Johan Derksen terug op tv

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door vlindermoeder, 11 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik verbaas me er ook echt over. Hoeveel mensen dit wel niet normaal vinden en blij zijn dat ie terug op tv komt.. pff..

Gewooniemand, tuc en Sado vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Nou inderdaad, andere tijd mehoela. Het kan destijds officieel wel niet strafbaar zijn geweest, maar normaal is het niet. Rare reacties vind ik dat.

Gewooniemand, Mapje en littlemunchkin vinden dit leuk.
  3. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    ja sorry :roflmao:
    Kijk graag en mis geen aflevering!

4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Dat programma bestaat toch alleen omdat er mensen naar kijken. En dat zijn er blijkbaar veel. Anders zou de zender ze niet eens terug willen.

En als je het niet wilt zien kom je tegenwoordig om in de zenders en betaalkanalen. Ik hoef dit programma niet te zien. Maar wie ben ik om dat voor een ander te bepalen?

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.963
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap die kronkel ook niet helemaal hoor. Mijn man vindt het absoluut niet normaal om vrouwen zo te behandelen. Maar kijkt wel graag VI en vond de reacties 'overdreven' en is blij als ze weer terug komen op tv. Ik vraag me dat echt af: hoe dan? Hoe praat je dit recht in je hoofd?

6. Mapje

Mapje Niet meer actief

#26 Mapje, 12 mei 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2022
    Mijn man dus echt exact zo. Wij kregen er zelfs zo’n ruzie over dat we het een onderwerp hebben genoemd waar we het niet meer over gingen hebben. Of ruzie, ik werd / word vooral heel giftig steeds op hem :D Maar goed dat hebben we steeds als die nare oude man op tv is en ik hem eens wat hoor zeggen en me ga irriteren en weer uit m’n plaat ga :| Dat was al hiervoor. Dus jammer dat hij terugkomt op tv.

7. Mapje

Mapje Niet meer actief

ik snap er ook niks van dat zoveel mensen hem zo fantastisch vinden. Ik vind het altijd al een vervelende oude vent.

8. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Ik ben heel benieuwd wat hij dan zegt als je deze vragen stelt?

Ik vind het ongelooflijk dat het programma gewoon weer door gaat. Hij heeft zichzelf ipv dader in de slachtofferrol weten te plaatsen. En nu kan hij bijna als een held weer terugkomen. Want hij heeft zich niet laten 'cancellen' en trekt zich niets aan van de woke cultuur.

En dat er blijkbaar een grote groep mensen blij is dat deze man terugkeert, laat wel zien dat er nog een lange weg te gaan is.

Dat het een populair programma is en veel mensen er graag naar kijken, is een drogredenen om het dus maar door te laten gaan. Dat maakt namelijk niet dat het moreel niet verwerpelijk is. Het zegt alleen maar hoe diep geworteld ook hier rape culture is.

Ik word er een beetje moedeloos van. Had toch (tegen beter weten in) gehoopt dat de algemene verbazing en ongeloof stand zou houden en er stappen in de goede richting gemaakt zouden worden.

9. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Het artikel is inmiddels aangepast
    (Zelfde link als in de op: https://nos.nl/l/2428356)
    Die man heeft dus een gesprek gehad met de producenten en heeft zelf de conclusie getrokken dat het goed was zo en dat ze verder mochten, én dat tegen de NOS verteld. Bijzonder.

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :roflmao:

Geeft niks. Ik kijk graag naar de meilandjes. :D

Athina en lovemy2kids vinden dit leuk.
  12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Ik denk dat wij hier ook niet de doelgroep zijn voor dit programma.

Wat mij betreft is het vaak erg overdreven en veel kantinepraat. Of bewust tegen bepaalde onderwerpen aanschoppen. Ik zou zeker niet alles serieus nemen wat ze zeggen. En ze hebben nu eenmaal heel veel kijkers. Zijn al die mensen dan ook fout? Die houden het programma in stand.

Ik ben het niet eens met hun uitspraken (zover ik daar wat van weet) en kijk het dus ook niet. Maar in een vrij land is er plek voor ieders mening. En wat zij zeggen vertegenwoordigt de mening van heel veel mensen.

Kukido, Asil, mum2be2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    418
    421
    63
    Vrouw
    Sorry maar ik begrijp dit dus echt niet.. Het gaat hier niet om een 'mening'. Er is de afgelopen jaren veel controversie geweest rondom dit programma en met name dhr Derksen zelf. Daarover zeg ik dat je in bovenstaande post absoluut gelijk hebt.

In dit geval heeft hij echter zelf aangegeven dat hetgeen wat er gebeurt is destijds door een rechter uitgelegd kan worden als verkrachting, ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat mensen hier zo overheen stappen.

Maslov, Gewooniemand, Saartje33 en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.885
    6.415
    113
    En als hij had verteld dat degene bij wie hij de kaars heeft ingebracht 14 was? Was het dan ook gewoon grappige kantinepraat en ‘een mening’? Ergens ligt toch gewoon een grens. Bij mij ligt hij al ‘gewoon’ bij verkrachting.

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.739
    113
    Het is imo absurd dat dit voorval überhaupt als ‘een mening’ wordt afgedaan. Het gaat hier snotverdorie gewoon om een gast die een strafbaar feit op tv opbiecht. Dat heeft absoluut niks te maken met het hebben van een mening.

Wat wel een mening is:
    Dat programma hoeft van mij niet te stoppen. Ik heb zelf inderdaad de keuze om het wel of niet te kijken. En gelukkig keek ik het al niet, maar anders was ik daar nu wel meegestopt. Ik wil dat soort lui geen podium geven. Dus dan vind ik het bizar dat er überhaupt wordt overwogen om die smeerlap, die ook nog eens geen enkele vorm van zelfreflectie toont, dan wel weer een podium te geven. Op die stoel kan prima een ander komen met een sterke mening omtrent allerlei andere zaken.

Maslov, Gewooniemand, femkes en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Yvuna

Yvuna Actief lid

12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Vooral met je laatste alinea ben ik het echt volkomen eens. Er worden daar uitspraken gedaan die gewoon echt niet kunnen, wat mij betreft echt walgelijk dat deze mensen nog een podium krijgen. Het is prima dat iemand een sterke mening heeft, we hoeven het niet allemaal met elkaar eens te zijn, maar de manier waarop zijn over alles dat geen blanke hetro man is praten, is gewoon heel erg respectloos.

Gewooniemand, Ysabella, Mapje en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik ben in elk geval blij dat er nog mensen zijn die het ook niet normaal vinden.. Schrik echt van alle reacties op social media.
    Ik vind dat er best wat moet kunnen in een vrij land. Maar dit is gewoon strafbaar en mensonterend… Hoe kun je zoiets recht praten?

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.068
    17.023
    113
    Ik denk dat Amber, net als veel mensen op Facebook, niet snappen wat het verschil is tussen een feit en een mening. :thumup:

Een mening is zeggen: ik vind een roze kaars niet mooi.
    Iemand - zonder toestemming - penetreren met een kaars (of met wat dan ook) ís verkrachting. Dan kan het wel 50 jaar geleden zijn gebeurd, dat maakt het niet minder erg. Dat verandert niets aan dat feit.

Sterker nog: naar mijn mening is het des te droeviger dat 3 volwassen mannen, die absoluut beter zouden moeten weten, denken dat ze er na zoveel jaren om kunnen lachen op nationale tv, want gut o gut, wat een stoute jongen was Johan toch in zijn twintiger-jaren, 50 jaar geleden. Ha-ha wat grappig dat dat allemaal kon in de jaren 70.

Nee, dat kon toen ook niet. Maar helaas lijkt het zo te zijn dat het wèl meer geaccepteerd werd toentertijd.
    Helaas laat het feit dat Johan Derksen terug mag komen op televisie zien dat we dit ook vandaag de dag nog véél te veel accepteren. Ik vind het maar droevig en ik hoop het mijn kinderen beter te kunnen bijbrengen.

Maslov, Gewooniemand, femkes en 10 anderen vinden dit leuk.
  19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Vreselijke vent. ik kijk t programma niet. en zal het ook nooit gaan kijken.

mensen roepen #educateyoursons ik hoop dat we dat als moeders hier allemaal doen, want het is niet normaal, om (sexueel)misbruik te maken van vrouwen.

Gewooniemand, Ysabella, Spectre en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Mijn man zou dan zo in waarde zijn gezakt dat hij de deur uit kon want een man die verkrachting goed spreekt wil ik niet in de buurt van mijn kinderen hebben.

Saartje33, Waxinelichtjes, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina