hoi meiden, Mijn dochter gebruikt nu sinds 2 dagen nutramigen voeding. Wanneer zou ik wat verbetering kunnen verwachten? Wat is jullie ervaring? Vind de voeding ook heel erg dun waardoor ze de voeding veel makkelijker spugd. Ze heeft ook een tijdje jbpm gebruikt ivm reflux, maar kreeg daar heel veel krampjes van. Nu moets ze ook stoppen met de jbpm, maar merk dus dat ze nu heel veel last heeft van reflux...Een beetje tegenstrijdig allemaal!!!! De ka verwacht dat met de nutramigen ze minder gaat spugen. Wat denken jullie van deze strategie?
Oh meid ik heb ook in die mallemolen gezeten. Hier ook dat probleem, kon niet tegen verdikkingsmiddel! Maar als ik het niet indikte dan stikte ze er zowat in, en dan had ze zooooo'n pijn. Het eerste half jaar heeft ze geleefd op enfamil AR, op zich een hele fijne voeding, alleen bleef ze al die tijd onrustig en huilerig, maar wel wat minder als met de jbpm. Toen opvolgmelk enfamil AR 2 was een drama, heeft die dag alleen maar gekrijst... Overgestapt op Nutramigen (na vele voedingen proberen) en daar deed ze het dan nog het beste op. Ik dikte het in met rijstebloem, daar had ze tenminste na dr slaapje niet zoveel last meer van.. Maar hier is de onrust altijd gebleven! Wat ik ook probeerde.. Maar goed nu nog is er altijd onrust, het zal door de reflux komen denk ik, want ze krijgt gewoon vaste voeding. Ook met nutramigen bleef Marin spugen, dus maakte geen verschil. Merkte wel dat de voeding haar niet zo lang dwars zat als bijv. een nutrilon. Maar op zich snap ik wel dat je KA dit wilt gaan proberen, het komt veel vaker voor dat kindjes er wel goed op reageren en dat het makkelijker verteerd dat ze daardoor minder spugen. Maar als het niet werkt gewoon weer bellen! En dan maar weer verder kijken Meid ik geef je een diggiknuf van deze kant.. het valt niet mee een reflux kindje te hebben. Ik hoop dat je kleintje het snel over groeit.
hier binnen 1 week al effect van de nutramigen maar idd is het hele dunne voeding ik gebruik wel jhbpm om hem dikker te maken hij krijgt ook medicijnen om het spugen tegen te gaan misschien zou je daar eens naar moeten vragen misschien dat dat helpt
Ik gebruik het al vanaf de eerste dag na de geboorte, dus ik kan er niet zoveel over zeggen als je het later pas gaat gebruiken. Ik weet wel dat ik het super voeding vind ! Joleijn gaat er als een speer op CB vertelde trouwens dat het de beste hypoallergene voeding is die je kunt hebben, omdat er ook geen soja in zit, zoals bij de meeste andere voeding wel. En sommige kinderen ontwikkelen een soja allergie. Ik vind het persoonlijk vreselijk smerig... maar gelukkig went je kindje zo aan die smaak Wij hebben de ervaring dat Nutramigen in combinatie met JohannesBroodpitmeel goed werkt tegen spugen inderdaad. We moesten Joleijn toch nog een kwartiertje rechtop houden na de voeding, maar ze heeft helemaal niet meer gespuugd, toen we JBPM toe hadden gevoegd. Toen ze 11 maanden was wilde ze trouwens ineens niet meer drinken... bleek dat ze de dikke voedig niet meer wilde (we hebben heeeeeeeel lang gezocht naar de oorzaak) En toen we geen JBPM toevoegden, wilde ze wel weer drinken... Misschien nog een tip voor als ze ineens niet meer zou willen drinken... om toch een keer weer zonder JPBM te proberen.
Ons meisje heft dus ook jbpm gebruikt, we hielden haar dab ook 15-30 minuten rechtop. Maar als we haar dan in haar stoeltje zette, is ze dan ongeveer 5 minuten lekker stil, maar dan begint ze heel onrustig te worden, haar handjes in haar mond te douwen en dan komt er een soort speeksel uit haar mond waardoor ze gigantisch van gaat gillen. En het ruikt ook helemaal niet naar maagzuur ofzo. En we hebben geen idee wat het is.
Waarom verwacht de ka dat ze daar minder van gaat spugen? Heb je die voeding ook gekregen voor het spugen of heb je die gekregen voor een koemelkallergie? Mijn zoontje had reflux, veroorzaakt door de koemelkallergie. Hier gaf nutramigen dan al bij de 1e fles verbetering. Maar bij "echte" reflux denk ik dat je eerder de voeding moet indikken en eventueel medicijnen tegen het maagzuur, om slokdarmverbrandig te voorkomen. Hebben ze geen ph meting gedaan?
nee, ze hebben inderdaad geen ph meting gedaan. Ze heeft de nutramigen gekregen omdat ze helemaal geen verbetering vertoont met de losec en de jbpm. Dus daarom verdenken ze dus nu kma. Ze eet het nu al 2 dagen en we merken helemaal geen verbetering. Het spugen gaat gewoon door. Bij haar komt het niet met een boog eruit, maar ze blijft het slikken en af en toe komt er wel iets uit, maar niet heel veel. Maar dat zit haar wel gigantisch dwars.
Hier bv en kma en heb net vorige week koemelk uitgeprobeerd. Het duurde een dag of 5 voor het spugen zo goed als over was. Ik weet niet of het bij flesvoeding ook zo werkt, maar 'k zou 't nog even de tijd geven.
Wij merkten na vier dagen verbetering op een aantal punten, ze was eindelijk weer blij, dronk ongeveer 3x zoveel en dronk weer rustig de fles. Het spugen is niet verbeterd met de nutramigen, daar gebruiken wij jbpm voor (4 schepjes op 210ml). Succes!
Spugen kan door reflux komen, maar ook door een koemelkallergie, vandaar dat de KA die opmerking maakte, omdat hij waarschijnlijk dacht dat het spugen van de KMA komt en ds met nutramigen over moet gaan. Hier na 2 dagen effect met nutramigen! Het is idd erg dun en stinkt ontzettend
nou, hier vandaag begonnen met de Nutramigen. En ook met de Losec Hoop zo dat het gaat werken want word knetter van het gehuil! Ben ook benieuwd hoe het gaat met het honger hebben. Want normaal kreeg ie Forte voeding dus voor hongerige beebs en dat mag ie nu dus niet meer. Mocht van de kinderarts 1 xtra schepje voeding erin doen en als dat niet werkt rijstebloem. pffff Nu ligt ie weer krijzend in bed na de nutramigen voeding. Dus tot op heden nog geen effect helaas
ow meid wat een gedoe.. ik snap je helemaal mijn meisje heeft ook nutramigen voeding, losec, en ook nog laxeermedicijnen en ze drinkt nog steeds niet rustig, en doet nog steeds moeilijk (ik denk ook dat misschien ergens anders de oorzaak ligt, kga er morgen weer achteraan dat ze er nu eens Echt werk van gaan maken, want word hier niet goed van!!) ze heeft ook al een ph-metrie gehad, en een slikfoto.. daarvan wacht ik nog op de uitslagen.. tis zo vervelen bij die kleintjes omdat ze het niet kunnen zeggen he maar ben je al eens naar een osteopaat geweest? mijn meisje gaat daar ook regelmatig heen, en dat helpt echt, ze overstrekte ook heel erg, en heel haar ruggenwerveltje/nekje zaten Helemaal vast, dus was zo blij toen ik een x geweest was dat ik dat hoorde... wie weet een tip? mijn meisje spuugt trouwens niet dus dat is dan wel weer fijn..maarja ze drinkt nu ook maar iets van 300cc per dag!? maar goed, wie weet een x osteopaat? ik hoop dat de nutramigen voeding toch snel gaat werken voor je!