Hallo! Sinds gister weet ik dat ik ook zwanger ben.. nog maar net, was een grote verrassing! Het ene moment ben ik in een jubelstemming, het andere ogenblik pieker ik me suf! Als ik pieker denk ik vooral: Ik heb een fijn gezin met twee jongens van 10 en 5.. het loopt nu net zo lekker.. dit brengt weer veel onrust met zich mee! Ik ben al bijna 36, grotere kans op 'afwijkingen' en meerlingen (stel je voor.. nog twee erbij?) Ben vandaag pas begonnen met foliumzuur.. nog meer risico.. Mag niet meer proberen op een natuurlijke manier te bevallen.. zie eigenlijk ook wel weer op tegen een keizersnee.. Hoe moet dat met opvang.. Ben bang voor reacties van anderen.. vinden ze het niet 'onverstandig' Ik lees veel verhalen van vrouwen die na lange tijd eindelijk zwanger zijn, voel me best schuldig over m'n getob.. maar wie herkent zich in mijn verhaal?
Hoi barel ten eerste gefeliciteerd!Het is en blijft toch een wonder of niet?Ik heb 2 zussen van allebei boven de 30(de een is 37 en de andere is nu net 40 geworden)Ze hebben beide jonge kindertjes.Je kunt toch testen doen om te kijken of het een afwijking heeft.En ik zou je al helemaal niet druk maken om wat anderen vinden,het is jouw leven en jouw keuze en daar heeft niemand iets mee te maken!bij ons is het eerder andersom,mensen vinden mij te jong(ben 24)succes ermee!
haai meid ...hartelijk gefeliciteerd ..ik heb een zoon van 13 en een dochter die morgen 12 wordt ...en zoals je ziet ook weer bijna mama van een baby ..heerlijk ..eerlijk gezegt heb ik dat niet gehad , tobben over de gezondheid ..maar ik heb wel alles na laten kijken ..nekplooimeting en 20 weken echo ..tsjah ook dat is natuurlijk geen garantie ... probeer er van te genieten ...en niet teveel te tobben ...het komt zoals het komt
hoi barel Niet te veel tobben hoor. Het gaat erom wat jullie ervan vinden/ willen en niet om de mening van anderen. Die is totaal niet belangrijk. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap en probeer er lekker van te genieten! Marie
Van harte! Ook al is er nu twijfel, ik geloof dat je altijd positief moet blijven en zeker tegenover dit wonder! Veel geluk en geniet er van! Liefs Tina