Weer zwanger na buitenbaarmoederlijke zwangerschap, erg bang

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Kimb91, Jul 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimb91

Kimb91 Actief lid

Nov 30, 2015
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Met Pasen ben ik geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij mijn rechter eileider is verwijderd. Na veel verdriet en rare cyclussen ben ik deze maand even niet actief geweest op het forum. Gelukkig netjes op cd 15 weer een eitje kunnen vinden en ik had er meteen een goed gevoel bij.
    Weinig symptomen op gevoelige borsten na, maar ik wist gewoon dat het raak was!
    Vandaag op 11 dpo dus toch een testje gewaagd en ja hoor posititief!!! 😀

Zo ontzettend blij dat het nu alweer gelukt is!!!

Alleen nu een paar uur later beginnen de angsten al weer te komen, wat als het weer niet goed zit en ik moet weer geopereerd worden?

Ik ben me alweer druk aan het maken of de streep niet al te donker is voor 11 dpo ( hij is zeer duidelijk maar geen knaller). De vorige keer was hij lichter dan nu een dat was na nod, al was dat natuurlijk een bbz.
    Wel het ik gelezen dat je bij een bbz juist te veel of te weinig hcg aanmaakt...

Het maakt me allemaal erg onzeker en moest het even van me afschrijven!

2. s4154231

s4154231 Lid

Feb 19, 2016
    80
    14
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Kimb91,

Ik herken mezelf heel erg in je verhaal! Ik ben eind maart geopereerd aan een bbz waarbij mijn rechter eileider verwijderd is. Hierna kwam ik in een emotionele achtbaan waarin ik ontzettend bang was dat ik met 1 eileider niet snel meer zwanger zou worden.

In juni gingen we er weer voor het eerst voor en het was meteen raak! Bij mij sloeg echter ook meteen de angst toe. Zeker omdat alle pijn die ik had zich concentreerde bij mijn linker, dus overgebleven eileider. Ik zal het al weer helemaal gebeuren dat het weer misging. Omdat ik zo onzeker was heb ik de gynaecoloog gebeld en ik kon met precies 5 weken al terecht. Dit was afgelopen vrijdag. We hebben toen een mooi vruchtzakje in de baarmoeder zien zitten, wat een opluchting!

Voor je eigen gemoedsrust zou ik een vroege echo plannen bij de gynaecoloog. Gelet op je voorgeschiedenis zullen ze daar vast niet moeilijk over doen.

Enneee... gefeliciteerd!! Probeer er vooral van te genieten, dat doe ik nu ook!

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    gefeliciteerd

4. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    1,269
    16
    38
    gefeliciteerd!

heel begrijpelijk dat je na zn situatie angstig ben.
    dat zal waarschijnlijk wel even zo blijven.
    probeer ook te genieten en hopelijk dat je snel mag gaan kijken naar je kleine wondertje!

5. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,675
    807
    113
    Hey wat lees ik nu! Gefeliciteerd meid! Het is je zo gegund

6. Kimb91

Kimb91 Actief lid

Nov 30, 2015
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel meiden!
    Heb een echo gehad met 6w3d en het zit goed deze keer en heb een mooi hartje zien kloppen! 😍

20160801_202321.jpg

7. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,675
    807
    113
    gefeliciteerd! ik mag over 2 weken zo spannend!
    en nu lekker genieten

8. Kimb91

Kimb91 Actief lid

Nov 30, 2015
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zeker spannend, ik was de ochtend van de echo dan ook echt heeeeel erg misselijk haha :p

Voor jou nog even aftellen, ik hoop snel op goed nieuws!
    Maar gelukkig hebben we beide niet weer ruim 6 maanden moeten wachten! Dit is toch zeker het eerste goede teken, dat alles werkt zoals het moet!

9. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,675
    807
    113
    ja zo blij dat eigenlijk alles weer werkt he! en jij gewoon al weer bijna 7 weken! gaaf hoor. ik heb de 23ste een echo ben ik 6 weken 4 dagen.
    kan eigelijk niet wachten!

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Jaahh gefeliciteerd zeg. Wat een opluchting he dat je iets ziet zitten en kloppen in je baarmoeder. Echt ik werd destijds 10 kilo lichter of zo ;)

11. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

Oct 24, 2015
    691
    345
    63
    Gefeliciteerd!! Ik ben zelf ook nu weer zwanger en in februari geopereerd aan een bbz. Erg spannend! Maar wat een opluchting hé die echo en dan zien dat het op de goeie plek zit!

12. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

Nov 26, 2012
    295
    0
    0
    Super dat alles goed zit nu, gefeliciteerd!

13. RoryL

RoryL Lid

Dec 18, 2015
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Voel je je inmiddels al wat minder angstig?
    Ik heb zelf ook een BBZ gehad waarbij mijn rechtereileider is verwijderd. Daarna volgde een hele onzekere tijd.
    Ik ben ook binnen een half jaar weer zwanger geraakt, dus achteraf nog best snel. Ik heb al een aantal echo's gehad. Het blijft iedere keer weer zo bijzonder om je kindje op de echo te zien. Ondanks dat ik natuurlijk super blij ben, blijf ik wel wat onzeker. Ik vroeg me af of anderen die ook een BBZ hebben meegemaakt zich hierin herkennen?

14. Kimb91

Kimb91 Actief lid

Nov 30, 2015
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel meiden!! Ik voelde me inderdaad 10 kilo lichter wat een opluchting!! 😀

@roryL; onzeker blijf ik zeker, helaas soms heel erg. Ondanks dat ik weet dat het geen bbz meer kan zijn ben ik dan wel weer bang dat het op een andere manier mis zal gaan. Vooral toen ik weer dichtbij de volgende echo kwam nam de onzekerheid weer toe. Gelukkig heb ik die vandaag gehad en was als prima in orde😍, dus voorlopig heb ik weer rust in mijn hoofd. Maar echt onbezorgd zwanger zijn zit er voor mij helaas niet in denk ik.

Share This Page