Mijn nicht had vandaag een echo bij 6 weken. Haar verloskundige vertelde haar dat ze aan de hand van de vorm van de "zak" waarin de foetus zicht bevin kon zien of het een meisje of jongen zou worden. Het gaat wel om de vorm tot maximaal de eerste twee maanden (8/9weken) van de zwangerschap. Daarna rekt het met de groei van het kindje mee. Ze beweerde dat een langwerpige/halve maanvormige zak een jongen voorspelt (zie foto links). En dat een ronde zak een meisje voorpselt (zie foto rechts). Omdat mijn nicht een ronde zak heeft verwacht ze een meisje, volgens deze Koeweitse verloskundige. Heb jij nog foto van echo's liggen die in de eerste weken van je zwangerschap zijn genomen en klopt de theorie van de verloskundige. Load je foto op en laat ons zien.. Klopt het of juist niet? doe mee met de poll.
Tjee, ik moet zeggen dat ik eigenlijk wat sceptisch ben over deze theorie, maar... bij mij klopt het! Ik heb net de eerste echofoto's van mijn zwangerschappen vergeleken: bij de eerste (een meisje) een ronde zak en bij de tweede (een jongetje) een langwerpige zak.
Hmmm, ik weet het geslacht nog niet, maar als ik naar mijn echofoto's kijk is het aan de hand van deze theorie ook niet te voorspellen... Bij de echo met 9w0d was het een langwerpige zak en met de echo van 9w5d was het een ronde zak... Foto's staan in mijn album... Ben benieuwd bij hoeveel dames het klopt!
hmmz zou kunnen kloppen al ben ik wel wat sceptisch ertegen over hoor. BIj meisje wat ik me herinner idd ronder als nu.... Maar daar had ik later een echo als deze vroege echo... meisje met 8 weken en boyke met 7 weken...
Haii, Als ik na de echo van 10 wkn kijk.. klopt het wel bij ons. Wij krijgen een Jongetje en de zak is maanvormig. De 7 wkn echo is de zak voor de helft te zien op de foto, dus kan ik het niet goed zien. Maar bij de 10 wkn echo, klopt het!
hhmmm de eerste echo is op 7 wk 3 dgn daar is hij echt rond ... wat volgens deze theorie op een meisje zou duiden De andere echo foto is van 10 wkn 3 dgn en die is ontzettend maanvorming zoals je ziet .... En volgens de laatste echo krijgen wij een jongetje! Dus ik zou moeten constateren dat het bij mij iig niet klopt ....
hmm, ik geloof eigenlijk niet in dit soort theorietjes. Maar.. volgens mij klopt ie bij mij wel! Heb hier nu even geen echofoto binnen handbereik, dus moet even in mn herinnering graven, maar volgens mij hadden wij bij 7+3 een duidelijk maanvormige zak. En na de vlokkentest bij 13+1 bleek een jongen! Grappig dit, maar ik ga thuis wel eerst even de echofoto nakijken straks, voor ik ga zeggen dat het echt klopt.
Ik geloof ook niet in deze theorie.. Dit is mijn echo van 8 weken, en zo goed als rond "zakje" maar we krijgen toch echt een ventje
ik geloof hier niet in.... de vorm van de 'zak' is volgens mij afhankelijk van hoe het de probe (kijker van echo-apparaat) tegen je buik houden en hoe ze op de 'zak' kijken
Nou bij mij klopt die niet! Heb geen foto op de laptop staan maar de vruchtzak had een duidelijke halve maan vorm en ik heb toch echt een gezonde meid!
Nee bij mij klopte het niet! 2x een jongen gekregen, 2x een ronde zak gehad 2x een meisje gekregen, 1x een ronde zak en 1x een langwerpige zak. Volgens mij ligt het aan de manier waarop de echoscopiste kijkt hoor (de stand van de echokop )
Bij ons klopt het niet: http://www.zwangerschapspagina.nl/members/46585-albums7056-picture38270.jpg Wij krijgen een meisje en het is toch echt een maanvormige zak.
Heb 't even nagekeken, hij klopt inderdaad bij mij. Zak is maanvormig. Maar lees hier net zo veel "klopt niet" als "klopt wel", dus ik hou het ook op 50-50 kans.