Flesjes leegdrinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door GSSDJ, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GSSDJ

    GSSDJ Fanatiek lid

    19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hoi,

    Mijn dochtertje van bijna 10 weken oud drinkt nu flesjes van 5x150=170cc
    Om de 4 uur.

    Alleen heeft ze de laatste dagen dat ze de flesjes niet meer helemaal leeg drinkt. Ze blijft een beetje hangen tussen de 100 cc / 150 cc

    Ze wilt tussendoor ook geen boertje laten, want als ik de speen uit haar mond haal dan wilt ze de fles al helemaal niet meer.

    Ik gebruik vaak de fles van Difrax met de 123 speen, maar op standje 1 verslikt ze zich vaak.

    Ik heb ook wel de fles van Avent met een speen van 1M+

    Maar ze drinkt ook best wel gulzig hoor.
    En ik moet haar vaak wakker maken voor de fles.

    Ik heb het er wel met het consultatiebureau erover gehad en die hadden het ook over de speentjes en dat ik het eten in de gaten moet houden.

    Weet u misschien wat ik kan doen?

    Groetjes Gerda
     
  2. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Welke soort flesvoeding geef je nu? Het zou fijn zijn als je een speentje (fles) hebt waarbij je dochter 15-20 minuten over de voeding kan doen. Dat is een mooi drinktempo. Dan gaat het niet te snel maar ook niet te langzaam.
    Groetjes Angelique
     
  3. GSSDJ

    GSSDJ Fanatiek lid

    19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hoi,

    Wij geven nutrilon.

    Welke speentjes zijn dat dan?
     
  4. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is vaak even uitproberen. De juiste speen is namelijk ook afhankelijk van de zuigkracht van je kindje en die kan per kindje verschillend zijn. Een dental speen, speen met een vlakke bovenkant, helpt bij kindjes met een grote zuigkracht.
    Groeten Angelique
     

Deel Deze Pagina