wat zouden jullie doen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lyso, Mar 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    #1 Lyso, Mar 7, 2013
    Last edited: Mar 7, 2013
    dag meiden, ik zit te dubben wat ik moet doen, en zou graag jullie ideeen horen..
    Wat is het geval; ik heb sinds enige tijd af en toe pijn aanvallen. Deze doen zo'n pijn dat ik niet voor mijn kinderen kan zorgen, meestal duren die een uur ofzo. Ik ben hiermee naar de ha geweest en zij denkt aan een maagbacterie. Omdat ik medicjinen heb gebruikt, kan er nu nog geen onderzoek worden gedaan. Dit kan pas over 1,5 week. Dan wordt er een monster naar het lab gestuurd. Ze heeft al aangegeven dat áls het die bacterie is, ik antibiotica krijg, en dat er maar 1 is die hier tegen helpt, en dat die niet samen met bv gaat. Zoon is nu nu 5,5 maand. Áls ik aan die kuur moet, is zoon dus net 6 maanden. Ik twijfel wat nu wijsheid is. Ik zou tegen die tijd dus een week lang geen bv kunnen geven... Stoppen is geen optie, maar ja, als die ab écht niet samen gaat, wat dan? Ik heb nu bijna 2 liter in de vriezer. Overdag kan ik bijna niet extra kolven. Als ik aan het werk ben, lukt het vaak al niet om voldoende te kolven, dus daarom kolf ik al savonds vaak extra. Mijn vraag is, wat zouden jullie deon, die week, kv geven? Nu al beginnen met zoveel mogelijkj bij kolven, met het risico dat het ovor niets is, (is nog helemaal niet zeker dat het dit is) maar ja, waarschijnlijk heb ik nog niet genoeg tegen die tijd. Wachten met ab tot ik wel genoeg heb? Pff, lang verhaal maar kort gezegt dus, zouden jullie extra bij gaan kolven, waar het nog niet zeker is dat het nodig is???

2. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,954
    113
    Female
    Waarschijnlijk denkt je arts aan de helicobacter pylori?
    Dit kan je ook testen met bloed of ontlasting dus dan hoef je niet te stoppen met medicatie of zelfs nuchter te blijven.
    Als het inderdaad de helicobacter blijkt te zijn dan moeten ze oa met antibiotica behandelen. Dit gebeurd met twee soorten antibiotica waarvan er een niet aangeraden wordt met borstvoeding, echter kan je deze vervangen door metronidazol, hoewel dit soms wel een vreemde smaak aan de melk kan geven.
    Als ik jou was zou ik de arts dus wijzen op de andere soorten testen en bij een evt positieve uitslag wel aan de behandeling beginnen. Desnoods een paar dagen kv, want een gezonde moeder is ook heel wat waard!

3. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    hoi, dat klinkt wel bekend ja! (ben de naam vergeten :)moet even navragen) ze gaan inderdaad mijn ontlasting checken, maar heb de laatste aanval een maagzuurremmer gebruikt omdat de hap dacht dat het brandend maagzuur was. HA gaf aan dat die medicijnen (omeprazol) de test beinvloed, dus vandaar dat ik even wachten moet...

En die metronidazol is ook een ab?? Jij zou dus niet wachten tot dat je voldoende vooraad zou hebben, maar kv geven?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou nu vast voorraad gaan aanleggen en een week pump'n dump doen, maar voor pump'n dump zou ik eerst vragen om een bv-vriendelijk alternatief, Cin85 geeft al aan dat dat bestaat.
    Je arts kan faxen met de afdeling Teratologie van het RIVM voor advies.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier wordt het behandeld met combi clarithromicyne en amoxicylline, die krijgen van Hale allebei een L1, compatibel met bv dus.
    Weet niet wat ze dan in Nederland voorschrijven? Metronidazol heeft een L2, kan dus afgezien van de smaak ook.
    Ik zou arts echt vragen om met RIVM te faxen (en je die fax te laten zien) voor je beslissing neemt.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En? Ben je al iets wijzer?

7. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    He, nee nog niet. Ik moet echt wachten voor er meer onderzoek gedaan kan worden. En daar hangt het allemaal van af. Volgende week wordt er gekeken. Ik ben ondertussen wel meer informatie gaan zoeken. Hale zegt inderdaad L1, vanuitgaande dat wikipedia medicijntechnisch klopt. Die bacterie naam klopt trouwens wel, dat heb ik na gevraagd. Ik probeer bij te kolven, maar dit gaat lastig. Af en toe wel wat extra, maar niet de 250 die ik eigenlink zou moeten hebben. Dus ik ga het voorlopig niet redden om een volledige week te kunnen vervangen. Hale zegt dus dat het kan, maar dan denk ik, dat is 1 man.... Tegelijkertijd hebben aan de medicijnlijst op bv.com een nederlandse kinderarts en apotheker hun naam verbonden. Dat zegt toch wel iets... kortom ik weet eht niet. Aan de ene kant denk ik, zoon krijgt tegen dei tijd ook wat hapjes vast voedsel, eerste 6 maanden zijn voorbij, is 1 week kv dan zo'n ramp, tegelijkertijd is het een beetje "mijn eer te na" mijn dochter heeft 2 jaar nonstop gehad, dit gun ik hem ook. Hij heeft er ook echt veel behoefte aan... maar dat geldt dan net zo geod tegen bv uit fles voor de hele week. Maarja als mijn medicijnen slecht voor hem zijn......

8. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    RIVM doet dit trouwens niet meer, is over gezet naar lareb (medicijn bijwerkingen registratie) en ik vraag me af of dat zo'n betrouwbaar advies zal zijn.....

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hale is meer dan 1 persoon hoor, daar zit een heel instituut achter:)
    Je kunt evt. contact (laten) opnemen met de kinderarts die borstvoeding.com adviseert, zij is ook lactatiekundige.

Share This Page