring.
Hier ook iemand die niet van alcohol houdt door een ieder weekend vreselijk zuipende ex. Vreselijk. In jouw geval, als het niet te ver weg is, zou ik even gaan en als de drank begint t werken vertrekken. Helemaal niet raar.
de truc in dit soort sociale situaties is juist jezelf blijven, als dat inhoud dat alcohol niks voor jou is dus geen alcohol drinken. kom daar ook gewoon voor uit als mensen vragen waarom je geen drankje drinkt. letterlijk: alcohol is niks voor mij (met een big smile) ik hou ook niet van alcohol of zat zijn en rij dus ook altijd. ik blijf tot het gezellig is en als ik denk nou is het voor mij klaar ga ik dan ook. en 99% van de mensen drinkt wel alcohol op onze feestjes. toch zijn de feestjes gelukkig 9 van de 10 keer zonder vervelende mensen. 1 op de 10 keer denk ik: to much drama for me! dus doen waar jij jezelf bij voelt!
Gewoon afmelden en lekker thuis blijven. Ik heb op latere leeftijd gestudeert was bijna 30 toen ik afstudeerde en zat met meiden in de klas die vaak ruim 10 jaar jonger waren. Nouja ook ik ben uitgenodigd op verjaardagen bij meiden waarvan ik dacht nee joh daar hoor ik niet ( van die verjaardagen waar het vooral ging om zuipen en jongens versieren zeg maar) ik melden me dan gewoon af, geen oppas of kind ziek ofzo. Beter dat dan de hele avond op een plek zijn waar je je niet thuisvoelt.
Ik drink niet vaak. Mijn vriend en ik drinken sowieso thuis eigenlijk nooit. Ik vind het wel leuk om af en toe met vrienden op stap te gaan en dan lust ik ook wel een borrel. Maar de lol zit 'em voor mij in het feit dat ik dan met vrienden ben. In jouw geval zou ik een uurtje gaan. Dan kun je eens kijken hoe je het vindt. En zelf hoef je uiteraard geen alcohol te drinken. En mocht je besluiten om niet te gaan, ik kan me niet voorstellen dat je collega dat erg vindt.
Ik ben niet tegen alcohol maar wel tegen te veel en extreem dronken mensen. En zo te lezen gaat dat gebeuren dus ik zou lekker thuisblijven. Denk ook gezien jullie verschil in leeftijd dat de mensen die er komen niet jou type zijn en helemaal niet als ze dronken zijn.
Oh, ik hou daar ook helemaal niet van. Zelf drink ik heel zelden, in de zomer af en toe een radler en daar heb je het mee gehad.
Ik drink geen alchohol en ik ga ook nooit uit. Zo nu en dan komt mijn beste vriendin met een vriendin van haar een nacht bij mij slapen zodat ze in de grotere steden uit kan. Zij woont namelijk in een klein afgelegen stadje... Ze smeekte me laatst om nou echt een keer mee te gaan. Ze vond het zo gek dat ik nooit een avond eruit ging... Ik ben uiteindelijk mee gegaan, sowieso niks gedronken want ik drink niet.. En toch heb ik me wonderbaarlijk echt ontzettend vermaakt! Het was echt veel leuker dan ik dacht en hun waren meteen geholpen met een Bob. Ik zeg dus doen! 😊
Niet gaan, waarom bij mensen gaan zitten die flink aan alcoholmisbruik doen? Is dat een plek en zijn dat mensen waar jij wat mee te maken wilthebben? Het is gewoon dom, triest en asociaal en zou onder geen beding deel uit willen maken van zo'n groep mensen. Je gaat toch ook niet gezellig met een groep snuivers op een feestje zitten?
Normaal gesproken zou ik zeggen, ga een uurtje. Dan zijn ze nog gezellig. Maar gezien jouw ervaring met dronken mensen, adviseer ik je om niet te gaan. Ongetwijfeld komt erna teveel naar boven. En doe die zaterdag wat anders leuks.
Overigens, mijn buurman ook 20, houdt ook van die drankfeestjes. Daar waren wij ook wel eens een uurtje bij. Maar we zijn 40. En we voelde meer de ouders van dat stel. Maar ik moet wel zeggen, alles bleef dan wel slapen. Ze gingen niet met hun dronken kop, de straat op. Maar heel eerlijk, je merkt eigenlijk dat je geen 20er meer bent. Lekker uit eten, naar het theater of bioscoop vind ik veel leuker.
Ik zou dus echt niet gaan! Ben 24, maar drink gewoon niet, vind er niets aan. Heb een gruwelijke hekel aan dronken mensen en al helemaal aan dat soort feesten! Ik zou lekker thuis met een boek een kop thee op de bank duiken
Ik zou ineens spontaan die dag een migraine aanval hebben en afzeggen. Om alle redenen die jij zelf al noemt.
Ik drink zelf geen alcohol, mijn man met kerst max 3 flesjes desperado. Hier kennen we geen zuipfeesten in huis gelukkig. Ondanks dat ik geen al te nare ervaringen heb opgedaan met dronken mensen vind ik die mensen óf hilarisch óf super vervelend. Zelf zou ik al zo een zuipfeest vermijden, laat staan als ik zulke ervaringen met dronken mensen zou hebben zoals jij hebt opgedaan. Nee... lekker het feestje overslaan.
Zelf drink ik niet omdat ik het vies vind en niet tegen kan dus niet voor mezelf installeren 😂 kan gelukkig heel goed nee zeggen. Vriend drinkt wel eens een biertje op een feestje. Maar ook niet meer dan dat omdat t een keer heel erg fout is gegaan. Als je niet wilt ga je toch niet? Geen dingen doen waar je niet achter staat.
Is het niet een beetje een aanname dat iedereen daar aan de fles hangt? Wij drinken allemaal toch behoorlijk maar er zijn er altijd wel een paar nuchter. Daarnaast heb ik toch niet het idee dat wij een verkeerde dronk hebben. We nemen altijd netjes een taxi en liggen toch niet half naakt over elkaar heen ofzo....
Eerlijk gezegd zou ik het pas heel "erg" vinden als je jezelf wel vol zou gieten om welke reden dan ook. Ik zou niet gaan. Dit soort feesten ga ik sowieso niet heen. Ik heb geen prettige ervaringen met alcohol in mijn omgeving, ik drink zelf geen ene druppel. No way dat ik mezelf hierin zou begeven. Ik zou inderdaad een kaartje sturen en aangeven dat je er niet bij zult zijn. Je hoeft geen reden op te geven. Kom voor jezelf op hoor... je bent niet raar. In tegendeel. Ok?