Johannes broodpitmeel vóór de voeding geven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilmi, 29 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilmi

    Ilmi Lid

    14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Wie heeft ervaring met het geven van Johannes broodpitmeel vóór de voeding en hoe doen jullie dat?

    Onze kleine man heeft het nodig en doen het nu al weken door de fles, maar er ontstaat alleen maar frustratie omdat het óf te snel gaat, óf te langzaam. We hebben alle flessen en spenen al in huis.

    Graag tips hoe we het beste voor een voeding aan kunnen geven, ervaringen zijn welkom!
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Een papje maken en voeren met een lepel, vervolgens de fles en dan weer wat happen voeren. Dat was hier geen succes bij J. Wij geven en gaven het dus in de fles.
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Ik gaf borstvoeding en had geen zin om dan speciaal te gaan kolven.
    Dus ik maakte een papje en gaf het met een klein lepeltje. Ging prima alleen hielp de jbpm verder niet.
     
  4. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Hier gaven we de jbpm door de fles, maar het was inderdaad enorm zoeken naar de juiste maat speen.
    We gebruikten uiteindelijk de Avent Natural maat 2 en daarna 3. Hij kreeg namelijk 1 klein maatschepje op 30 cc.
    Voor de voeding ook geprobeerd, maar dat was geen succes. De jbmp veranderde al snel in behangplaksel.
     
  5. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen antwoord op je vraag, maar wij gebruiken Nutrilon AR voeding, daar zit het gewoon al doorheen, geen gedoe met losse schepjes, te veel/te weinig, etc.

    Maar als je het echt los wil maken en geven zou ik het met cupfeeding geven of met een lepeltje.
     
  6. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Je kunt het papje maken en dan alleen in de speen schudden zonder dat je de fles er nog op draait.
    Daarna gewoon de voeding klaarmaken in de fles en die geven.
    Hoop dat je begrijpt wat ik er mee bedoel? Haha
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Hier bij de oudste 2 geprobeerd, geen succes om het los te geven. Ze waren daardoor vaak al te vol, waardoor de dringend benodigde voedingsstoffen van de melk er te weinig in kwamen. Toen toch maar gemengd door de fles... Niet dat het hier hielp tegen de reflux hoor. Ik gebruikte wel alleen de JHBM van de reform winkel. Die mengde veel beter dan die van Nutrilon of Kruidvat.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Je kan ook gelilact pakken (belgische dames zijn er bekender mee, kan een tikfout in de naam hebben) doet t zelfde en is makkelijker qua gebruik en ik meen ook minder problemen voor de darmen.

    JHBPM van de reform is inderdaad beter, hier hadden we 1 op 100ml en konden met een brown flow 2 dat prima af. Dosering stelde dan ook weinig voor, was net t laatste zetje extra op de rest van maatregelen. De finetuning zeg maar.
     

Deel Deze Pagina