Johannasbroodpitmeel

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Shaana, 20 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Voor de dames die mijn vorige topic hebben gevolgd, weten dat het al een tijdje niet goed gaat en onze kleine reflux heeft. Na het e.e.a. qua flessen te hebben geprobeerd (dr.Brown aangeschaft icm prematuur speen) leek het goed te gaan, deed er keurig 15 a 20 min over. Maar ze blijft klachten houden, zoals het vele spugen en soort van kokhalzen alsof er telkens wat uit moet komen. Met als gevolg helemaal niet kunnen slapen. Na wat leefregels te hebben uitgevoerd, gisteren toch maar naar kinderarts geweest. Zij raadde Johannesbroodpitmeel aan.
    Sinds gisteravond 3 flesjes 120ml met de johannesbroodpitmeel en dat lijkt tot zover goed te gaan.
    Nul keer gespuugd, boer daarentegen lijkt er soms moeizaam uit te komen. Misschien omdat het niet eens hoeft? Ze lijkt er in ieder geval geen last van te hebben.

Op de verpakking staat per 100ml 1 a 2 schepjes johannesbroodpitmeel. Met 120ml doe ik 1 schepje, maar ook dat lijkt best dik te worden. Dat hoort juist, weet ik... Maar ik krijg het idee dat ze teveel te vaak moet zuigen en er weinig uit krijgt. En naar mate het flesje bijna leeg is koelt de melk af natuurlijk. Waardoor het nog lastiger wordt om er wat uit te krijgen (denk ik).
    Er blijft dan ook 20 tot 30ml over, want ze vind het wel goed zo (moe, ongeduld).Terwijl voorheen ze 120ml melk makkelijk op dronk en soms wel meer wou.
    Is dit normaal? Kan ik niet wat minder van de johannesbroospitmeel toevoegen?
    Lang verhaal, maar wil het zo goed mogelijk uitleggen :)

2. Veera

Veera Niet meer actief

Ik denk dat je er beter een speen op kan zetten met een groter gaatje, wat je later ook doet bij een papfles

3. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dank voor je snelle reactie. Aan wat voor een speen zou ik moeten denken? Voor een pap fles, maar een bepaald merk ofzo? Geheel onbekend terrein voor mij dit...

4. Veera

Veera Niet meer actief

Je gebruikt DrBrown dus dan kan je van dat merk een speen kopen. :) Je gebruikt nu die voor prematuren, ik zou dan die nemen die 1 tikje groter is. Echte papflesspenen hebben meestal een errug groot gaatje dan kunnen ze zich weer verslikken.
    Volgens mij heet die je nodig hebt van DrBrown de Fase 1 speen. Als die nog te langzaam gaat, kan je Fase 2 kopen. Maar het is soms ff zoeken hoor welke het fijnst is.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan zelf uitzoeken welke balans het beste werkt: wat minder of meer jbpm, een grotere of kleinere speen. Dat is voor elk kind anders. Zorg gewoon dat ze minstens een kwartier over een fles doet, maar ook niet langer dan pakweg een half uur.

En het kan wel dat ze minder drinkt, jbpm vult immers meer.

6. Biancas

Biancas Lid

4 mei 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook dr brown.
    Wij hebben bij 180/6 2,5 schep johannesbroodpitmeel en fase 2 speen.
    Fase 1 kon ik ook bij 150 en 1,5 schepje Jbpm niet gebruiken.

7. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Bij aankoop van de brown smalle hals, zat de standaard speen er al bij. Is dat de fase 1? Weet je dat toevallig?
    De kinderarts zei juist dat de brown niet meer kan (door dat soort van filtertje) omdat het melk wat dikker wordt. En weer terug moet op de avent (daar begon ik mee, maar daar dronk de kleine te snel van vandaar de brown fles). Ze sprak verder ook over een 123 speen. Is dat 1 speen met verschillende standen? Sorry voor al de vragen en dat op een zaterdag ochtend!

8. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dan zou fase 1 bij 120ml nog wel moeten lukken toch.
    Zal het even proberen..

9. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dankje Shakes! Ook voor alle hulp hiervoor met de leefregels etc. Je helpt me goed op weg, naast alle andere dames hier :)

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De 123 speen van avent gaat zelfs op stand 1 heel snel. Dan kan je beter opnieuw de 1 of misschien de 2 speen van avent opnieuw gaan gebruiken. Nu er jbpm in de fv zit, is de melk sowieso dikker en kan een iets grotere speen wel.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je kunt prima dr Brown gebruiken hoor! Met de juiste speen.

12. Biancas

Biancas Lid

4 mei 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij aankoop van brown fles zit fase 1 speen, staat in de rand van de speen gedrukt 😉.
    Bij ons kan het gewoon door het witte filter heen hoor.
    Gewokn uitproberen.

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou gewoon bij de dr. Brown fles blijven. Je kan een grotere speen proberen, je kan ook wat minder JBPM gebruiken, maakt opzich niet zoveel uit.
    Hier ook JBPM gebruikt en als ik te weinig gebruikte ging hij meer spugen, dus in het begin even zoeken hoeveel hij nodig had. Kan best zijn dat voor jouw dochtertje een 1/2 of 3/4 schepje genoeg is.
    Heeft ze toch een heel schepje nodig, dan even zoeken naar de speen waarbij ze niet te snel, maar ook niet te langzaam drinkt.

Om het nog wat ingewikkelder te maken voor je, de difrax spenen passen ook op de dr. Brown fles en die zitten vaak precies tussen de spenen van dr. Brown in. Voor de duidelijkheid zal ik ze even op een rijtje zetten voor je, wie weet heb je er nog wat aan.
    Van de 1-2-3 spenen was ik geen fan, ging bijna altijd te snel
    Maar de spenen dus:
    - Prematuur speen dr. Brown
    - Level 1 speen dr. Brown
    - Difrax S -speen
    - Level 2 speen dr. Brown
    - Difrax M - speen
    - Level 3 speen dr. Brown
    - Difrax L speen
    - Level 4 speen dr. Brown.

14. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Ah super dankjewel! Ben zoekende dus dit kan ik heel goed gebruiken.

15. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Inderdaad, in de rand van de speen :D weer wat geleerd hihi dank!

16. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dr.Brown leek vandaag toch niet zo een succes te zijn, vermoed dat de poeder niet goed was opgelost. De kleine zat er al 10 min aan te zuigen, niet wetend dat ze niks binnen kreeg. Bleek een korreltje in de opening vast te zitten en daarna bleef het moeizaam gaan. Kwam niet veel uit. Misschien iets minder jbpm de volgende keer?
    Ging toen over op Avent speen 2, maar dat ging veeeeel te snel.
    Ga zo dus de Avent met speen 1 proberen. En anders even verder zoeken...

Is er verder (behalve de gebruiksaanwijzing op de doos) een andere manier om de poeder goed op te laten lossen?

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Heb je het opgelost in gekookt water?

Dus 1/3-1/2 gedeelte gekookt water nemen. Hier voeg je de melkpoeder en de JBPM aan toe en dan goed doorroeren met een vork.
    Vervolgens vul je aan met koud water tot de juiste hoeveelheid, dus bij 120+4 vul je aan tot 135cc zeg maar.;)

Ik deed het vaak in een aparte beker, want een vork krijg je niet zo makkelijk in de dr. Brown fles.
    Heb je al wel de level 1 speen weer op de dr. Brown fles?

18. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Ik heb het met kokend water geprobeerd en dat lost goed. Maar toch niet icm de dr.Brown fles speen 1. Het komt er nauwelijks tot helemaal niet uit. Ik gebruik voor nu dan maar de avent speen 1, die lijkt soms iets te snel. Maar ze spuugt er daarna niet van ofzo. Dus dat laat ik voor nu even zo. Maar wil wel de speen 2 van dr.Brown kopen, want dat is ideaal wat luchtbelletjes betreft.

19. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik gebruik de dr Brown met 2 speen voor 1 schepje jbpm in een voeding van 130ml. Werkt supergoed! Als ze echt honger heeft moeten we haar wel een beetje 'afremmen' door vaak te boeren, maar als ik de 1 speen er op doe moet ze keihard werken en komt er niets uit.

20. NatureMom

NatureMom Lid

17 jun 2014
    31
    2
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier difrax met 1-2-3 spenen
    En dan op standje 1 en na een aantal minuten of als ze moe word draaien we hem verder richting standje 2.
    Johannesbroodpitmeel 1,5-2 schepjes bij 120 water 2,5 schepje bij 150 water, 3 schepjes bij 180 water.
    Onze dame heeft erge verborgen reflux en stikte steeds bijna een paar uur na de fles, zo erg kwam het omhoog.

Deel Deze Pagina