20 weken echo grrrrr wat een teleurstelling

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by wolliewobbel, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wolliewobbel

Oct 28, 2008
    68
    0
    0
    hallo

vandaag de 20 weken echo gehad
    had er zo veel van verwacht
    en dan krijg je dit

kreeg eerst te horen
    ja je bent te gezet en daardoor is alles te moeilijk te zien
    ja omdat je een dikke vetlaag heb
    :x :evil:
    nou je bent geen 19 weken maar 18 weken en eenpaar dagen
    weet je het zeker dat je 19 weken ben
    de baby beweeg goed
    maar we kunnen niet alles goed zien
    dat komt omdat je te veel vet heb
    :evil:

en dat ging zo maar door
    arts weer ik moet allemaal metingen doen maar we kunnen het niet goed zien
    een paar metingen ging goed
    en toen hij het hartje wild ekijkne zie hij ja als ik nu moet oordelen zou ik zeggen een afwijking maar ik zal de andere arts erbij halen
    die zij gelijk het is nog moeilijk te zien laat de echo maar over twee weken over doen want het is niet zo goed zichtbaar allemaal
    dan is ze 20 weken en zien we alles beter
    de baby lag ook van links naar rechts en de ander arst zie ook gelijk ja maar de baby lig ook er ook niet ideaal voor

daarna naar de veloskundige
    was er weer een andere verlsokundige was :(

kreeg eerst waarom duurde het zo lang bij de echo
    uitgelegt dat het moeilijk zichtbaar
    ja dat komt omdat je te dik ben :evil:
    hij kijk in de computer en zeg zal even je buik na kijken

en bloeddruk meten

had een paar vragen waarom ik steeds zo`n buikpijn heb en licht bloedverlies
    hij kijk weer in d ecomputer en zeg ja alles onderzoeken zien e r toch goed uit maar wilde niet veder kijken
    en zeg ik vindt dat je te veel hier komt er is niets aan de hand we hoeven niet veder te kijken
    we werden zo wegestuurt

en dan ga je naar een ziekenhuis
    voel me zwaar belazerd
    had er zo veel van verwacht

krijg nu over 2 weken weer de echo
    en dan 7 dagen later naar de gyn,

moest ook een afspraak maken bij de verloskundige maar daar ga ik eerst over praten bij de gyn
    want voel me niet zo op me gemak steeds als we naar het ziekenhuis gaan weer een ander verloskundige

voel me nu zo onzeker

groetjes wolliewobbel

2. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Wat een raar gedoe allemaal, vind het erg vervelend voor je... zo'n 20 weken echo is al spannend (vind ik) krijg je eerst van meerdere te horen dat je "te dik" bent en dan dat er een afwijking is... maar ook weer niet...? Dan is er weer niets aan de hand... word je ook niet vrolijk van... ik hoop dat je de volgende keer meer succes hebt want dit is niet leuk!

Liefs Nelleke

3. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    wow.. en je bent naar buiten gegaan zonder arts/vk en apparatuur te slopen?

Ookal ben je wat flinker.. dan nog hoeven ze dat niet steeds te benadrukken.. en al helemaal niet op de manier hoe jij hier boven beschrijft.
    Heel vervelend dat jij daardoor met zon rotgevoel naar buiten bent gegaan.
    Is er geen mogelijkheid om die 20 weken echo ergens anders te laten maken?

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    jeetje wat onbeschoft! Hij moest naar je baby kijken, niet naar jou! En zelfs al ben je steviger, dat hoeft hij niet te blijven herhalen. Hij kan dan aan het begin uitleggen dat je daardoor misschien dingen iets lastiger ziet en klaar.

Heb je er iets van gezegd? Ik zou denk ik te overbluft zijn om daar aan te denken...

5. wolliewobbel

Oct 28, 2008
    68
    0
    0
    hallo

dank je wel voor de reackties

ik kookte echt van binnen toen hij het bleef herhalen dat ik te dik ben ,te gezet en neom maar op

en dat hij daardoor niets kon zien
    ben hele mijn leven al wat forser
    en 11 jaar geleden toen mijnn zoon is geboren met keizersnee was ik ook gezet en hebben ze nooit hier een probleem van gemaakt(was in ander ziekenhuis)

ik was zo van me stuk geslagen dat ik niets heb gezegt
    zelf mijn man en zoontje van 11 zaten erbij

mijn zoon mocht voor het eerst mee naar een echo
    hij zou de baby voor het eerst op de echo zien en dan dit
    hij zou een fotòtje krijgen van de echo zie de arts ja je ziet toch dat het niet goed te zien is dus krijg je geen afdruk van de echo
    want het is niet goed te zien

vanmorgen was hij hellemala teleurgesteld dat hij geen utdraai van de echo had gekregen
    dat hij haats huilend vroeg wanner mag ik weer mee dat ik mijn broertje of zusje kan zien en wel een fototje ervan krijg
    maar niet bij die dokter hoor want dan wordt ik heel erg boos
    hij was niet lief tegen jou

heb vandaag gelijk de ziekenfond s gebeld en krijg ean klachten formulier
    die ik kan invullen
    en moethet met de gynocoloog 10 april gaan bespreken

heb gelijk gevraagt of ik de echo in een ander ziekenhuis kon laten doen

dat was niet mogelijk maar moest dat ook nogmaals met de gynocoloog bespreken

nogmaals dank je wel voor de reackties

groetjes wollieowbbel(maris)

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja het is geen pretecho dus als je je zoontje meeneemt om de lol kan je verwachten dat dat niet zo leuk hoeft te gaan zeg maar..

MAAR das geen reden om je zo te behandelen, kijk als je een vetlaagje hebt kan je dit evt 1 keer vermelden (om je duidelijk te maken waarom ze slecht dingen zien) maar over en over en je dan ook nog gek maken met een evt afwijking en ze kunnen niet meer precies zien hoever je zwanger bent want iedereen groei anders (na 14 weken geloof ik)

Echt absurd hoe aso deze persoon is (zeker geen seks gehad ofzo die nacht) ik zou even verder kijken wat de mogelijkheden zijn, en anders een leuke pretecho voor jezelf en je zoon regelen...

7. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Ik ben 30 tot 40 kilo te zwaar en ik heb nog van niemand een opmerking over mijn gewicht gehad. De echoscopiste in het ziekenhuis kon het allemaal prima zien met de echo voor de nekplooimeting, de 20 weken en de groeiecho met 30 weken. Ik verontschuldigde me voor mijn (over) gewicht en zij zei dat ze alles prima kon zien. De gynaecoloog wil niets over mijn gewicht horen, ik moet het alleen in de gaten houden als ik ineens veel bijkom omdat ik de vorige zwangerschap pre eclampsie heb gehad.

M.a.w. het hoeft echt niet nodig te zijn, een 'slechte' echo en behandeling vanwege overgewicht. Ik denk dat het dus echt te maken heeft met de apparatuur en met de sociale vaardigheden van degene die je helpt.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vind het ook superlomp. ik ben te zwaar en heb morgen de 20 weken echo, maar aangezien alles uitwendig met 11,5 week goed te zien was ga ik ervanuit dat dat morgen ook zo is.

als iemand me morgen zó behandelt geef ik absoluut wel een grote bek, wat achterlijk zeg!

9. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

Dec 7, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    :evil: :evil: :evil: wat een gelul allemaal!Te dik, te dik ... jaja slechte apparatuur zeker! Hier ook dik 25 kg te veel een lekker 5-7cm dik vetlaagje op mijn buik en ik krijg geregeld uitgebreide echo's en die zijn haarfijn hoor. Niks 'ik kan het niet zien je bent te dik' :rolleyes:

En dan nog van die bangmakerij erbij, gelijk heb je dat je een klacht neerlegd :( .

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb gisteravond de echo gehad en alles ging prima! er stond bij mijn profiel in de computer wel dat ik obees ben, dus dan kunnen ze er ook rekening mee houden.

de echoscopiste bood zelfs haar excuses aan omdat ze hard moest drukken, want door de vetlaag is het wel iets lastiger, maar ik had prima beeld en het was echt geen probleem.

heb je al een klacht ingediend?

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Jammer dat dat dan zo stom kan gaan he? Ik ben ook al gewaarschuwd door meerdere vrouwen in mijn omgeving dat de echoscopist die hier in het ziekenhuis de echo's doet niet zo'n leuk iemand is. Dat ik niet moet verwachten dat die gezellig gaat zitten doen ofzo. Schijnt super zakelijk te zijn. Nouja prima, maar als ze zo gaat doen als die van jou dan kan ze echt een grote mond krijgen hoor!

En inderdaad gewoon een klachtformulier invullen meid!

Share This Page