Kat wil geen brokjes eten

Discussie in 'De lounge' gestart door Alieke, 17 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Wij hebben ons katje sinds dat hij 8weken is. Vanaf dag 1 dat hij bij ons is wil hij geen brokjes eten, alleen maar vlees. Ik weet ook niet of hij bij zijn vorige baasje brokjes kreeg of at.
    Als ik het op zijn bordje doe dan ruikt hij er even aan en loopt daarna weer terug naar mij voor ander eten. Ik heb het ook een tijdje laten staan maar hij verdomt het om dat op te eten.

Ik hoorde dat katten erg dik worden als ze alleen maar vlees eten. Tot nu toe krijgt hij ook 2x op een dag een beetje vlees per keer.

Tipsss?

2. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    misschien een keertje de brokken door het vlees mengen ?

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Brokjes weken en door t vlees.
    Steeds meer brokjes en minder vlees en dan de brokjes steeds minder "nat"

Kan ook zijn dat ze DIE brokjes nou net niet lekker vind (heb 2 katten gehad die echt alleen "tompoes" wilden en die van de aldi. Dure merken welke dan ook verdomde ze ook te eten...11 jaar lang! :rolleyes:

Dus wat ik eigenlijk als eerste zou doen is contact opnemen met diegene waar het diertje vandaan komt en vragen wat t zoal kreeg aan eten en welk merk enzo.
    Misschien is het idd dat t enkel om t merk draaid en is het zo opgelost!
    Vraag ik er ook altijd meteen bij als ik een dier mee neem...zelfs of ik wat voer mee kan krijgen/over kan nemen ;)

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Hi jis nog erg klein met 8 weken en kan zijn dat hij brokjes nog niet is gewend. Zoals Wilma zegt, natte brokjes en steeds minder nat. Dan komt het helemaal goed. Onze katten krijgen alleen maar brokjes van Tompoes.
    Die van Aldi en Lidll eten ze dus juist weer niet :)

5. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Oké

Ik heb al een paar keer geprobeerd om de brokjes door het vlees heen te doen. Jammer genoeg had hij me mooi door en liet hij de brokjes eigenwijs liggen.

Hij krijgt nu brokjes van wiskas. Inderdaad misschien een ander merk proberen. Het is wel een vreetzak want ik denk als ik hem veel vaker eten zou geven dat hij ook alles op eet. Ook als ik in de keuken bezig ben is hij hard aan het miauwen en hangt soms ook aan je been, dat vind ik wel erg vermoeiend. Rare kat :)

6. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier eten de katten alleen maar C1000 eigen merk brokjes. Ik hoef ze ook echt niks anders te geven :(

Indrdaad wat wilma zegt brokjes nat door het vlees heen en steeds verder afbouwen.

Succes!

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Je moet de brokjes wel even weken anders eten ze gewoon om de harde brokjes heen ;)

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik wilde idd zeggen, meng ze met warm water! word alles soppig, desnoods daarna nog ffies met een vorkje tot een 'kwakje' prakken. en idd sommige katten zijn ook kieskeurig en vinden een bepaald soort voer niet lekker.
    misschien handig om na te vragen wat hij bij de vorige eigenaars te eten kreeg?
    ennuhm, katten kunnen heel slim zijn hoor... dus als hij weet dat als hij zijn brokjes laat staan, hij hoe dan ook wel vlees van je krijgt.... :)

9. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    :)

jullie hebben gelijk, die kat is mij te slim af! ;)

Ik ga het eens proberen allemaal, ben erg benieuwd!

10. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    heeft hij al wel brokjes gegeten bij zijn vorige baasje? want ze moeten ook vast voedsel leren eten he, en de een kan dat sneller dan de ander.
    een kitten met 8 weken in huis nemen is zowieso wel erg jong

11. Niet meer actief

Mischien idd te jong! ze moeten ook niet eerder weg dan dat ze brokjes eten dus vind het vreemd dat ie bij jou dat dan niet doet... ik weet niet hoe groot de brokjes zijn? ik heb echt van die iniminie brokjes en die eet ze gewoon... die van mij kreeg ik trouwens met 12 week..

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben een paar kittens gekregen met 8 weken en twee andere met 12 en 15 weken. toen we die van 8weken kregen, wisten we zelf eigenlijk niet dat dat veel te jong was. mensen doen ze vaak dan wel omdat ze dan lastig worden! (vanalles slopen in huis, veel in je benen hangen, etc)
    maar eigenlijk is 12 weken echt het minimum, en zelf ben ik inmiddels groot voorstander van een week of 15! je krijgt dan echt een heel andere kat met een veel betere basis. ze hebben betere manieren van mama meegekregen, en zijn ook zelfverzekerder. onze kittens van 8 weken waren echt nog behoorlijk afhankelijke 'baby'tjes', die van 15 weken was echt een zelfverzekerd jong katje dat zich prima redde en niet meer zo afhankelijk was!
    naderhand ook met diverse fokkers het erover gehad, die ook pas vanaf 15wk de kittens verkopen, en die zien hetzelfde beeld.

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Vind ik niet zo heel vreemd.
    Het is idd jong (maarja dat is nu achteraf dus kan ze niet meer terug draaien)
    Maar als de kleine al brokjes at en lekker kieskeurig is dan eet ze andere ook niet net zoals die oudere van mij en van anderen hier.
    Mijn puppie had t zelfde. Daar heb ik uit voorzorg wel n zak puppiebrokjes van de fokker van mee gekregen. Maar die waren ontzettend duur. Heb haar toen op andere proberen over te krijgen. Dus mengen en steeds meer van de nieuwe brokken er bij gedaan. maar mevrouw vond dat niet zon goed idee en wijgerde dus de nieuwe te eten. viste na 3 weken nog steeds alleen de oude brokjes er tussen uit :rolleyes:
    Wat heb ik toch eigewijze beesten altijd....

14. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Een kitten is nog volop in de groei, als hij meer eten vraagt dan kan je hem dit gewoon geven.
    Laat desnoods een bakje harde brokjes staan, als hij echt honger heeft zal hij hiervan uiteindelijk wel wat eten.

En zoals al eerder vermeld een ander merk brokjes proberen.

15. Niet meer actief

Vind 2 x per dag eten geven aan een " baby " poes te weinig. Verdeel het portie wat ie per dag mag hebben over minstens 4 maaltijdjes per dag. Of ik lees het verkeerd en krijgt ie wel vaker eten maar eet maar echt 2 x per dag van het vlees.
    Zoals anderen al adviseren week de brokjes en meng er wat blikvlees doorheen.
    En die geweekte brokjes niet te lang laten staan want die wroden zuur.
    En een kitten die geen brokjes kent zal niet omdat hij echt honger heeft wel gaan eten.

16. Niet meer actief

ja dat is ook zo.. mischien ligt het wel aan het merk dat je geeft.. je zou eens moeten vragen wat ze daar altijd kreeg en dan dat proberen..

17. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Onze katten eten alleen Whiskas brokjes (paarse zak), en dan vooral de tonijn smaak. Andere (eigen merk) brokjes halen ze hun neus voor op. Daarvoor aten ze ook alleen vlees (voordat ik de whiskas brokjes ondekt had), nu laten ze het vlees staan en eten ze liever brokjes.
    Brokjes zijn ook veel gezonder dan vlees. Ik geef ze nu nog maar om de dag vlees.

18. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Lees net pas dat je ze al whiskas geeft :oops: . Misschien een paar verschillende merken proberen? Of speciale kitten brokjes.

Deel Deze Pagina