Bijna 9mnd en geen melk meer willen

Discussion in 'Voeding' started by Elines, Apr 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    De laatste tijd ging het al wat moeizamer maar sinds dinsdag wil mevrouw geen melk meer én geen brood overdag. Gelukkig nog wel pap, fruit, groente, yoghurt en ander drinken maar de flessen melk slaat ze weg. Kom ik voorbij haar armen, dan gaat ze huilen. Geen succes dus!

Het gaat nu zoals dit:
    7.00: pap van 120/4, hiervan laat ze wat staan
    hiertussen: fruit 1-2 stuks + thee
    11.30: brood proberen (eet soms 3-4 stukjes), fles 180/6 proberen (zonder resultaat)
    dus dan rond 12.30 uur bordje pap van de 180/6 fles: eet niet alles op
    Na middag slaapje: fles 180/6, deze weigert ze. Dus koekje en sap
    17.30 groente: 2 aardappels met 2 eetlepels groente. Toetje: ca 50gr volle yoghurt. Sap/water
    Rond 21.00: fles 150/5: hier drinkt ze vaak zo'n 100cc van
    (en heel af en toe in de nacht zo'n 70-100cc)

Ik gooi al wat opvolgmelk door het avond eten en door de yoghurt heen maar dit zet ook weinig zoden aan de dijk.
    Wie heeft er tips?? Is dit een fase?

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hadden die fase met 10 maanden, toen overgestapt op gewone koemelk op advies van cb

3. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Herkenbaar.... (zal de geboortedatum wel zijn;)) hier drinkt ze nog wel wat melk maar véél minder dan normaal. Ze zit daarnaast ook niet zo lekker in d'r velletje maar de huisarts kan niks vinden... Jou kindje heeft ook reflux toch? Heb je het idee dat het daaraan kan liggen? Onze dochter heeft nu nl weer meer oprispingen, slaapt slechter, ontevreden, etc.

Waar drinkt ze haar andere drinken uit? Want wellicht kun je de melk dan ook op die manier aanbieden ipv uit een flesje.

4. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Haha zou het aan de datum liggen!
    Ja klopt, verborgen reflex. Medicatie hebben we afgebouwd en sinds twee weken alleen nog maar nutriton. Ze zit ook niet lekker in dr vel maar dat is, denk ik, te wijten aan combi verkoudheid, tandjes en alle nieuwe dingen die ze ineens kan. Haar speen ruikt soms wat zuur dus ik hou het wel in de gaten maar ze slaapt niet slecht, huilt niet en heeft geen oprispingen. Wel weer ineens veel de hik (bij jou ook?)
    Gekke is dat ze 's avonds de fles wel wil. Net 140cc gedronken, terwijl ze overdag op de crèche ook niet wilde drinken, maar ook geen brood.. Wel 2x pap van 200cc melk gegeten :$
    Diksap ed geven we in een ander, kleiner flesje. Hier trapt ze helaas niet in als ik hier melk in doe. Morgen maar uit een gewone beker proberen..

5. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Wat fijn dat jullie van de medicatie af zijn! Bij ons ook wat vaker de hik én weer wat meer spugen, dat is eigenlijk een tijdje weggeweest. Hier wordt het qua drinken ook steeds lastiger, weigert nu af en toe volledig de fles. Lippen stijf op elkaar en wegslaan met de handjes. Straks wilde ze ook niet en net heeft ze 60ml gedronken.. Gisteren ook maar 420 gedronken of zo, écht weinig... Wil het bij jullie wel lukken uit de beker? Vind het echt lastig hoor als ze zo slecht drinkt. Andere dingen dan melk drinkt ze zowieso bijna niet, soms een slokje water of zo, maar dat is vooral nog oefenen.

6. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Melk uit beker: ze vloog er enthousiast op aan, nam een slok en trok een vies gezicht en duwde de beker weg.. ze trapte er niet in. Maar gek genoeg gaat het ineens sinds gister beter. Ze eet haar boterham weer op (yeah!) en drinkt wat meer melk: nu zo'n 80-140ml per fles. Dus daar ben ik best tevreden mee. Als ze het zo doorzet, heb ik niks meer te klagen, dan komt ze op zo'n 500-600 cc melk per dag, wat prima is.
    Gelukkig drinkt ze wel thee, diksap en water. Kan me voorstellen dat jij je zorgen maakt dat ze wel voldoende vocht krijgt! Lust ze ook geen diksap? Meestal vinden ze dat lekker zoet!

Share This Page