Hoi allemaal! Ik ben inmiddels 13 weken (en 1 dag) zwanger van ons eerste kindje! In september besloten we dat we echt toe waren aan een kindje samen. Omdat ik een tikkie een control-freak ben, had ik gelijk zo'n ovulatietest gekocht. We gingen ervan uit dat we echt niet meteen zwanger zouden worden, je hoort zo vaak dat het lang duurt, en ook in onze vriendenkring kenden we deze verhalen en IVF-trajecten... In oktober, de eerste keer dat de ovulatietest een "lachebekje" aangaf (dus een ovulatie), nadat ik bij wijze van spreken het bed uitstapte, wist ik op een of andere manier dat het raak was. De dagen erna bleef dit gevoel zo, en was ik ook al een beetje misselijk zelfs... Maar ik dacht dat ik dit bij elkaar verzon omdat ik gewoon heel graag zwanger wilde worden! Twee weken later werd ik niet ongesteld... dus wij vol spanning De Test doen....ZWANGER! We konden het niet geloven eigenlijk, en waren dolgelukkig (nog steeds!). De eerste echo werd 16 december 2008 gemaakt door de verloskundige, bij 9 weken en 5 dagen. Ons mini-babietje spartelde al flink en het hartje klopte prima. Gisteren hebben we een uitgebreide echo in het ziekenhuis gehad voor de nekplooimeting; ook hier zag alles er goed uit. De baby zwaaide zelfs al even! Groetjes, Monique
Wat geweldig! Ik heb ook binnenkort mijn eerste echo, en ik hoop dat die van mij net zo spartelt haha. Gefeliciteerd!
Dankejulliewel voor al die lieve felicitaties! En voor de dames die de eerste echo nog krijgen: het is echt geweldig om je kindje voor het eerst te zien, ik ben echt in snikken uitgebarsten van ontroering. Best een raar gevoel ook als je 'm zo druk bezig ziet op dat scherm, en je voelt het zelf nog niet... Monique
Gefeliciteerd stadsgenootje en geniet ervan, want het is (even niet op de kwaaltjes gelet) een geweldige ervaring om mee te mogen maken!