Vreselijk! Als voetbaldier en ras-Ajacied komt dit hard aan. Dat er zoveel aandacht voor is lijkt me logisch. Johan is en blijft hét sport/voetbalicoon.
Vreselijk, ik zag het ondanks alles nu echt nog niet aankomen. Ik schrok er van. Voor de mensen die niets om voetbal geven is het waarschijnlijk raar dat er zoveel aandacht aan wordt besteedt, maar voor de meeste Nederlanders is Johan een groot icoon.
Uiteindelijk wordt natuurlijk vooral dat nieuws uitgezonden waar de meeste mensen in geïnteresseerd zijn, ook dat draait in de basis natuurlijk om kijkcijfers. Ik heb weinig met de beste man, nooit gehad ook (al vind het natuurlijk heel tragisch dat iemand zo jong overlijdt, dus ook in dit geval), maar ik snap de aandacht wel. Het was voor veel mensen zo'n grote held, zo'n legende, een hoop mensen zijn hier ondersteboven van en hebben behoefte aan berichtgeving over hem, zijn leven, zijn prestaties. Dus wordt dat uitgezonden. Om even met Johan te spreken: eigenlijk heel logisch. Maar los daarvan: heel tragisch, zo jong en zo snel.
Gelukkig zijn er nog 355664 andere zenders 😑 Anywho, toch nog onverwachts. Ik wens de nabestaande veel sterkte.
ik vind zijn dood ook niet onbelangrijk ofzo hoor en het is gewoon zo dat het van bekende mensen in het nieuws komt...en JC was gewoon heeeel bekend. maar ik was aan het stofzuigen en had de tv even aanstaan, ik zie de woorden breaking staan bij rtl live. Schrik...mzet de stofzuiger uit en hoor nog:" reacties van die en die en ook nog uit het buitenland"......en dan blijkt het om de dood van een bekend persoon te gaan. De woorden breaking news hebben voor mij nu even een andere lading.
Helemaal mee eens !! Daarbij kwam Johan als hij hier in nederland was in de bakkerij van mijn oom. Hij belde dan voor zijn gevlochten brood met maanzaad en kwam dit ophalen om vervolgens een praatje te maken. Altijd heel gezellig
Triest, zo zie je maar weer wat roken met iemand kan doen helaas. Vind dat bericht van de koning wel weer overdreven als het om een voetballer gaat.
Hij was naast voetballer ook sociaal maatschappelijk sterk betrokken. Hij heeft sporten met subsidies voor 1000den kinderen mogelijk gemaakt. Sporten voor gehandicapten, sport binnen het onderwijs.
Dit, wat hij allemaal bereikt heeft met z'n foundation is voor heel veel kinderen erg belangrijk en dan niet alleen in Nederland. Het was echt niet alleen "gewoon" de beste voetballer ter wereld. Het hele dorp stond hier vanmiddag vol met nieuwszenders, z'n ouderlijk huis vol met bloemen en kaarsen en dat gebeurt niet voor zomaar een voetballer.