hallo, jesper krijgt in de een na laatse voeding voortaan 3 schepjes nutrix pap. Nu geef ik hem ook wel eens sinds eergisteren nutrilon kv, 180 cc water met 6 schepjes voeding. Nu vroeg ik me af als ik met de kv pap wil maken. Moet ik dan nog steeds evenveel voeding erin scheppen als zonder pap? Dus dan 180 cc water, 6 schepjes voeding en dus nog 3 schepjes pap? Ik had t idee dat t zo dik werd, Jesper kreeg het ook maar niet echt goed uit de fles gedronken?! Weet iemand dit?
Ja, gewoon zelfde aantal schepjes melk erin doen. En dan pap kun je het beste met een lepeltje geven. Nou is dat 's avonds laat natuurlijk niet een optie, maar dan een grotere speen proberen? Merel kreeg dan nutrix in de laatste fles en gaf ik 2 á 3 schepjes erbij. Op een gegeven moment blijft er alleen nog drap over. Ik ben toen gaan schudden tijdens het eten. Af en toe even de fles omschudden en dan ging het beter. Nu doen we de pap gewoon overdag geven met een lepeltje, dat schijnt nog heel goed te zijn voor de spraak ontwikkeling ook!
Toen wij zijn begonnen met Nutrix ben ik ook meteen begonnen om het met een lepeltje te geven. Dit vond Louise erg leuk en het is inderdaad nog goed voor de mondmotoriek ook. Wij deden ook een normale fles maken en dan een aantal scheppen nutrix erin. Nu we sinds vorige week zijn begonnen met het groentehapje kan ze al supergoed van een lepel eten.
Je kunt de pap inderdaad ook goed van een lepel geven. De juiste verhoudingen schepjes per cc aangemaakte melk staan op de verpakking. Hou er wel rekening mee dat Nutrix bijvoeding is en dat je het daarom beter pas kunt geven als je kindje 6 maanden is.
nutrix mag vanaf 4 maand, en je moet inderdaad net zoveel schepjes voeding in het water doen als zonder de nutrix
Dm: Nou volgens mij vroeg ik niet òf Jesper al pap mocht hebben maar hoe ik dit klaar dien te maken...sorrie hoor! verder heb ik nu spenen gekocht vanaf 4 mnd wie weet helpt dit want gister was t weer niet gelukt!
mowtom, wij zijn gisteren begonnen met een papfles geven en ik moest ook even goed kijken of de schepjes melk erbij moesten of niet. wij hebben hier de aventflessen en met een driestandenspeen kon scott het eigenlijk heel makkelijk op drinken. binnen 10 minuten had hij zijn fles op, was een fles van 180ml met 6 schepjes melk en 2 nutrix. succes! joyce
Hoe doe je het eigenlijk als je normaal Nutriton door de voeding doet? Maken jullie dat papspul dan klaar met of zonder Nutriton, of is het al dik genoeg dat ze het makkelijk binnenhouden? Ik weet nog niet hoe ik dat moet gaan doen.
hier ook altijd savonds de pap dus altijd in de fles.......ga savonds niet lepelen....lekker rozig in de armen en een flesje pap met lepel eten ze nog genoeg dingen straks.....fruit groente en evt pap smorgens ik zou gewoon even een papspeen halen welke fles gebruik je nu?
Wij geven Milou ook nutrix rijstebloem in de fles. We geven dan 180cc + 6 schepjes voeding en dan 3 schepjes nutrix. Dit drinkt ze dan met de aventspeen nummer 3. Dat gaat goed. We hebben het geprobeerd met een standenspeen, maar dit ging haar te snel. Succes ermee! Groetjes Anouk
Ik vind het trouwens jammer dat er mensen zijn, die niet alleen antwoord geven op de vraag in het topic. Ze geeft aan dat Jesper al nutrix pap krijgt! Ze vraagt aan niet aan ons of dat al mag. Dat heeft ze zelf toch al besloten en gegeven! Je kunt wel denken dat jij het niet of anders zou doen, maar dat is geen antwoord geven op de vraag. Sorry dat ik dit nu in dit topic aan geef, maar omdat Mowtom hier zelf ook al iets over zij, dacht ik dat het hier wel kon. Groetjes Anouk
Wij doen s'ochtends en savonds ook een paar scheppen nutrix bij de voeding, en inderdaad je houdt de normale verhouding aan. Ik gebruik voor dano de 123 speen van difrax die is perfect! wij gebruiken ook nutriton dat doen we er gewoon doorheen gaat ook prima. overigens heb je van nutrilon ook melkpap, hier zit al opvolgmelk doorheen. dit maak je aan met 130CC water en verder geen voeding. deze pap is wat dikker als nutrix, maar ow zo lekker haha. 1 hapje voor Dano 1 hapje voor mama. overigens is die pap wel pas vanaf 6 maanden vanwege de opvolgmelk.
Ik heb nu spenen van dodie gekocht vanaf 4 maanden...aangezien ons mannetje dat gisteren is geworden (hiep hiep...). Dit heb ik gisteren geprobeerd met een flesje pap (180 cc water, 6 schepjes voeding en 2 schepjes pap). Dit ging erin als....pap! hahaha hij had de fles zo op! Dat was smullen! Anouk: je mag dat best hier kwijt van mij hoor, ik ergerde me ook aan het antwoord. Ik ga geen verantwoording afleggen of Jesper al pap mag ja of nee....
Anouk, het is alleen aanvullende informatie! Er zijn zat mensen die niet goed op de hoogte zijn over het feit dat je bijvoeding bij voorkeur vanaf 6 maanden geeft, en dat er aan vroeger bijvoeden risico's zitten. Dat blijkt hier keer op keer. Dat JIJ dat wel al weet wil niet zeggen dat andere moeders die informatie dan maar niet moeten krijgen, ook als ze al een bepaalde beslissing genomen hebben. Een beslissing kun je namelijk altijd bijstellen als blijkt dat dat beter is...