De ene dag veel beweging, de andere dag weer minder en zo gaat het door...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lolieken, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hoi meiden,

Mss stom maar vandaag heb ik weer een onzekere dag. Uiteindelijk nergens voor nodig wat ik heb onze kleine boon al wel vaak gevoeld maar minder heftig en minder lang. Nu toch alweer een uurtje niet en dan krijg ik het en begint de onzekerheid toe te nemen.

Het is niet iedere dag zo het lijkt wel op en af te gaan. Enkele dagen veel beweging en dan weer een dag véél minder. Maar die dag maakt me net zo onzeker.

Stom he. De onzekerheid is er gekomen omdat ik (vrij laat) een missed abortion heb gehad en daarna nog een miskraam. En nu zal ik pas echt gerust zijn als ons kindje er is.

Ik voel het kindje wel elke dag. Maar er is een groot verschil tussen mijn buik die op en neer botst of heel lichte stille stampjes.

Herkent iemand dit?

2. MissT

MissT Niet meer actief

Hey meis,

Het is heel normaal hoor dat je je kindje nu minder gaat voelen. Hij/zij krijgt nu veel minder ruimte waardoor hij/zij minder kan bewegen.
    Zolang je je kindje elke dag voelt hoef je je geen zorgen te maken :D.

3. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Je hoeft je echt geen zorgen temaken.

Ik heb ook de ene dag trapt de baby bijna door mijn buik heen., en dan is het weer 2 dagen bijna stil, dan voel ik de kleine beeb heel zacht.
    Probeer echt te genieten.........

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik heb dit al de hele zwangerschap, en als hij weer druk is is die onzekerheid weg, maar zodra hij weer een rustige dag heeft zit ik in de stress. Om gek van te worden:(

En ook al zegt de vk in t ziekenhuis dat t per persoon verschillend is en niks zegt, toch maak ik me druk. En ik kom heus minimaal op die 10x per dag wat voelen, maar maak me dan druk omdathet zo rustig is in vergelijking met andere dagen

5. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    En dit heb ik al vanaf week 16...zucht

Ben gewoon een druktemaker, altijd over alles!

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

erg herkenbaar...vandaag heb ik dus zo een dag dat mijn meisje erg rustig is. grrrrrrrr. denk dan echt van BEWEEG KIND BEWEEEEEGG!!!!!!!!!!! maar meestal als ikga slapen gaat zij lekker tekeer.

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ME TOO:)!!

Vandaag had ik dus ook weer zo'n dag, maar net begon hij wel wat actiever te worden, maar het valt me wel op dat hij de laatste tijd minder druk is, maar dit had ik ook gelezen dat dit bij het termijn hoort omdat hij minder ruimte heeft.

En vanmorgen/vanmiddag was hij zooooo rustig dat ik echt weer even ongerust werd...:p

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Gelukkig voel ik hem nu weer constant bewegen al de hele avond, maar geen druk geschop of zo, dit doet hij over het algemeen weinig.

Hij lag waarschijnlijk gewoon lekker te slapen vanmorgen

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik ben nagenoeg evenver als jij en heb 't zelfde hoor, maar ik maak me niet al teveel zorgen.
    Het is ook vaak zo dat als je zelf redelijk druk bent, je je kindje dan wat minder voelt omdat het in slaap wordt geschommeld.

Gister bijvoorbeeld had ik het heel druk en pas 's avonds dacht ik; 'hé, ik heb 'm bijna niet gevoeld'. En of de duvel er mee speelde, kreeg ik prompt een paar fikse trappen. ;)
    Ik merk al een beetje een ritme aan 'm ook. 's Ochtends tegen zessen word ik gegarandeerd wakker omdat ik weer eens naar de wc moet ;) en dan is 't manneke altijd hartstikke druk. Zo ook als ik eens even lig te rusten 's middags en vooral 's avonds in bed is het een feest daarbinnen.

Misschien dat je daar eens op kan gaan letten, wanneer je je baby het meeste voelt dan kun je ook op die momenten al een beetje 'contact' met hem maken door met je handen over je buik te wrijven, werkt bij mij meestal wel en het maakt je gelijk een stuk minder onzeker omdat je weet dat je dan waarschijnlijk wel iets voelt.

Geen zorgen meid, al weet ik dat je vréselijk onzeker kunt zijn nog soms. (Ook ik heb 2 miskramen gehad aan het einde van 't eerste trimester dus nu heb ik eerst ook erg in spanning gezeten).

10. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Heel normaal hoor, je hebt zelf toch ook dagen dat je wat drukker / rustiger bent? Dat heeft je beebje dan ook ;) Met Miriam zag ik een patroon over een week: maandag en dinsdag vrij druk, woensdag t/m vrijdag rustiger, en het weekend ook weer drukker.

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik herke dit ook hoor!
    De ene dag lijkt hij niet meer te willen stoppen met bewegen... de volgende dag voel ik maar af en toe een licht schopje.... voor mij ook meteen een reden om heel onzeker te worden!! Als ik hem niet voel, kan ik daar echt de hele dag mee bezig zijn, maakt je echt onzeker!

12. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend herkenbaar!
    Hier ook een beebje die ik de ene dag echt de hele dag door voel en dan vervolgens weer een of twee dagen nauwelijks (dat hij zelfs niet echt reageert op mijn gepor... :)).
    Ik zit dan ook de hele dag in lichte paniek...

Ik ga ook maar eens bijhouden of er een ritme in te vinden is!

13. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook zo!

Gisteren byvoorbeeld... de hele dag niets behalve even de hik.
    Savonds zaten we in de auto naar een verjaardag en ja hoor... lekker wakker, ribben duwen, blaas duwen enz enz... Dit is bijna de hele avond zo geweest tot ik in slaap viel.
    Maar soms maakte ik me daar ook behoorlijk onzeker over. Nu heb ik in de gaten dat het over het algemeen savonds feest is hier :D

14. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Oh dames fijn jullie te leren kennen!! :D

Ben echt blij met zoveel steun en herkenbare verhalen.

Dit vroeg ik mij ook af. Kan het op mijn termijn zijn dat ons kindje al wat minder plaats heeft? Want in mijn buik wordt tegenwoordig meer geduwd dan écht geschopt dan voel ik mijn buik echt bewegen alsof ons kindje zich aant verschuiven is maar minder plaats heeft.

Mijn blaas is ook een groot slachtoffer. Vanmorgen nog. ;)

15. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Je bent 29 weken toch? Ik denk dan zeker dat hij al minder plaats begint te krijgen, eerder al. Want ik had/heb hetzelfde. Weinig geschop, en soms schopt hij en dan schudt mijn buik heen en weer. Ik merk ook dat als hij schopt het vaker gebeurt als ik op mijn zij in bed lig te slapen of voor het slapen gaan, misschien heeft hij als ik lig meer ruimte om te schoppen. De rest van de dag zijn het vooral duwtjes, strekken wat ik voel, en de hik, zag net mijn buik met de hik ook meegaan, erg grappig!!:)

16. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Yep bij mij ook vooral 's avonds, en het was ook altijd 's ochtends maar ik merk de laatste dagen dat hij pas later in de ochtend begint en niet meer rond 6/7 uur.
    Juist als ik in de ochtend vroeg wakker word en omdraai is het stil in mijn buik, dus misschien doet hij toch nu met mijn ritme mee dan. En om half 11 begon hij te schoppen vanmorgen, hup eruit nu!

17. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

Wat fijn om jullie ervaringen te lezen! En ook zoooooooo herkenbaar!!!
    Bij mij ligt de placenta aan de voorkant, dus voelde de kleine ook pas laat bewegen. Toen het eindelijk zover was dat ik hem voelde dacht ik nog, vanaf nu ben ik vast een stuk zekerder van m'n zwangerschap!
    Maar niet dus, precies zoals jullie omschrijven kan je zo onzeker worden van een dag minder getrappel en beweging.
    Ik vind het een geruststelling om te lezen dat ik niet de enige ben! Nou er nog in gaan vertrouwen dat alles goed komt... haha

18. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Stom he, dat dat vertrouwen zo lang weg blijft?? Die van mij is nu al een paar dagen heerlijk aan het bewegen, maar weet nu al dat als hij morgen een rustige dag heeft, ik weer een stress dag ga krijgen! En het stomme is, als hij dan een keertje heel veel beweegt, ik me soms ook weer zorgen maak of hij wel aan zijn rust toekomt en of hij het nog wel naar zijn zin heeft, daarbinnen!! :)
    Hoe hou je jezelf bezig, haha! :)

19. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach ja ut zullen de hormonen wel zijn, zullen we maar denken! Haha.

Maar echt precies wat je schrijft. Hoe fijn en zeker je je kan voelen tijdens schopjes/beweging en hoe snel je dan weer ongerust kan zijn!

20. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha dit hadden precies mijn woorden kunnen zijn!

We "zoeken" altijd wel iets om ons zorgen om te maken, zo lijkt het.

Soms voel ik hem ook ineens een soort shaken ipv bewegen...
    Daar schrik ik dan ook weer van.

Deel Deze Pagina