Ik heb vandaag Sab Simplex besteld, want Mitchell heeft echt veel kramp. Hoe is dat bij jullie kleintjes? Mitchell heeft soms na zijn fles wel 2,5 uur kramp. Ik zit dan al die tijd met hem op schoot of lig met hem in bed, met mijn vinger in zijn mond. Dat is het enige dat de pijn wat verlicht, want hij zuigt dan als een gek en huilt niet, tenzij de kramp te erg wordt. Verder wil hij af en toe met zijn buikje op mijn arm liggen, maar dat is dan van korte duur. Ik kan overigens niet overstappen op speciale voeding, want Mitchell moet Hypo Allergene voeding hebben.
Misschien kun je Cina Baby van VSM proberen. Het zijn homepatische druppels tegen darmkrampjes. Onze kleine schat heeft ook af en toe krampjes en ik moet zeggen dat ze bij haar wel helpen. Anders een lekker warm badje 's avonds, slapen ze ook lekker van.
ben ik ook errug benieuwd naar ! ? ik geef hypo allergeen van nutrilon, en het is 3x niks ! ik ben ten einde raad en stap morgen over op friso comfort, wij moeten ook eigenlijk hypo allergeen geven, maar dat is zulke licht verteerbare voeding dat onze kleine er niet genoeg aan heeft, ook is het bitter en ze heeft alleen maar het zuur wat elke dag erger word.. en dan over de krampjes nog maar niet te spreken..
@Roxy: Ik geef al VSM, maar dat helpt niet, vandaar dat ik Sab Simplex heb besteld. @Sweetangel100: Ik geef inderdaad Nutrilon. Wat geef jij Iman nu voor voeding? @Sillaah: Hij heeft er gelukkig wel genoeg aan, dus dat is het niet.
Ik ben uit pure wanhoop overgestapt naar Friso comfort. Ik moest op een gegeven moment afwegen wat ik belangrijker vond; of misschien astma voorkomen bij Iman, wat je ook nog niet zeker weet of haar nu de pijn wegnemen en rust gunnen. Ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn beslissing! Na 2 flessen had ik een ander kind!
Sja, kan me voorstellen dat je dan overstapt. Ik heb helaas drie redenen om hypo allergeen te geven. Ik probeer dus eerst maar de sab simplex.
Ik hoop voor je dat het helpt meid! Ik heb sab simplex ook geprobeerd en helaas zonder resultaat. Ik ben hypo gaan geven omdat mijn man astma en eczeem heeft. Veel succes ermee, hoop dat het overgaat! Anders kun je natuurlijk ook nog altijd overstappen naar friso hypoallergeen of zo!
bij evi hielpen de sab simplex druppeltje ook super goed! Daphne ik geef Evi Nutramigen voeding (voor kindjes met koemelkallergie etc) maar er staat duidelijk op de verpakking dat je deze voeding ook mag geven aan kindjes die (extreem) veel last hebben van krampjes etc. deze voeding is licht voor de maag en darmpjes zodat je beeb tot rust kan komen en dan kun je langzaam aan weer verder gaan op een andere voeding! dit is uiteraard een hypoallergene voeding! je kunt ook de nurtrilon Pepti een tijdje gebruiken! Nutramigen is wel erg prijzig 23 euro geloof ik voor 450 gram en pepti is 19,95 voor 900 gram. iedereen denkt vaak alleen dat die voedingen zijn voor kindjes met KMA maar je kunt het ook goed gebruiken voor de krampjes etc, het is echt even het proberen waard, zeker voor de rust en regelmaat, als je die terug hebt kun je langzaam aan weer je oude voedingen gaan introduceren! veel suc 6 x
ik had ook 3 redenen, astma eczeem huisdieren allergie.. maar toch kan ik dit mijn meisje niet meer aandoen. ik hoop dat het helpt die sab simplex, ik denk dat er heel veel mensen zijn die last hebben met de nutrilon hypo allergeen.
o Daphne dat vergeet ik helemaal; welke fles gebruik je? kramp wordt namelijk ook mede veroorzaakt door lucht in darmen etc. dus hoe minder lucht hij binnen krijgt bij het drinken des te beter. Ik ben echt een fan van de smalle dokter brown flesjes, hierbij geen problemen met lucht etc! dacht ik zeg t nog maar even want wij weten hoe erg die krampjes bij die kleintjes kunnen zijn! en alle beetjes helpen! http://www.sweetbabyfeet.nl/catalog/pro ... d23187dff1
best goed al die adviezen, maar voor je aan het veranderen gaat zou ik wel even overleggen met je arts. en voor iets aan slaat heeft het ook een paar dagen tijd nodig. maar succes daphne, en een knuffel voor mitchell, hoop dat die snel van zijn krampjes af is
wat bij ons mannetje goed werkte was ABC Dophilus. Elke dag een half theelepeltje door de melk heen, was na een paar uurtjes een stuk minder
ik heb bijzonder goede ervaringen met abc dolphins poeder tegen darmkrampjes het kost geloof ik 28.95 euro zo'n potje maar bij mijn kids werkte het goed, ik ga het nu ook weer gebruiken! te koop bij de reform zaken
Ik ga eerst de sab simplex proberen en als dat niet werkt, dan ga ik zeker 1 van de andere tips proberen. En overleggen met het CB kan ik ook nog doen, maar ik heb het vorige keer al aangekaart en toen zeiden ze dat er eigenlijk niks aan te doen is Ik gebruik een nieuwe 1-2-3 speen van difrax. Dat is de enige waar hij goed mee drinkt, dus overstappen wat dat betreft is ook niet zo handig.
Het klopt dat nutrilon voeding over het algemeen moeilijker verteerbaar is dan Friso, en zeker voor baby's die veel last hebben van krampjes is nutrilon te zwaar. Wij zijn ook overgestapt van nutrilon naar friso en het resultaat.... na 2 dagen veeeeeel minder krampjes én veel minder last met poepen! In het ziekenhuis gebruiken ze ook altijd friso, en ook niet geheel onbelangrijk....het is ook nog goedkoper! Oh trouwens, de druppels van sab simplex heb ik ook geprobeerd en toen werd de ontlasting heel hard....doet dat weer pijn Maar dit is puur uit mijn ervaring... sterkte Daphne, het is echt hartverscheuren als je kleintje er zoveel last van heeft!
Nou, de krampjes zijn een stuk minder. Jullie gaan t vast niet raden. Ik gebruik nu Spa Blauw om de voeding aan te maken. Echt super! Over Friso: Volgens mij is de Friso wel goedkoper, maar sit er minder in een pak en is het daardoor uiteindelijk toch duurder. Ik heb er namelijk eens bij staan kijken in de winkel.
Ik heb even gekeken. Friso is duurder: http://www.degoedkoopsteluiers.nl/prijs ... =§ion= Niet dat ik het daarom niet zou kopen hoor, maar ik had er destijds naar gekeken, vandaar.