Vanaf vanmorgen gebruiken we nutriton (johannesbroodpitmeel) om de flesvoeding aan te dikken voor Kate. We vermoeden namelijk toch een verborgen reflux. Morgen hebben we een afspraak bij de ha. Ze heeft nu 3 flessen hiermee gehad. De eerste ging prima, wel wat onrustig geslapen. De 2de ging super, helemaal op en direct daarna 2,5 uur rustig geslapen. Nu na de derde fles is het een uur krijsen... Echt last van de darmen. Helemaal strak lichaampje en krijsen. Echt vreselijk. Ze wordt nu rustiger en poept ook wat. Maar nu twijfel. Deze dag toch maar blijven geven en kijken of het beter gaat? Of niet meer en afwachten wat de ha zegt? Ze krijst echt, dat doet je moederhart zeer... Wat te doen? Ik snap dat je het effect van nutriton voor de reflux niet direct ziet en daarom twijfel ik.
De darmen moeten natuurlijk ook weer aan de toegevoegde johannesbroodpitmeel wennen, dat kost gewoon een paar dagen tijd. Ik ben wel de pure versie van johannesbroodpitmeel gaan geven omdat mijn meis van de Nutriton ook wat last kreeg. Op die van Natufood doet ze het prima! Kun je bij de reformwinkel halen of online bij de drogist.
@Chantal. Thanx voor de reactie! Het gaat nu heel goed. Strakjes de laatste fles voor vandaag. We geven even 1 schepje ipv 2. Dan bouwen we het wel op als het beter gaat. Is die pure versie duur?
die van natufood is duurder, maar uiteindelijk goedkoper omdat je er langer mee doet. Wij wel in elk geval hier ook enorme last van de nutriton, dus wij zijn ook overgestapt op natufood.
Natufood kost 5,95 euro gemiddeld. Ik zou het een dag of 4, 5 geven... maar persoonlijk zou ik overstappen naar Natufood. Geen toevoegingen dus beter (mijn mening).
hier om dezelfde reden die van natufood gaan gebruiken, betaal er idd 5.95 voor maar door wel langer met deze en is geopend niet maar 4 weken houdbaar (nutriton wel)
johannesbroodpitmeel moet je langzaam aan opbouwen. Ik las dat je nu al 2 scheppen geeft, maar je had beter eerst kunnen beginnen met een halve schep, morgen een hele schep, overmorgen ook een hele schep, en dan de dag erop 2 scheppen en dat ook 2 dagen volhouden. Ben toch echt bang dat je nu te hard van stapel bent gelopen. Sommige kindjes reageren heftig op verandering van voeding, zeker als het gaat om toevoegen van johannesbroodpitmeel. Onze dochter heeft gevoelige darmen en heel heel heel veel last gehad van krampen. Wij hebben gewoon heel rustig opgebouwd, en dat ging super goed.
Bedankt allemaal! Ik dacht, het is in principe geen andere voeding, het maakt 'alleen' maar dikker, dus het kan geen kwaad. Heb vandaag 1 schepje gegeven en tot nu toe gaat het prima. Vanmiddag naar ha, dus dan even overleggen. Iemand ook enig idee hoe je kunt zorgen dat er niet zoveel schuim in de fles komt? Heb het gisteren geroerd ipv geschud, maar heb het idee dat het dan niet zo goed mixt...
wij roeren altijd, dan mengt het prima. en ja hoor, het kan hartstikke kwaad. Tim kreeg enorme verstopping van de johannesbroodpitmeel (nutrilon) waardoor hij bijna 3 weken lang gehuild heeft van de pijn en we aan de medicatie zitten (nu afbouwen) om zijn ontlasting zacht te houden. Nu met de natufood reageert hij er beter op, dus daarom zijn we de forlax aan het afbouwen maar die weken huilen vergeet ik nooit meer, zo'n pijn dat hij had.
Kate krijste dus gisteren ook zo, een uur. Daarna nergens meer last van (en de broek vol ). Ik doe nu eerst maar rustig aan dan en ik denk dat ik dan de echte johannesbroodpitmeel maar moet bestellen. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!! Voel me soms zo dom in deze dingen.
johannesbroodpitmeel kan inderdaad wat moeilijk vermengen soms, en soms zie je ook nog weleens wat klontjes erin, evenals de schuim. Maar wat ik hier doe is goed doorroeren met een vork, eerst de ene kant op en dan de andere kant op. En dan even rustig zwenken met de fles, dan verdwijnt het meeste schuim. Misschien een tip voor je, hier werkt het namelijk wel.
Mijn zoontje kon helemaal niet tegen nutriton en pure jpbm van natufood kreeg hij zelfs nog meer buikpijn van. Na 5 dagen windjes en huilen zijn we toch maar gestopt. Maar het was hier ivm reflux of indikken of medicatie. Hij krijgt nu dus medicatie waardoor 't zuur niet meer zo brand als t opkomt.
Ik doe de poeder samen met de johannesbroodpitmeel eerst in een poedertorentje (even schudden) en dan in de fles en roeren. Zo zie ik praktisch nooit klontjes meer!
Hier ook enorme krampjes van de Nutriton, morgen komt de johannesbroodpitmeel van Natufood binnen OP HOOP VAN ZEGEN
@Chantal. Dat heb ik gisteren idd ook gedaan, want moest het meenemen en dat werkt idd. Goeie tip, want thuis nog niet zo gedaan! Hier geen krampen meer trouwens, dus dat was echt alleen de eerste dag. Gisteren eerst 1 schepje gedaan, vervolgens anderhalf en zit nu alweer op 2, want minder helpt voor de reflux niet. Bedankt!