Ik ben momenteel 28 weken zwanger, met 23 weken is er een Cerclage geplaatst. De gynaecoloog verwacht dat we de 34 weken niet gaan halen. Wat betekent dat de baby hoogstwaarschijnlijk voorlopig in een couveuse in het ziekenhuis moet verblijven. Nu is mijn vraag. Wanneer is het in zo'n situatie normaal om de geboortekaarten te versturen? Wanneer ze nog in het ziekenhuis ligt of pas wanneer ze thuis is? En hebben jullie dan nog een speciale tekst in de kaart gezet (ivm met bezoek ed)?
Hoe gaat het nu met jou? Lukt het een beetje om rust te houden? Wij hebben de geboortekaartjes meteen gestuurd toen de jongens geboren zijn. Zoals je dat 'normaal' ook zou doen. Wij vonden; de jongens zijn geboren, dus iedereen mag het weten, ookal is het nog superspannend allemaal. Op het kaartje stond een gedichtje wat we aangepast hebben aan de situatie en we hadden twee versies wat betreft het bezoek. Voor de mensen die we in het ziekenhuis wilden/konden ontvangen stonden de bezoektijden van het ziekenhuis op het kaartje. Voor de mensen die we niet wilden ontvangen stond er niets op het kaartje, maar hadden we een briefje geschreven bij het kaartje met daarop een korte uitleg van de situatie en een verwijzing naar de weblog die ik bijhield. Ook stond op dat briefje dat de mensen op termijn een uitnodiging zouden ontvangen voor een kraamfeest. Sterkte nog de komende tijd. Hopelijk blijft je kleintje nog lekker lang bij je zitten!
ik heb gewacht totday de kleine thuis was... dat was dus 1 maandje later dan dat hij geboren was... het grappige was dat men wist dat ik bevallen was maar ook wachtte met kaartjes sturen.. mijn hoofd stond er ook helemaal niet na.. ik heb ze samen met mijn moeder gemaakt incl foto en borduursel dus we waren net begonnen toen ik werd opgenomen.....appart was het wel want niemand heeft zo'n zelfde kaart
Rosa is geboren met 34 weken en 5 dagen. We hebben toen wel meteen de kaartjes gestuurd, ondanks dat de situatie heel onstabiel was. Het was erg zwaar en toch waren we blij met onze dochter, dus hebben we besloten de blijdschap voorop te stellen op de onzekerheid en de geboortekaartjes gewoon te versturen.
Wij wilden meteen een kaartje sturen. Maar dit kwam er niet van. Ze is erg onverwachts geboren en we hadden nog niks uitgezocht. En tijdens de opname ook geen tijd voor gehad ze heeft 10 weken in het ziekenhuis gelegen. En haar kamertje moest ook nog helemaal gemaakt worden. Ook zouden we verhuizen op de dag van geboorte dus er was een hoop geregel en gewoon geen tijd. Maar had het wel graag meteen willen versturen. WIj hebben toen uiteindelijk dat ze thuis was een kaartje kunnen uitzoeken en verstuurd. Met erin gezet dat ze op 1-9-2009 thuis was gekomen en hoeveel ze toen woog etc. En erin gezet hoeveel ze bij de geboorte woog enzo.
Wij hebben ze direct verstuurd. Onze meid heeft nog een zo'n 3 weken in het ziekenhuis gelegen, en daar wilden we geen bezoek. We hebben dus erop gezet dat ze in het ziekenhuis lag en het telefoonnummer van mijn man erbij gezet. Mijn ervaring is dat als mensen zien dat ze in het ziekenhuis ligt ze echt niet gaan bellen wanneer ze langs kunnen komen, maar voor de zekerheid kun je het er gewoon bij zetten hoor. Wij hebben later ook een kraamfeest gegeven, goed idee om dat erop te zetten! Ik vond het wel erg fijn om al kaartjes te krijgen ondanks dat ze in het ziekenhuis lag, als je dan thuis komt na de bezoeken heb je toch een betteje een kraamgevoel, met zoveel kaartjes! Misschien een beetje naar om aan te denken, maar een prematuur kindje kan heel onstabiel zijn, zelfs met 34 weken. Misschien moet je overwegen om een kaartje uit te kiezen dat zowel een geboortekaartje is alsook een overlijdenskaartje. Dat heeft mijn zus gedaan, en haar dochtertje is ook na 11 dagen overleden, en toen hoefden ze geen nieuwe kaartjes meer uit te zoeken.
Wij hebben gelijk de kaartjes verstuurd, ook met het idee dat iedereen mocht weten dat ze geboren was. Mocht het onverhoopt toch mis zijn gegaan had er nog een ander kaartje achteraan gegaan. De tekst die wij op het kaartje hadden was: Dit Wondertje zo lief en klein maakt dat we nu met z'n drietjes zijn En dan onderaan waar normaal de bezoekgegevens staan: Om aan te sterken moet ik nog even in de couveuse slapen, zodat ik over een paar weekjes in mijn eigen bedje kan gapen. Heel veel sterkte met de komende, spannende tijd!
Onze jongens zijn 3 mnd te vroeg geboren en hebben 8 weken in het ziekenhuis gelegen. Pas 1.5 week nadat zij thuis waren hebben we de geboortekaartjes verstuurd. Vrij laat dus maar eerder wouden we ze niet versturen. Ook omdat we bang waren dat er misschien visite wou komen in het ziekenhuis en daar hadden wij geen behoefte aan. Wel zijn er natuurlijk een aantal familieleden en goede vrienden geweest in het ziekenhuis. Hoe gaat het nu? lig je nu in het ziekenhuis? Sterkte meid met alles, hopelijk blijft je ukkie nog even zitten.
Ik heb de kaartjes verstuurd toen ik thuis kwam. Hij heeft daarna nog 2,5 week in het ziekenhuis gelegen. Ook met een aangepast gedichtj erin. Vond het alleen erg jammer dat er daarna niet meer zoveel mensen zijn geweest op kraamvisite. Maar goed de mensen waar ik veel om geef zijn allemaal geweest. Ts, Hoe gaat het nu met je?
wij hebben de kaartjes pas gestuurd op de dag dat pukkie thuiskwam, had de twee weken dat hij in het ziekenhuis lag echt geen zin in bezoek/telefoontjes enz enz. hebben geen aangepaste tekst in het kaartje gezet.
we hebben, dankzij mijn lieve helpende schoonzus, die 2 weken na de bevalling met boeken met geboortekaartjes ons huis binnenkwam: we gaan nu een kaartje uitzoeken!! na 3 weken een kaartje verstuurd. Hij was toen nog lang niet stabiel, daarna zelfs heel ziek geworden. Maar juist toen heel blij dat we al een kaartje hadden verzonden. Dit was onze tekst van het geboortekaartje Hallo Kleintje, welkom op de wereld! naam Geboren op 21 januari 2009 Om 5.54 uur Zoon van .. Je hebt zoveel zin in het leven Dat je met 29 (blijkt nu 27+6) weken al ter wereld bent gekomen We zullen je al onze liefde geven Je bent het beste wat ons ooit is overkomen adres en telefoonnummers Als je thuiskomt, houden papa en mama een feest voor jou! [FONT="] [/FONT]
Ik ben met 32 weken bevallen en we hadden net 2 dagen ervoor de tekst voor het kaartje weggebracht. Wij hebben de kaartjes na 5 dagen verstuurd, mede omdat de proefdruk nog niet klaar was en de kaarten nog besteld moesten worden. Wij hebben er wel op gezet, omdat Joas nog even in het ziekenhuis ligt, graag bellen voor bezoek. Wij wilden in het ziekenhuis geen bezoek, alleen van onze ouders en broers en zussen. Doe wat goed voelt en kijk ook naar de situatie van je kindje. Onze zoon was heel stabiel dus dat scheelde ook.
wij hadden 2 versies een engelse en een nederlandse aangezien ciaràn kwart schots,kwart iers en half nederlands.. Ons wondertje is geboren en hij heet Ciaràn Micheal Cumming Geboren op 14 Augustus 2009 om 18:59 [FONT=Arabic Typesetting,Arabic Typesetting][FONT=Arabic Typesetting,Arabic Typesetting]Na 1 maand en 2 dagen mogen wij hem dan eindelijk op 16 September in ons huis verwelkomen. [/FONT][/FONT]Beschuitjes smeren moet ik nog leren, dus wil je voor een bezoekje eventjes telefoneren en de engelse versie We are proud to announce a new arrival to t he Cummings Clan Ciaràn Micheal Cumming Ciaràn was born on August the 14th 2009 at 18:59 After a month and 2 days on September the 16th the proud parents Ryan & Chantal are very happy to have him home.
Wij hebben 2 weken gewacht, maar dat was niet bewust. Zoonlief ging na een week heel slecht dus ons hoofd stond er niet naar. Toen hij weer aan de beterende hand was hebben kaartjes verstuurd. Voorop stond: Te klein om vast te houden Te groot voor woorden Het was een foto van zijn kleine handje bij mijn mans hand. Verder gewoon de tekst hoe zwaar etc. Ik vond het heel erg dat mensen lang gewacht hebben met geboortekaartjes sturen. Want als hij wel zou komen te overlijden, het is wel onze zoon!
Ja!! Dat vond ik ook zo erg!! En onze kindjes mogen er zijn ongeacht hoe het met ze gaat!! Mijn schoonmoeder zei zelfs: we hebben geen kado meegenomen moeten maar even kijke hoe het gaat & ik durfde eerder geen kaartje te sturen of te feliciteren... Heel vervelend. Ik was juist blij als mensen dat dachten of deden.
met onze kleine man ging het vanaf dag 1 goed hoor hij was alleen veels te vroeg door mij.. maar ik had ook die onzekerheid en mijn hoofd stond er ook niet aan tuurlijk waren de felicitaties leuk na 4 dgaen toen ik wat aan de betere hand was en zodra ik thuis was en men wist dat er met echt niks aan de hand met hem was kwamen de kaartjes binnen ..terwijl wij ze nog niet eens gestuurd hadden
Hier hebben we de kaartjes na 2.5 week verstuurd, maar dat kwam ook doordat mijn dochter naar het Radboud moest en wij dus in het Ronald McDonaldhuis verbleven. We hadden de kaartjes al wel uitgezocht, maar we hebben de teksten wel helemaal aangepast. We hebben niet iets vermeld over dat ze in het ziekenhuis lag, wel over het feit dat ze te vroeg geboren was.
Wij hebben meteen kaartjes verstuurd, met een drie-in-één gedicht waarvan elk couplet bij één kindje hoorde. Ik vond het heel bijzonder en wilde deze gedichten aan hun couveuse hangen. Toen hebben we ook meteen kaartjes verstuurd. Naast het geboortekaart hebben we een klein kaartje bijgedrukt met onze adresgegevens en telefoons, waarom we vermeld hebben dat kindjes nog niet thuis zijn en we kraamvisite wat uitstellen (maar dan mooier tekst, weet hem even niet meer) We hebben onwijs veel kaarten gekregen, dat gaf me zo'n fijn gevoel (na 150 ben ik opgehouden met tellen), maar de kraamvisite bleef heel lang weg. Wij hebben nog visite ontvangen toen de kindjes 6 mnd waren.
Wij hebben wel na een week kaartjes gestuurd, maar we hebben er wel in gezet dat wij zouden laten weten wanneer Zoey en wij aan bezoek en visite toe zouden zijn.
Hej, Wy hebben de kaartjes n week later verstuurd maar dit kwam omdat we graag n foto van loran zelf op het kaartje wilden hebben. Hy is geboren met 32 weken. Qua bezoek een aangepast gedichtje en alleen onze fam en beste vrienden zyn langsgeweest in t z'huis. Veel succes komende tyd!