Even vragen of iemand dit gevoel herkent. Ik zal proberen het te beschrijven. De afgelopen weken heb ik bij bepaalde bewegingen het gevoel dat er onderhuids iets scheurt. Bijvoorbeeld als ik op sta of mijn romp draai en meer bewegingen die spanning op mijn buik zetten. Het zijn volgens mij geen spieren, want na het scheurende gevoel doet het niet heel lang zeer, heel even maar. Striae is het ook niet. Ik kan het niet plaatsen. Ik voel het boven in mijn buik bij mijn middenrif en onderin in mijn liezen, bij mijn bekken. Iemand die het herkent en/of weet wat dit is?
Ja! Ken het helemaal ! Ik heb het alleen maar onderin mijn buik. Meestal snachts als ik me verkeerd omdraai. Ook wel eens overdag als ik een verkeerde beweging maak of af en toe als ik schijnbaar verkeerd opsta. Is echt heel pijnlijk en idd het gevoel alsof er iets scheurd. Mijn gyn zei dat het toch bandenpijn was. ( een overstrekking, overbelasting van de banden ) Vond het raar omdat als ik bandenpijn heb het vaak heel anders aanvoelt. Maar toch was het zo zei ze. Dus het zal wel
Bandenpijn?, maar ik heb geen banden bij m'n middenrif toch? Ik vind het een raar gevoel, idd of er iets overstrekt, maar wát?
tja, dat weet ik ook niet...... weet wel dat je wel banden bovenin hebt en aan de zijkanten. Maar waar die zitten.........geen idee. Misschien daar wel in de buurt maar dat die pijn dan uitstraalt naar je middenrif? Geen idee meis. Misschien toch even vragen aan je vk of gyn MIsschien hebben die een andere theorie dan mijn gyn Of het is idd iets anders omdat ik het alleen maar onderin heb en jij ook bovenin. :-k Misschien weet iemand anders op het forum het wel Dat kan ook
Lijkt ook mij bandenpijn.. Heb ik deze keer voor het eerst, en vooral als ik lig in bed en wil draaien of moet hoesten of te snel omhoog ga.. Ik heb dit in mijn 3 eerdere zwangerschappen nooit ervaren en bij deze heb ik het al vanaf het begin.. In eerste instantie dacht ik dat mijn buikspieren uitscheurden ofzo.. wow.. wat een rotgevoel zeg.. Nu is het gelukkig minder.. ik wist niet dat je daar zo'n last van kon hebben en hoe zeer dat soms kan doen.. Hetgene wat mij hielp was héél bedachtzaam te werk gaan, eerst overeind gaan zitten om te hoesten bv. of mijn knieen optrekken.., mijn rechte buikspieren aanspannen enz enz. Maargoed, je maakt ook wel eens bewegingen ondoordacht en dan kan je je lol op...Herkenbaar zeker? Iig kan het geen kwaad en heeft het verder geen invloed op het kleine mensje daarbinnen.. Dus eh.. veel sterkte ermee met dit vervelende kwaaltje.. Groet Hilde http://missmac1973.hyves.nl/#
Dank je Hilde, probleem bij mij is dat ik hypertonie heb en mijn buikspieren dus al behoorlijk overspannen zijn. Mijn buikspieren kunnen bij een hoestbui echt (in)scheuren. Ja, veel bewegingen zijn al heel gecalculeerd, maar dan nog zijn er bewegingen waarbij ik iets voel scheuren, alleen voelt het tot nu toe niet echt als spieren. Het lijkt wel of er onderliggend (bind)weefsel uitscheurt. Ik zal het de fysio eens vragen, misschien weet zij wel wat het is.
Tja ik heb dus echt de gescheurde buikspier gehad bij de vorige en dat voel je echt wel en dat blijf je ook voelen, net alsof iemand je keihard met een zweep in je zij slaat of zoiets, en daarna je niet meer kunnen bewegen van de pijn en dat een aantal weken aanhoud dat is een gescheurde buikspier, dus dat is inderdaad denk ik niet wat jij beschrijft
Ik weet wat het scheurende geluid in mijn buik is het is het schuiven van je pezen en je peesplaat als je beweegt, vergelijkbaar met het knakken van je gewrichten eigenlijk, onschuldig, maar het voelt heel raar. M'n fysio heeft het uitgelegd.
dacht dat je het had over een scheurend gevoel. niet geluid :-k Hihi dan heb ik het dus helemaal verkeerd begrepen
Ja, ik bedoelde eigenlijk dat het hetzelfde is als het knakkende geluid in de gewrichten, dit heeft niets met botten te maken, maar is een verplaatsing van vocht in de kapsels, dat weten ook heel veel mensen niet. Het gevoel/geluid doet je iets ernstigs vermoeden, maar het is eigenlijk heel normaal.