Onze dochter is nu 3 weken en vind t lastig kwa ritme (weet t ook niet meer van oudste). Ik geef nu sinds donderdag bv op schema ipv verborgen reflux. 7:00 11:00 14:30 18:00 22:00 en evt snachts een keer op verzoek. Dit gaat nu best goed, maar ze is snachts soms best wakker, en probeer haar overdag te laten wennen aan dagritme, dwz slapen met gordijnen open enzo. Maar wat is wijsheid? Ik haal haar nu soms naar beneden na eerste voeding en in box, als ik broodje eet met oudste, soms gaat ze dan pas rond middaguur naar dr wieg, als oudste ook gaat liggen rond 12 uur. Tussendoor laat ik haar gymmen in box (hoofdje leren draaien opbdr buikje) en slaapt ze daar. Mits ik naar supermarkt oid moet, dan.slaapt ze in draagdoek bij mij... Maar waar doe ik goed aan ? Ik ben zo bang als ik.haar smorgens tot 11 in wieg laat dat alles zo.verschuift en.ze.dus s avonds zo wakker blijft (na voeding 18:00 slaapt ze nauwelijks tot voeding 22:00 Kortom tips welkom
Hey Ik denk dat je er maar op een manier achter komt en dat is door te proberen. Het is helemaal niet gek dat jullie met 3 weken nog geen ritme hebben. Ik zou me daar ook (nog) niet echt mee bezig houden. Gewoon kijken wat je kleintje en jij fijn vinden en wat voor jullie werkt. Qua regelmaat is het nu vooral belangrijk dat je alles in een vaste volgorde doet. De klok doet er niet toe. waarom moet je voor verborgen reflux op vaste tijden voeden?
Hi, gis ook geen.verwachting ofzo hoor..meer zo van, waar doe ik goed aan. Beneden liggen in box (huishoudn gaat gewoon door, dus prikkels).. of juist boven leggen, rust met het risico 'teveel' rust en dus s avonds met een te wakker kind.. De vaste voedingen in de hoop meer rust te creeeren, voor zowel mezelf en de overproductie die ik heb hopelijk iets in te dammen...
Onze dochter heeft tot 3 maanden alle slaapjes in de woonkamer gedaan. Het is ons eerste kindje, dus het was wel rustig in de woonkamer. Als je nog een ouder kindje hebt rondlopen, kan ik geloven dat het niet altijd rustig is Sommige kindjes hebben echt die rust nodig (zonder prikkels)... het is gewoon uitproberen denk ik.
Heb zelf ook een kindje met verborgen reflux, dit gaat hier nu echt heel goed. Wij hebben wel medicatie zeg ik er even bij. Ik heb hem overdag beneden. Hij eet, half uur rechtop op schoot, dan in de box in een 'voedingskussen-nestje' zodat hij niet meteen heel plat gaat en even spelen en zingen. Dan laat ik hem daar nog even zichzelf vermaken en bij de eerste gaap gelijk de kinderwagen in. Soms slaapt hij 3 kwartier, soms 3 uur. Als hij wakker wordt terug de box in en weer bij eerste gaapje terug. Laatste fles om 20.15 en daarna naar boven slapen tot de volgende morgen. Weet niet of het bij jou ook werkt, maar miss kun je er wat mee...
Is zeker zo, onze.oudste was heel vatbaar voor prikkels, das nu afwachten..gaat tot nugoed. Al is het indd lastig, dochterlief is gek op muziek. Dus radio soms aan voor een dansje, moet ook kunnen.... Maar vind t best lastig om andere dan te ontzien.. Oudste bleef destijds soms ook gewoon beneden tot laatste voeding elf uur... Pas na 4mnd denk ik deden we haar echt om 7u naar bed en voorlezen enzo.. ook slaapmuziekje kreeg ze toen pas.. Die werkt nu.nog steeds hihi
Ik vind het erg weinig voedingen voor een kindje van 3 weken oud. Die van mij heeft tot 8 weken ongeveer minimaal 7 à 8 voedingen gehad: 7/10/13/16/19/23/2/5. Nu heb ik geen ervaring met een kindje met verborgen reflux, is dat de reden van zo weinig voedingen?
Ik zou zorgen dat je in ieder geval 's nachts en om 22 uur boven voedt zodat ze leert dat ze 's avonds en 's nachts niet naar beneden mag. Verder moet een ritme er nu nog echt in komen dus doe wat je denkt dat goed is en wat goed voelt.
Ja, ze gaat nu tegelijk met dr zud naar boven, rond 7 u, na de avond vordi g van 18:00 nog even rechtop houden, en om de avond dan in bad en hup door naar bed. Op die manier hoop ik soort van ritme in te bouwen. Vind t alleen voor overdag best lastig. Wel actieviteit, niet overprikkelen... Beetje zoekrn naar balans.. Thanx
Ah zo. Wat ik altijd deed (dat hoef jij natuurlijk niet zo te doen) was ze 's ochtends in de box laten slapen (boven wilde ze niet), haar middag slaapje in haar bedje en na het avondeten weer in haar bedje. (Eigenlijk dus ook zoals jij dat nu doet) Als ze veel huilt zou ik proberen haar 's ochtends in haar bedje te laten slapen, daar is het toch een stuk rustiger. Onze oudste sliep alleen op mijn arm, dat was echt lastig, dus hebben we na een maand een draagzak gekocht, daar sliep ze ook goed in (was alleen niet ergonomisch verantwoord, maar dan sliep ze tenminste)
Thanx. Tis weer prijs.. grrr. 18:00 voeding gehad, rechtop gehouden zodat t goed kon zakken. Badje en toen....grrr noway dat ze stik te krijgen is. Dus toch een klein toetje gegeven. En daarna speen....maar gewoon ontroostbaar krijsen soms... T vervelende is. Ze bljjft zolang wakker, tegen tijd van volgende voeding om 22:00 is ze zo moe.... Schiet niet op. Ik heb een draagdoek maar dan kan ik zelf niet zitten (ik ben klein).... Dus op de arm met haar op bed... Wachten tot t 22:00 is....pfff Maar dit is dus al 3 weken zo... Ik ben kapot...kan wel jankennn..
Krijgt ze medicatie voor de verborgen reflux? Wil het niet meteen afdoen als iets medisch, want dat hoeft helemaal niet. Maar omdat je zegt dat ze ook zo huilt...?
Ruikt haar mondje zuur? Dat kan een teken zijn van verborgen reflux. Drinkt ze in verhouding tot de rest van de dag veel of weinig, gulzig of rustig? Vaak hebben kindjes 's avonds een soort cluster moment, dan willen ze vaker drinken, dus misschien rond 19.30 uur een klein flesje en dan om 22 uur nog een fles.
Nee, geen medicatie. Wilde eetst zien of t op schema beter ging. En dat gaat het. Zekee overdag. Ze heeft niet meer gehuild (gektijst)... Behalve dus s avonds. miss stsat t ook wel los vam reflux, is t gewoon huil uurtje... Maar vermoeiend is t zeker.
Veel baby's clusteren in de avond. Zou zeker een optie met medicijnen in gedachte houden. Verder kunnen baby's met 6 weken pas licht en donker onderscheiden dus als ze 's nachts wakker is, is dat niet heel gek. Laat het een beetje los en ga met het ritme mee. Snap best dat het lastig is hoor! Maar ik denk dat je nog wel meer moeilijke en zware dingen gaat meemaken. Als je met alle dingen je moe en machteloos gaat voelen is dat ook niet echt de bedoeling. (Zonder je aan te vallen)
Onze meid sliep vooral beneden toen ze zo klein was. Ze sliep toen echt nog van voeding tot voeding, niet echt wakker tussendoor. Haar hele dag boven laten liggen vond ik niets. Met ongeveer 8 weken was ze duidelijk langer wakker en sneller afgeleid, toen laten slapen in ledikantje en tussendoor laten spelen op school en in de box.