Suikerziekte bij jonge kinderen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by birds86, Jun 23, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Hoi dames,

Zijn er hier mama's van kindjes met suikerziekte?

Willen jullie eens opschrijven wat de symptomen waren/zijn toen jullie dachten dat er iets was?

Alvast bedankt!

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Als je kindje diabete type 1 heeft merk je dat meteen.
    Dat is niet iets waar je twijfels over hebt.

Hier dronk hij water. Heeeeeel veeeeel water. Hij sliep niet, speelde niet en at niet meer.
    Het enige dat hij wilde was drinken.

Dat was genoeg. HAP gebeld, die stuurde ons door naar de SEH.

Waarom vraag je dat?

3. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Dank je.

Zoon heeft verschillende symptomen en suikerziekte is genoemd om te onderzoeken. Dus ik dacht eens even navraag doen. Maar zo extreem als bij jou is t niet en ook net andersom muv veel drinken.

4. Evanesco

Wat vervelend.
    De symptomen zullen misschien niet altijd hetzelfde zijn.

Wat zijn de klachten van je zoon?

5. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Heel moe. Kan 3 uur na het opstaan alweer slapen voor 2 uur ofzo. Dit valt op dit moment het meeste op met constante honger en heel veel jeuk op de armen benen en gezicht terwijl er niks is te zien.

Altijd veel drinken maar niet constant . Hij drinkt dan een grote rietjesbeker in 1 keer leeg en wil dan meer. Maar zeker niet zoals jij benoemt met alleen maar drinken drinken drinken.

Plassen vind ik opzich normaal. Misschien wel weinig? 4 keer per dag ofzo. Waar laat die al het drinken denk ik dan?

Snel blauwe plekken

Zoals je ziet niet echt samenhangend maar er zit veel in de familie van (erfelijke) kwaaltjes dus ik ben allang blij dat die word nagekeken.

6. Evanesco

Lastig. Het zou natuurlijk kunnen. Dat zijn glucose gehalte minder hoog is dan die van mijn zoon toen.

Heeft hij al bloed laten prikken?

7. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Over 2 weken heb ik de afspraak en dan denk ik prikken.
    Ze hebben met 2 Jaar al eens geprikt op suikerziekte maar daar is niks uitgekomen. De symptomen van moe en veel honger had die toen niet..alleen veel drinken. Weet niet of suikerziekte kan "groeien"?

8. Evanesco

Suikerziekte is wel iets dat wat later kan ontstaan.
    Mijn zoon was 4 toen het begon.

Maar bij type 1 is het niet zo dat dit rustig aan begint. Dit is zo'n enorme aanslag op je lichaam. Daar ben je vrijwel meteen goed beroerd van.

Waarom 2 wkn wachten? Of bedoel je dat de afspraak bij de kinderarts staat en niet bij de huisarts?

9. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Oké dat geeft mij al een beetje meer rust bij de gedachte aan suikerziekte.

Kinderarts is over 2 weken inderdaad.
    Huisarts woensdag geweest en zij zei omdat die zoveel symptomen had dat het beter in 1x goed nagekeken kon worden dan wachten op bloedonderzoek bij huisarts en als der wel of niks zou uitkomen zou ze ons evengoed door sturen.

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,574
    113
    Mmmm,... toch vreemd. Bloedsuiker bepalen gaat met een klein vingerprik je waarbij je meteen de uitslag hebt.

Als het veel te hoog is zou je niet twee weken moeten wachten maar er moet dan meteen gestart worden met een behandeling.

11. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Klopt, daar zeg je wat. Dat had ze idd wel kunnen doen. Zelf ook niet bij nagedacht. Ik was eigenlijk wel blij dat ze mij doorstuurde naar kinderarts omdat die er al lang mee loopt en ze zei dat er een korte wachttijd was bij de kinderarts. Heb het niet ervaren als een misstap iig.

Share This Page