Joh brood pit meel en verstopping

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door loesjej, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    Hoi
    kan een half schepje jbpm al verstopping geven? Mijn meisje krijgt nutramigen vanwege KMA en dat is heel waterig een half schepje is genoeg om het heel ietsjes in te dikken.

Waarom ik het me afvraag, sinds we van een heel schepje een halve hebben gemaakt gaat het poepen he ietsjes beter...
    Als er iemand is die denkt dT dat indedaad kan schelen kap ik er mee en ga ik op zoek naar flesjes die ze aankan qua snelheid

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ze zeggen dat het de ontlasting verdunt, maar sinds wij aan de JBPM zitten komt Milan ook slecht van zijn ontlasting af.
    Ik ben dus ook benieuwd of het hier daadwerkelijk aan kan liggen...

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ja dat kan. Bij sommige kindjes werkt het laxerend maar bij anderen juist stoppend. Bij mijn oudste werkte het echt stoppend en bij de jongste tot nu toe meer laxerend. Maar als ze er verder geen last van heeft kan het natuurlijk geen kwaad.

4. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    maar een half schepje per fles al????? jeetje wat is dat eigenlijk voor troep?

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Het is eigenlijk heel erg natuurlijk volgens mij hoor. Kijk maar eens op het pak waar het van gemaakt word. Het kan ook een combinatie van het hete weer zijn. Tijs poept met de warmte ook wat minder vloeibaar omdat er meer vocht word gebruikt door het zweten. Je dochter reageert waarschijnlijk gewoon snel op haar voeding. Heeft ze dan ook echt last ervan als ze moet poepen?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is geen troep. Voor de meeste kinderen die het nodig hebben doet het precies wat het moet doen, en die kinderen zouden zich zonder johannesbroodpitmeel een stuk minder lekker voelen.

En dan zijn er sommige kinderen die er op reageren, de een met dunnere ontlasting, en iets minder vaak ook met verstopping. Voor kinderen die er gevoelig voor zijn (als je al op nutramigen zit BEN je meestal wat gevoeliger) kan een half schepje inderdaad al voor effect zorgen.

Dat maakt het geen troep hoor.

Mijn zoon krijgt eczeem van pinda's...maar dat noem ik toch ook geen troep???

Mocht je in België komen: daar verkopen ze Gelilact. Heeft zelfde verdikkende effect als Johannesbroodpitmeel, maar is andere basis (celluloseproduct, jhpm is plantaardig van carobe).

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ja ze kan er op reageren , ik neem inderdaad aan dat ze niet voor niets op nutramigen zit?

Maar wil je oppassen en je inlezen voordat je iets trooep noemt, als er geen jbp was had ik mijn zoontje nooit redelijk normaal kunnen voeden vanwege zijn ernstige reflux, verborgen en gewoon.
    had hij zijn voedingen er volledid uitgegooit en de rest in zijn slokdarm omhoog gekomen.. gelukkig was dit met jbp en zantac en heeeeeeel erg opletten en lang omhoog houden redelijk te controleren.

Qua voedingsmiddelen voor baby's zijn er weinig dingen die zo puur zijn.

8. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    oh jongens kom op, dat was spreekwoordelijk, dat troep... bij mijn zoon was het onzesuper redmiddel met zijn reflux en spugerij, dus heelblij dat het bestaat, maar erg verbaasd dat zo'n kleine hoeveelheid dat effect kan hebben!!!
    zoon had oevrigens ook kma en reageerde totaal niet op jbpm

9. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    onze dochter gaf in het begin heel veel over, bijna elke voeding kwam er meteen weer uit. het begon met borstvoeding die er weer uit kwam en (omdat ik niet genoeg bv heb bij gevoedt met hyp all nutrilon) toen werd het spugen nog veel erger.
    overgestapt op nutrilon ar en dat gaat met spugen nu heel goed (inmiddels wel gestopt met bv want dat spugde ze wel uit)
    maar door die AR zit ze dus ook echt verstopt. zo sneu om je hummeltje zo te zien persen en er komt na 3 uur eindelijk een knikker uit zo hard.
    dus cb gebelt en moest overstappen op nutr omneo dat gedaan en ja hoor het spugen kwam terug maar nu in zo'n grote golf nog meer als eerder.
    vandaag cb gebelt en ja die geven ook niet echt een antwoord waar je wat aan hebt dus nu maar weer aan de AR en dan met 20% extra water er aan toe voegen zodat ze genoeg vocht binnen krijgt in de hoop dat de verstopping wat minder word.
    het is zo zielig om je kindje zo te zien persen zonder dat we wat gebeurt.

Deel Deze Pagina