johannes pitmeel probleempje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ikke1981, 23 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zit met een probleempje nou ja eigelijk mijn zoontje dus.
    Quinn krijgt johannes pitmeel in zijn voeding vanwege verborgen reflux.
    Hij krijgt 150cc + 5 + 3 schepjes johannes. Maar nu het probleem.
    Quinn krijgt zijn laatste cc niet opgedronken omdat het dan te dik is, hij zuigt zich te pletter maar het lukt niet. Heb al 2 schepjes geprobeerd maar dan krijgt hij weer teveel last :rolleyes:
    Hij gebruikt nu avent spenen nummer 2, hij vind dit fijne spenen.
    Wat kan ik hier aan doen, vind het zo sneu dat hij zijn laatste beetje niet opdrinkt. Het is soms wel 60cc wat hij niet opkrijgt.

Dus wie heeft de tip?

2. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Misschien voor het laatste stukje een speen nummer 3 erop zetten? Zodat hij dat laatste beetje ook nog op krijgt? Ik denk dat het een kwestie is van uitproberen. Hier zo'n beetje hetzelfde ook met avent, speen 3 gaat eigenlijk te snel (150cc op binnen 10 minuten), speen 2 gaat een minuut of 20, maar soms langer en dan zetten we voor het laatste stuk speen 3 erop. Eigenlijk zouden ze van Avent een 2,5 speen moeten maken ;).
    Ik hoor meer moeders die eigenlijk zoeken naar iets tussen 2 en 3 in...

3. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    daarom heb ik een 3 standen speen gekocht
    en daarmee kreeg Belle het er wel uit
    gewoon op standje 1

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    zou zo'n standenspeen niet iets zijn, bedenk ik me nu.Die heb je toch ook van Avent?

5. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    bij Belle ging het daar ook heel goed mee gewoon proberen

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    een standenspeen werkte hier niet, met stand 1 ging het nog te snel. Hier deden we eerst 10 min. de 2 speen en daarna de 3 speen.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Hier werkt de Difrax M speen nog het beste met Johannesbroodpitmeel.

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb mn man net de 3 standen speen laten halen, lang leve dat op zondag de winkels open zijn hihi

Liggen nu in de sterelisator (pokkewoord) Quinn zal zich zal ook wel melden gelijk even uitproberen, beginnen maar met standje 1 want da gaatje is al groter dan anders. Zal mij benieuwen.

Hou jullie op de hoogte

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    probeer de fles tussendoor eens "goed" te schudden...zo te lezen zakt "alles" naar beneden waardoor het te dik wordt om eruit te drinken, maar tussendoor even gauw de fles schudden om alles "gelijk" te houden wil nog wel eens helpen....

en daarbij zorgen dat als je het mengt dat het water "warm" genoeg is, te koud mengt ook niet goed waardoor het dus "te dik" kan blijven....

succes meid..

gr.smoekie

10. Hoe is het gegaan met de 3 standenspeen?

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou dat is werkelijk niks :( opstand 1 in 10 min leeg
    Dus nu gaan we het idee van Smoekie eens proberen en anders morgen maar weer naarde kruidvat en dan speen 3 halen.
    Quinn heeft wat spenen nu :)

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wij zijn toen ook overgegaan op de 3 standenspeen.

En het is idd in het begin even wennen, ging heel snel en veel verslikken. Maar dat ging na een paar daagjes al veel beter hoor!

13. Ja, kleintjes wennen ook wel aan de speen dat klopt. De kleinste spenen gingen hier steeds te snel, maar ja kleiner was er niet. Nu drinkt Fenna veel rustiger. Maar ik had ook doorgezocht als er een andere optie was geweest.

Wij hadden met de nutriton ook steeds stukjes voor de speen en dat was een geklooi elke keer.. totdat we de voeding voor een dag klaar gingen maken met net gekookt water. Toen lostte de nutriton ineens wel goed op. Dus wellicht is dat een idee. Net gekookt water en dan af laten koelen.

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Thmx voor de vele tips, heb in iedere geval verlopig wat uit te proberen :D

15. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    wij hebben dat 'probleem'hier ook..We doen standaard al een beetje lauw water (koken water met een beetje koud water) klaarzetten, Zodra devin tegen t eind het er niet meer uit krijgt, klein beetje warm water er bij doen effe goed mengen en verder drinken..

De johannesbroodpitmeel dikt in na een tijdje, vandaar dat t dikker wordt. ook wordt de voeding naarmate de tijd verstrijkt kouder..en ook daar dikt het sneller door in.
    Je zou ook twee flesjes kunnen doen. Eerst een halve en dat je vriend (of jij) dan vast t volgende flesje klaarmaakt als de ene bijna op is.

16. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    btw..je moet johannesbroodpitmeel (of nutriton of voeding met johannesbroodpitmeel erin) altijd eerst oplossen in kokend water..warm water is niet voldoende.. Ik las namelijk Dafje haar reactie, dus vandaar nog effe deze reactie.
    Ook heeel goed roeren..Klonters gaan namelijk pijn doen in de darmpjes..

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heb eigelijk nooit last van klontjes
    Wij doen water opwarmen, voeding erin, mengen en dan pas de nutriton.

18. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    wat vreemd dat je daar geen last van hebt

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je haalt 2 dingen door elkaar. Comfort voeding moet aangemaakt worden met water dat net van de kook is, want op lage temperaturen worden de vezels niet geactiveerd.
    Johannesbroodpitmeel hoeft niet zo heet gemaakt te worden, dat kan ook in koude dranken. Dit is de gebruiksaanwijzing:

Bereiding
    Het verdient aanbeveling Nutriton pas toe te voegen als de voeding de juiste temperatuur heeft bereikt. Afhankelijk van de gewenste dikte één à twee afgestreken maatschepjes Nutriton per 100 ml voeding toevoegen. Minimaal 1 minuut krachtig schudden. Zie verder de uitgebreide gebruiksaanwijzing op de verpakking. Eén afgestreken maatschepje = 0,3 g. Het maatschepje is verpakt in het pakje.

Gebruik
    Te gebruiken op advies van arts of diëtist. Te gebruiken bij borstvoeding én alle soorten zuigelingenvoeding. De gewenste dikte van de voeding is zelf te bepalen. De voeding dikt na in de maag.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voeding voor een dag klaarmaken is nogal riskant en wordt door de fabrikanten voor kinderen tot 6 maanden afgeraden.

Zoals Smoekie zegt: goed schudden.
    (zie ook de gebruiksaanwijzing in hetberichtje hierboven: minstens 1 minuut schudden)

Deel Deze Pagina