sinds de klok achteruit is, is het drama!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WesDaan, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Nou de titel zegt het al.
    Ik weet niet meer wat ik moet, ons mannetje is zo van slag.
    Hij kan maar niet wennen aan dat nieuwe uur.
    Hij wordt smorgens 5.15 wakker (voorheen 8.30) wilt om 18.00 al naar bed (normaal 19.00) heeft heel de dag geen honger en om 16.00 barst hij van de honger.
    Slaapt overdag redelijk maar heel anders als voorheen.

Ik ga met zijn ritme mee, maar ik merk dat het niet goed komt en zou het eigenlijk willen aanpassen.
    Voorheen (voor dat het uur achteruit ging was het)
    8.00-8.30 opstaan ontbijten, spelen, wassen, aankleden
    9.45 slapen tot 12.00
    dan eten, spelen, boodschapjes doen, stukje fruit bij terug komst, evt. een koekje of rozijntjes.
    rond 14.30 slapen tot 16.30
    dan wat drinken.
    rond 17.30 eten, spelen met papa vaak (die is dan uit zijn werk)
    even zelf spelen dan rond 18.30 onder de douche met één van ons en dan naar bed.
    20.00 flesje (wordt hij wakker voor)
    en dan tot smorgens 8.00- 8.30.

Maar nu sinds dat uur zat ik smorgens al om kwart over 6 (nieuwe tijd beneden)
    en dat is niet anders geworden in de loop van de week.
    Hij wordt vroeg wakker 7.00 wilt pas rond 10.00 weer slapen maar slaapt dan wel 3 uur achtereen.
    hij gaat dan om ongeveer 15.00 weer maar soms ietsje later (en na een uur of anderhalf wordt hij wakker)

Wilt dan direct eten terwijl het nog te vroeg is.
    Als ik iets tussendoor geef bv een koekje of rozijntjes gooit hij t door de kamer.
    en ga zo maar door
    Wie helpt mij?
    en kan mij wat tips geven naar aanleiding van mijn verhaal want ik wordt er echt moedeloos van.
    Ik kan haast niet meer op zijn ritme ingaan en moet hem sturen maar hoe?

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Erg niet te veel opletten dan gaat het van zelf beter. Als hij honger heeft gewoon geven met een maandje moet het wel goed zitten.

Hier totaal geen problemen. Misschien omdat ik me er niet zo van bewust ben. Daar zit denk het grootste voordeel.

Succes verder.

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik zou hem gewoon eten geven als hij honger heeft, ook al is het tevroeg. Doe even wat je kindje wil en dan zal het na een tijdje wel weer beter gaan.

Hier hebben we helemaal geen last gehad van de tijd.

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik vertelde in mijn verhaal dat het niet gaat om in zijn ritme mee te gaan.
    als ik dat doe (wat ik 3 dagen heb gedaan) ligt hij rond 17.30 op bed voor de nacht en is weer om 5.30 wakker.
    Hij kan dit niet, en ik moet hem helpen.
    Mijn vraag is, hoe kan ik wat sturing geven om beetje bij beetje het oude ritme (wat je ritme noemt) rond 8.00 op staan en rond 19.00 naar bed er weer in krijgen.
    Want dat uur verschil zit hem vreselijk dwars dat is het gewoon.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als hij 3,25 uur eerder wakker is, dan ligt dat dus niet aan het feit dat de klok een uur terug is gezet.

6. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Hier dus wel een kindje wat echt een uur eerder wakker is.en vorige week ging hij eindelijk over van 2slaapjes naar1.Maar sinds de klok veranderd is gaat dat ene slaapje helemaal niet goed. Maar moet erbij zeggen hij word nu ook snachts wakker helemaal overstuur. en heeft nu ineens enorme verlatingsangst,zelf naar de keuken gaan of wc zorgt ervoor dat hij totaaloverstuur is. Ikzal zo blij zijnals dit voorbij is.

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Daar heb je gelijk in, maar hij wordt zo vroeg wakker omdat hij te vroeg op bed ligt en dan bijna 12 uur heeft geslapen.
    Ik haal hem dan nog niet uit bed om 5.15 vaak valt hij nog een half uurtje of uurtje in slaap.
    Ons mannetje is gewoon zo moe savonds, misschien komt het ook wel omdat het snel donker wordt.
    We brengen hem nu om 18.00 naar bed omdat hij dan gewoon niet meer te houden is, van de week viel hij bijna in slaap op de bank.
    hij houdt het gewoon niet meer vol tot 19.00.
    En hij hoeft van mij echt niet te slapen tot 8.30 7.00 of half 8 is ook prima.
    MAar hij gaat op dit moment te vroeg de nacht in.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Da's de 15 maandensprong, dat weet ik nog goed; heel erg gehangen werd er aan mij!

9. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochtertje (die normaal als beste van de drie slaapt), heeft afgelopen week ook last gehad van de verschuiving van de klok.

Normaal is zij 's ochtends heel lui en wordt pas rond 08.30uur wakker. De laatste dagen wordt ze echter ineens rond 6uur wakker en is dan eigen doodmoe nog. En het is inderdaad niet precies die ene uur verschil, maar haar natuurlijke ritme is in de war.
    We geven haar dan haar ochtendfles gewoon op haar kamer, gaan even zitten kroelen en ik leg haar dan weer terug in bed. En dan gaat ze wel weer slapen tot een uur of 8. Vanochtend kwam ze voor het eerst niet zo vroeg, ik hoop dat ze eraan gewend is.
    Overigens vind ik 06.30 niet vroeg om op te staan, de andere twee worden wel heel vroeg wakker en willen gewoon naar beneden, maar Diyana is gewoon niet te genieten als ze zo vroeg uit de veren moet.

Maar naast de verschuiving van de klok is er nog meer waar de kindjes aan moeten wennen natuurlijk. Hier beginnen ze nu ineens om 17.00uur al te gapen, want dan is het al donker en ze snappen het gewoon even niet meer. Van de zomer zaten ze om 19.00uur nog buiten te spelen en nu is het tijdens het etenstijd al helemaal donker. Ze kunnen natuurlijk geen klok kijken, en ik merk dat die van mij nu een beetje in de war zijn, alsof het eigenlijk nacht is en ze nog wakker zijn.

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier gaat hij een uur te vroeg naar bed.
    Omdat hij het niet volhoud tot zijn oude tijd.
    Maar overdag haalt hij hier de slaap weer in, gerust 5.00 op eendag dat hij slaapt.
    En dat deed hij voorheen ook wel maar op andere tijden waardoor hij savonds rond 19.00 naar bed ging en nu 18.00

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Onze man is ook niet te genieten als hij te vroeg wakker is.
    Zo heb ik ook vanmorgen om 5.30 een fles gegeven omdat hij bleef jammeren/huilen en hij heeft toen tot 8.30 geslapen.
    Wel ligt hij alweer vanaf 10.15 te slapen dus we zien wel.

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Als ik je verhaal zo lees en als je dit echt wil veranderen zit er toch maar 1 ding op lijkt mij, en dat is hem 's avonds later in bed doen. Al wens ik je veel succes daarmee. ;)

Ik denk dat het eerder komt door het eerder donker worden dan door de klok. Mijn dochter is ook vroeger moe, maar als ik haar bezig hou kunnen we nog wat rekken, ze gaat nu om 20.00 naar bed ipv 20.30. Maar het uur verschil daar merken we vrij weinig van. Ze wordt 's ochtends gewoon 07.00-07.30 wakker en zo was het in zomertijd ook, dus dat is super.

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik had hier ook last van tot vanmorgen. Hij bleef 's avonds echt niet meer wakker. Gisterenavond ben ik (rare gedachtenspinsel) om 18.30 uur met hem gaan wandelen (moest toch nog even naar de supermarkt) en toen bleef hij wel wakker. Daarna op bed gelegd en nu zit zijn ritme weer goed. Althans... moet misschien niet te vroeg juichen, dit was natuurlijk maar één dag.

Succes!

14. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Wij hebben ook een mannetje dat zich moeilijk aanpast aan andere bedtijd. Ik raad je aan om met kleine stapjes de bedtijd naar achteren te gaan schuiven. Wij hebben hem 4 weken lang iedere week een kwartier later naar bed laten gaan (uiteindelijk dus een uur). Het klinkt heel erg belachelijk, maar hij had het echt nodig. En als hij echt heel erg moe dreigt te worden lang voordat hij moet slapen, dan gaan wij ook even met hem naar buiten (als dat kan), of we proberen hem met een actief spelletje af te leiden. Ik hoop dat het snel over is bij jullie!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een meisje dat gewoon graag wil slapen als het donker is, ik denk dat dat het namelijk is ook bij de andere kindjes. Voordeel is dat ze dus slaapt als het donker is (afgelopen nacht in ieder geval ;)): van 17:15 tot 7:30 :)

16. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook hoor ik heb 3 nachten 5u gehad en vanmorgen 5.45 ben helemaal klaar met dat uur. het lukt me nu om hem weer om 19u in bed te doen en wordt dan idd vroeg en moe wakker..
    eten gaat sowieso niet lekker de laatste dagen ik begon om 16u eten te geven en zit nu op 16.45 (1745 oude tijd) dus het gaat de goede kant op..
    maar dat slapen wat een drama ik ben doodop ;(

17. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik zie net dat ons mannetje ook 3 kiezen tegelijk krijgt!!
    Dat zal ook wel mee doen.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ons manneke gaat wel rond de normale tijd naar bed (winter tijd), (8 uur, maar is nu 's ochtends wel nog steeds volgens zomer tijd wakker. (voorheen tussen 7 en half 8, nu dus rond 6 uur.) De vorige verschuivingen had hij nauwelijks last van, maar deze is erg zwaar. Hij heeft als bijkomend probleem dat hij 's nachts erg vaak doorlekt (ondanks nr 6 luier en 2 inlegluiers) en daar dus ook op een gegeven moment van wakker wordt.
    Ik heb hem nu dus nog even een keer extra in bed gelegd, hij is sowieso al de hele dag wat jammerig. Niet dat hij nu slaapt, maar wat extra rust kan volgens mij geen kwaad. Ik ga ervan uit dat het wel weer goed komt, maar momenteel vervloek ik de uitvinders van dit rot uur.

Deel Deze Pagina