Beste allemaal, Ik heb een zoontje van 6,5 maanden die volledige borstvoeding krijgt. Hij heeft nu 3 keer bambix rijstebloempap gehad met biologische kunstvoeding van de AH. Alle drie de keren heeft hij na het eten van enkele hapjes pap uitslag rond zijn mond gekregen en bij zijn oogje. Het zijn rode vlekjes met bultjes. Er komt voor zo ver ik weet geen voedingsallergie voor in onze familie. Zou dit koemelkallergie kunnen zijn of kan het ergens anders aan liggen? Groetjes, Nina
Het zou koemelkallergie kunnen zijn. Ik zou hem een keer een flesje geven met alleen de flesvoeding. Reageert hij op dezelfde manier als wat hij deed dan is het de melk. Kan dan de koemelk zijn maar kan ook op iets zijn wat er aan toevoeging in zit. Reageert hij dan niet dan ligt het aan de rijstebloem. Succes
Hij krijgt volledige borstvoeding maar ook kunstvoeding.. Da klopt niet he. Maar ontopic, lijkt heel erg op een allergische reactie inderdaad. Maar er vanuitgaande dat jij de afgelopen 6mnd ook koemelk hebt gehad lijkt t me geen KMA
Lijkt mij eerder een reactie op de rijstebloem. Tenzij jij zelf de afgelopen maanden helemaal koemelkvrij hebt gegeten/gedronken?? Ik zou gewoon stoppen met de rijstebloem.
Dat is een reactie op de melk idd. Een reactie op pure rijstebloem zou niet kunnen, rijst heeft geen allergenen waar je allergisch op kunt reageren. Ik geef ook volledige bv, maar zoontje krijgt in zijn pap wel eens een scheutje melk om te proberen en dan reageert hij heftig. En pap geven van kv lijkt mij niet gek hoor, ik ga ook niet afkolven om pap te maken
Bedankt voor de reacties, Ik ben er zojuist achtergekomen dat het inderdaad een reactie is op melk. Ik heb een beetje melk op mijn vinger gedaan en vervolgens op zijn wang gedaan en ja gelijk een reactie: rode vlekjes met bultjes. Maar ik krijg zelf inderdaad ook gewoon koemelk binnen en hij vertoond helemaal geen symptomen van KMA behalve dat hij moeilijk en niet veel slaapt.. Maar verder is hij heel vrolijk en lijkt hij nergens last van te hebben. Ik maak voor de zekerheid toch maar een afspraak met de huisarts.
Het kan wel hoor dat een kind niet op de koemelk in de borstvoeding reageert maar wel op pure koemelk. Het is wel een heftige reactie als hij alleen al door wat er op te smeren al een reactie krijgt. Ik zou inderdaad even bij de huisarts langs gaan om te kijken wat wijsheid is.
Die huidreactie herken ik van mijn zoontje. Hij kreeg ook bv en had ontzettend eczeem. Na 5 maanden kwamen wij er pas achter dat hij reageerde op de bv. Toen hij nutramigen kreeg was het eczeem direct weg. Hij heeft zelfs 2 volle dagen niet geplast. Al het vocht trok in zijn huid, de huisarts wist niet wat ze zag toen ik 2 dagen later bij haar kwam, zo goed zag hij er uit. Onze dochter stopte haar speen in zijn mond na het drinken van wat melk, hij kreeg direct een soort van clownsmond. Nog wat melk getest op zijn arm en ook daar dikke bulten. Hij heeft hele heftige kma gehad, hij reageert nu nog met spugen, maar hij krijgt niet zo snel meer uitslag als wij hem bijvoorbeeld een zoen geven na het drinken van melk. Hij is inmiddels 5 Onze jongste krijgt ook bv en lijkt daar niet op te reageren. Toch gaat hij krijsen van iewat melk in zijn pap of een lepeltje yoghurt en zijn zijn darmen dik een week van slag.