Ben nog geen 20 weken(16e week), maar het kamertje voor onze kleine staat helemaal strak in de "saus". En oh, wat is deze aanstaande moeder blij met het resultaat Er moet nog wel wat gebeuren hoor, maar de grootste klus is geklaard. Binnenkort shoppen voor meubeltjes(die mijn man al heeft uitgezocht). En dan na de 20 weken-echo een dagje ikea plannen met de aanstaande opa & oma, de "styling-spullen"(gordijn enzo) inslaan Bewust na de 20 weken, want ik wil wel zeker weten of alles goed is met ons mormeltje. Wanneer zijn jullie begonnen met zulke klussen? voor of na de 20 weken? en wat vond je het allerleukste om te doen?
Leuk allemaal hè! Ik ben nu 24 weken en hier wordt zaterdag de vloerbedekking gelegd op de babykamer! Dan kan ik de kamer langzamerhand inrichten. Gordijnen zijn vorige week besteld en duurt 4-6 weken. Ik ben na de 20 weken echo begonnen met behang trekken, manlief met z'n vader muren aansmeren en schilderen ect. De meubels hadden we al voor die tijd gekocht (marktplaats) Manlief moet misschien alleen de meubeltjes nog een keer verven maar dat moest die nog even bekijken. Hoop toch wel dat het kamertje hier rond 30 weken helemaal klaar is met meubels ect. Weet je al wat het wordt een jongen of een meisje?
Ik kan ook niet wachten voordat we beginnen. We beginnen dit weekend met alles op te ruimen en dan langzaam alles verven en nieuwe vloer erin leggen. De kamer wordt nu gebruikt als waskamer/logeerkamer en rotzooi ruimte
Wij zijn er 3 weken geleden mee begonnen. Wat de babykamer wordt, was eerst logeerkamer, dus het moest eerst leeggeruimd worden. Er hing behang, dat moest afgestoomd, en gaatjes gevuld met wandvuller. Ook moest er her en der opnieuw gestuct worden, dus dat is eerst gebeurd. Dit weekend komt mijn zwager helpen met behangen (glasvezelbehang) en het leggen van laminaat, en dan kunnen we volgende week gaan sauzen. Op 27 maart komen de meubeltjes dus dan kunnen we gaan inrichten en dan hoop ik dat het rond week 31/32 helemaal klaar is. Wij zijn ook expres pas begonnen na de 20-weken-echo, vind ik zelf ook niet onverstandig.
Hier was het kamertje ook een "multifunctionele ruimte" Was vorig jaar al eens begonnen met opruimen, want ik ergerde me aan alle rommel die ik niet meer gebruikte enzo. Alsof ik al zo'n voorgevoel had, haha!
jaaa leuk he wij waren ook zo snel met alles, heerlijk! Kan je als alles klaar is echt genieten van de laatste weken
Hier hadden we al glasvezelbehang(zo'n 6 jaar geleden hier komen wonen en alles opnieuw behangen/gesaust). Het is echt ideaal, snel klaar en je kan het in elke kleur sauzen die je wil! Wij hebben bewust alle muren in huis roomwit, dus het was een kwestie van opnieuw wit sauzen en op 1 muur(gipsplaat)een kermit-de-kikker-groene saus. Vond het zo'n geweldige kleur dat ik ook nog een heel smal muurtje naast de deur groen heb gesaust Vloerbedekking ligt er al; zeil in laminaatprint, ook toen bewust voor gekozen als het kamertje in de toekomst een andere bestemming zou moeten krijgen. Ik ga bij de ikea een groot vloerkleed kopen, dan is het toch een beetje warm aan de voeten als je midden in de nacht moet voeden etc. Veel suc6 en plezier met opknappen!
Wij wouden eerst kamertje opnieuwe in de verf, moet nog 1 muur, en dan gaan we binnenkort meubels, kinderwagen en andere "grote" spullen kopen(bij babypark, ze hebben nu kortingsactie's t/m 23 maart). Na de 20 weken echo ga ik met mn ouders bij ikea shoppen voor het inrichten. We weten nog niet wat het word, maar houden het kamertje neutraal; wit met een kleurige touch.
Ooh, herkenbaar! Hier ook het 'smijt er maar in wat je kwijt moet'-kamertje omgetoverd tot babykamer. Wij zijn begonnen toen we wisten wat het werd, na de 20-wekenecho, want ik wou de kleuren graag aangepast op het geslacht. Hier komt er een meisje, dus meteen allerlei tinten roze doorgespit. We hebben nu twee muren wit en twee roze, en op 1 van de witte muren (degene waar alleen het ledikantje voor komt te staan) heeft mijn vriend een muurtekening gemaakt van de klassieke winnie de poeh, samen met knorretje 'in gevecht' met een vlinder. (als je googled op 'classic pooh' zie je m meteen bij afbeeldingen staan. Poeh met n emmer op zn hoofd en knorretje met een takje.) Onze meubeltjes komen over 2 weken en die zijn wit, dus dat breekt die roze muren weer een beetje. Ik kan nu al niet wachten! Heb zo'n zin om alle kleertjes en spulletjes in te ruimen! Maar ik ben nu 28+3, dus ik kan wel inruimen, maar beeb laat nog even op zich wachten.
Klinkt leuk hoor! Winnie the Pooh is ook altijd leuk en blijft leuk! Hier thema "dieren", ben zelf een enorme dierengek(van muis tot olifant zeg maar). Ik wist eerst niet wat ik er mee wou, wou niet specifiek een meiden of jongenskamer, maar toen ik een kant-en-klaar-gordijn op de ikea-site zag staan, was dat mijn uitgangspunt. Gordijn is helemaal wit met op de onderrand dieren in felle kleuren(limegroen, blauw, roze, oranje, geel, rood). Bovenaan gordijn zitten gekleurde strikjes waarmee je 'm aan de roede vast maakt. 1 lange muur heb ik kermit-de-kikker-groen geverft + een heel smal muurtje aan de andere kant vd kamer, naast de deur. Voor de rest alles wit. Met leuke spulletjes (van o.a. ikea in zelfde thema als gordijn) wil ik kleur toevoegen. Oja, en de naam vd kleine komt in gekleurde letters(vd xenos)aan de muur. Kan niet wachten tot ik ga shoppen(na 20 weken echo over maand, duurt nog zoooo lang).