Sinds april vorig jaar kinderwens. Ben nu in 9 maanden tijd 3 keer ongesteld geweest. Ik heb vals positieve ovulatietesten en daarom ook geen idee wanneer en of er nog een eisprong komt. Na 8 maanden naar de dokter geweest en als ik een jaar bezig ben en nog niet zwanger ben mag ik terugkomen voor een doorverwijzing. Dat zal waarschijnlijk nog 1 (misschien 2) cyclus zijn bij mij. Vind alleen dat het zo lang duurt zo. Zit nu op dag 50, 3 weken terug positieve ovulatietest gehad maar m'n temperatuur is niet omhoog dus geen eisprong gehad. Zou ik eerder een doorverwijzing kunnen vragen of gewoon de 3 maanden nog afwachten? Ps. Ik heb op dit forum langere cyclussen voorbij zien komen dus begrijp me niet verkeerd, ik ben al blij dat ik ongesteld wordt.
Maar je bent dus eigenlijk vorige maand al naar de huisarts geweest? Als hij heeft gezegd van kom terug als je een jaar bezig bent, dan zou ik wel nog even wachten.
Misschien hormonaal.. Bij PCOS heb je ook erg lange cyclussen. Geen last van overgewicht? Acne? Overbeharing? Ik zal toch eens vragen of er iemand wil meekijken.
Bedankt voor de reacties! Ja ben inderdaad 6 weken geleden naar dokter geweest. Ik heb geen acne, overgewicht of overbeharing
Gezien de lengte van je cycli zou ik wel doorverwezen willen worden. Als je pcos hebt kun je, met jouw cyclussen, van eeuwigheid tot amen proberen. Ik zou iig vragen voor een inwendig echo om pcos uit te sluiten.
Ik zou het ook nog een keer proberen. Al is het maar voor een inwendige echo en bloedonderzoek. Ik had gelukkig een fijne huisarts en ook een zus met pco, dus mocht met 9 maanden naar de gyn. Nu voor nr 3 met 3 maanden al door gestuurd. erg fijn om zo snel al te worden geholpen.
Mijn huisarts stuurde me al na een aantal maanden door naar de gyn. Ik voelde dat er iets niet klopte, ookal kon ik het nog niet echt hard maken. Vanwege veel gewichtsverlies was mijn cyclus van 117 dagen naar 30/35 dagen gegaan en daar ging iets fout in... dat was gelukkig reden genoeg om serieus genomen te worden. Achteraf had ik ook gelijk...mijn lichaam deed alles goed alleen puur het eitje laten springen lukte (nog) niet.
Met zo'n cyclus zou ik inderdaad ook om een doorverwijzing vragen. Desnoods geef je aan dat het niet alleen met een zwangerschapswens te maken heeft, maar ook 'gewoon' vanwege de gekke cyclussen. Dat je dat graag onderzocht wil hebben. Hoe je het ook went of keert; een gynaecoloog weet daar meer vanaf dan de meeste huisartsen. Mocht je een normale en regelmatige cyclus hebben en dan op 8 maanden zitten, had ik het wat anders gevonden. En inderdaad gezegd dat je tot 12 maanden kunt proberen. Maar met wat jij beschrijft, zou ik toch echt gaan voor een doorverwijzing. Succes!
Je kan aan mijn onderschrift zien wat mijn verloop is geweest. Ik ben na 8 maanden al doorverwezen ivm de onregelmatige cyclussen en destijds het niet meer ongesteld worden (cyclus van 117 dagen) Ik ben er blij mee, bij mij is geconstateerd dat ik geen eisprong heb, ook direct een laparoscopie en HCG gehad ivm. voorgeschiedenis en nu dus in afwachting van medicatie.. Voordat er echt iets gaat gebeuren en alle onderzoeken compleet zijn ben je zo weer 4 maanden verder helaas
Je zou in tussentijd kunnen kijken naar vitotaal monnikspeper https://www.vitotaal.nl/webshop/1252/vrouw/983/vitotaal-monnikspeper Heeft mij bij geholpen om een regelmatige menstruatie te krijgen
Toen wij een half jaar bezig waren, werd ik ook doorgestuurd naar de gyn. Dit vanwege mijn onregelmatige cyclussen en geschiedenis vooraf (4 a 5x per jaar ongesteld worden). Aangegeven dat ik graag wilde weten waar het vandaan kwam en dat we daarna zouden beslissen wat we ermee zouden doen. Huisarts heeft er hier geen enkel probleem van gemaakt. Alleen bleek ik zwanger toen ik een afspraak bij de gyn wilde maken, dus heb de hele gyn nooit gezien. En als jij een doorverwijzing wilt, is hij verplicht jou een doorverwijzing te geven
Gewoon nog een keer langs de huisarts voor een doorverwijzing. Die lange onregelmatige cyclussen moeten volgens mij reden genoeg zijn.. Ik kreeg ook direct een doorverwijzing na nog geen jaar, maar die cyclussen zeiden genoeg dus kon gelijk door. Hoeveel ovulatietesten ik gedaan heb zonder resultaat... Achteraf baal ik dat ik al die tijd gewacht heb en niet nog eerder gegaan ben, alles was goed alleen de eitjes sprongen bij mij niet.
Zou nog eens terug gaan. Is het pcos ook niet zo dat je ovulatietesten vals positief zijn... dus zonder eisprong? Bij pcos hoeft je geen overgewicht, overbeharing of acne te hebben hoor, een vriendin heeft pcos zonder deze symptomen
Fijn jullie reacties! Dankjewel! Ik heb morgen een afspraak bij de dokter. Hoop zo dat ik een doorverwijzing krijg! Ik had inderdaad ook gelezen dat je bij pcos vals positieve ovulatietesten kan hebben.
Wij zijn bezig sinds september '15. Ik ben nu 23 en mijn man 30. Ik heb ook geen overgewicht, acne of overbeharing. Ik ben ook pas na een jaar verder geholpen en ik heb ook het gevoel dat dat veel te lang is, omdat ik wist (zeg maar een instinct of gevoel) dat het probleem bij mij lag. Ik heb ook heel onregelmatige en lange cyclussen. Ik heb wel geen pcos en mag nu bij mijn volgende maandstonden met clomid beginnen. Ik zit vandaag op dag 37.. Wat je mss wel al kan doen is je vriend zijn zaad laten testen. Dat kan je normaal altijd laten doen en dan kan je dat toch al uitsluiten. Ik ben pas verder geholpen nadat ik gezegd heb dat ik het mentaal heel moeilijk heb. Succes in ieder geval