Blender of staafmixer

Discussie in 'Voeding' gestart door Minerva, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dag allen,

Het duurt nog even hoor, maar zo rond de 5,5 en 6 maanden gaan we beginnen met bijvoeden. We willen graag beginnen met Rapley, want die methode spreekt mij (ons :p) erg aan. Maarrr.... mócht het mislukken, dan willen we graag iets achter de hand hebben om de voeding te vermalen.

Vriendlief en ik hebben dus een discussie: hebben we daarvoor een blender of een staafmixer nodig? Wie kan ons hierbij helpen?

We kopen het niet alleen voor de babyvoeding, hoor, maar we vinden het ook wel prettig om zo'n apparaat achter de hand te hebben voor het maken van smoothies o.i.d. :p

Enneuh.... nog tips voor een goede koop?

Bedankt alvast! :D

2. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Ik gebruik een staafmixer! Erg handig en makkelijk schoon te maken. Een blender is meteen weer een gigantisch apparaat waar ik in mijn mini keuken geen plaats voor heb. Dus daarom gekozen voor de staafmixer. Ik heb hem 4 jr geleden aangeschaft en nog steeds doet hij het. Gekocht bij kijkshop van philips...

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Als je op die leeftijd wil beginnen en Rapley lukt niet zou ik niet eens meer gaan pureren, maar gewoon prakken met een vork.
    Maar zou ook niet weten waarom Rapley niet zou lukken, al moet je er van uit gaan dat het best een tijd kan duren voordat er noemenswaardige hoeveelheden in gaan!
    Hoeft niet natuurlijk, maar wil alleen maar zeggen: niet te snel opgeven! Al kun je natuurlijk ook altijd een combinatie doen van (grof) prakken en rapley...

4. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nou, ik hoef maar één keer mijn baby bij de benen op de kop te houden terwijl hij blauw aanloopt en ik kap er direct mee. Ik ben absoluut pro-Rapley vanwege de vele voordelen, maar ik ben anti-stress tijdens het eten. Ik wil niet met angst en beven iedere hap af moeten wachten met in mijn achterhoofd de gedachte dat hij misschien stikt in een stukje.
    Ja, ik weet dat het bij de ontwikkeling van de mondmotoriek hoort.
    Ja, ik weet dat het vast nog eens gebeurt.
    Ja, ik weet dat ik meer van dit soort angstmomenten mee ga maken tijdens het leven van mijn zoon.

Maar toch wil ik een blender of staafmixer aanschaffen. We gaan hem zelf gebruiken voor het koken en dan lijkt het me handig als hij ook geschikt is voor pureren van voedsel voor onze mini.

En prakken is inderdaad ook een optie. Bedankt voor het meedenken :)

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Staafmixer! Idd veel minder ruimte, nooit gebruikt voor de baby maar wel om soep te maken etc. Bijv brocoli soep en pureerde de brocoli perfect voor de soep, dus zou denken dat het voor een baby ook wel moet werken;)

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij hebben zelf zowel een blender als een staafmixer en als je daar tussen wil kiezen zou ik voor het laatste gaan. Praktischer en neemt minder ruimte in...
    Zorg er bij de Rapley wel dat je kindje goed rechtop zet, niet te kleine stukjes geeft en zelf rustig blijft! ;)
    Wat hier wel hielp (met name voor de opa's en oma's) is om eerst wat filmpjes op youtube of zo te kijken over kindje die dus zelf eten... Weet je ook een beetje wat je kan verwachten en wat normaal is!

Met gepureerde hapjes kunnen ze namelijk ook flink kokhalzen en is eigenlijk gevaarlijker omdat het moeilijker is om het 'terug te halen' als het verkeerd schiet omdat het vloeibaar is...
    Verder moet je natuurlijk doen waar jullie je goed bij voelen!;)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met 6 maanden is een vork genoeg hoor.

Voor in de keuken is een staafmixer handiger denk ik. Je krijgt er klontjes mee uit je pannenkoekenbeslag, je pureert er je soep mee, en in een mengbeker maak je een smoothie.

8. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben er pas 1 gekocht bij de lidl, een staafmixer. De onderkant kan eraf en in de vaatwasser. Vind het een ideaal ding en koste 15 euro.

9. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Wij hebben een blender en staafmixer, blender staat in de kast, staafmixer wordt dagelijks gebruikt.

Veel te veel werk om schoon te maken, zo'n blender. En staafmixer kan ook gewoon in de pan om de soep te pureren.

Over rapley: onze zoon van 11 mnd is nog nooit blauw aangelopen, wel een keer wat verslikken, maar dat lijkt meer op hoesten. Ik was er ook wel wat huiverig voor, maar het valt mij 100% mee. Stukken die hij niet aan kan werkt hij met zn tong weer naar buiten. zo wilde hij lange tijd geen mandarijntjes eten, nu hij meer tanden heeft juist weer wel.

Deel Deze Pagina