Hallo meiden, ik zit al weken/maanden mee te lezen op zoek naar die ene leuke naam. Voor een meisje hebben we meerdere opties, dus daar komen we wel uit. Meer zorgen maak ik me om de jongensnaam wat ook bij het 1e kindje een moeilijke zoektocht bleek. Nu hebben we al wat namen gevonden, maar ik ben niet heel enthousiast. Wat vinden jullie er van en met name goede aanvullingen zijn van harte welkom!!! Niet te kort, niet top 20, maar wat onze style wel is??? We hebben al een meisje Alissa en het moet er dus een beetje bijpassen. Hier een aantal namen van ons lijstje. [FONT="]Sylvyn/Silvan/ian Ravi Milko/Milas Malin/Maleko Ylvano Rodan/nan/in Tias Julius Bram Xavi Davi/an Duko/duco/darko Jaro/Taro [/FONT] Ik hoor het graag!!!
Bedankt voor de reacties. Collin en Dylan zijn "te" engels. Fabian en brett kennen we al en tjokken is heel leuk, maar een beetje te populair. Ik ben niet makkelijk hè...
Van jullie lijstje vind ik Silvan leuk. Bram, Tias en Jaro vind ik ook oké, de rest vind ik niet leuk. Aanvulling: Julian (oké, bijna top 20...maar vind het wel heel goed passen) Noah (ook wel erg populair, maar vind ik ook erg goed passen) Quinn Aiden Joshua Liam Aaron Kian/Kieran Kai Luca Evan Ian Lenn Elias Brent Tobias Jack Roan
Zeker weten Julius..! Uit je lijstje.. Zo willen wij ons zoontje noemen als we die krijgen.. Seth Julius, en dan roepnaam Julius. Maar seth is ook erg leuk. Kort maar stoer!
Ik vind dinand wel erg leuk, heb meer een voorkeur voor 2 (of 3) lettergrepen. Het valt me op dat dit voor jongens niet meebakt. Snel krijg je dan al kak/hockey namen. Sem, Levi, lucca zijn ook erg leuk, maar mij iets te populair. Milo is ook een kanshebber. Ga ze eens voorleggen aan mijn vriend. Nog meer suggesties??? Bedankt iedereen!!
Klopt, maar andere namen niet. Nu heb ik er zelf ook een paar met 1 lettergreep tussen, maar nogmaals valt het op dat het moeilijk is om 2/3 lettergrepen te vinden. Als je het dan zou afkorten moet het nog wel een beetje klinken. Kan me niet indenken dat Dinand graag Di genoemd wil worden. Terwijl Daniël prima een Daan of dani kan Ijn. Al met al een aardig eisen pakket realiseer ik me. Uiteraard zijn tips met een website ook welkom, heb het gevoel een beetje in een cirkel te zitten qua website. Misschien is daar al wel een topic van hoor...
Kinderen korten elke naam af. Wij dachten met fabian ook een naam te hebben die niet makkelijk af te korten is. Fabian word nu fabi genoemd door andere kinderen. ( dat klinkt toch ook niet)