Hoe maken jullie flesvoeding klaar als jullie op pad zijn met de kleine? Ik bedoel dan op pad in de natuur of iig ergens waar geen magnetron voor handen is. Met mijn dochter namen wij wel een thermosfles met heet water mee en dan aanlengen met koud water uit een flesje, poeder erbij en klaar. Maar kan het niet makkelijker? Is er niet iemand die een veel handiger iets heeft bedacht? Hoor graag jullie tips en ervaringen! :
Oh jawel! De Thermo bottle van Avent. Ideaal! Je maakt het flesje klaar met koud water, giet het hete water uit de thermosfles in dat ding, doet je klaargemaakte flesje er in, 2 min wachten en je flesje is klaar. Ik heb er zoveel aan gehad. Was echt elke cent waard. Ik had hem voor 30 gekocht bij Babywalz. Dit is hem
Ik heb gewoon een thermoskan van de hema/blokker oid (goedkoop) en doe daar gekookt water in. Dan een flesje spa blauw oid koud mee. Heet water erin, poeder erbij, rollen tussen 2 handen en aanvullen met koud water. Bij langere dagtochten en meerdere flesjes nam ik dus ook meerdere schone flesjes mee. Klaargemaakte voeding mag je ipc niet langer dan 1 uur bewaren.
Als ik niet heel lang onderweg was, maar ca 2/3 uur. Dan deed ik ook weleens een thermoskan met half gekookt en half koud kraanwater. Dan was het na een uur of 2 nog wel genoeg op temperatuur om te gebruiken voor de fles. De poeder deed ik er dan los bij later. Maar mijn 2e deed niet zo moeilijk over warm of lauw, dat scheelde ook wel. Die dronk het desnoods koud (eens moeten doen bij 7 maand)..
Flesvoeding mag je idd niet ver van tevoren klaar maken bij mijn weten, ook niet met koud water. Hoor graag of ik het fout heb, want in dat geval lijkt dat avent-ding wel heel handig
Ik had ze even uit de kast gevist om te kijken of een Dr. Brown fles past, het past! Ik zou het flesje niet van te voren klaarmaken. Ik deed thuis al 180 cc koud water de fles en de voeding in een poedertorentje. Als je het flesje klaarmaakt, dan doe je voeding erbij, schudden (of roeren) en dan in thermo bottle. Het flesje is dan echt met 3 minuten klaar. Ik heb even een foto voor je gemaakt
Wij deden altijd kokend water in een flesje en als het rijd was voor het flesje was het genoeg afgekoeld. poedertjes erbij en klaar!
Zo'n thermobottle lijkt me meer gesleep en meer gedoe dan gewoon een thermosfles met heet water om het poeder in op te lossen en dan evt. beetje koud water om fles op temperatuur te krijgen.
Hier ook gewoon een thermosfles (kleintje van IKEA), poederdoosjes en klein flesje Evian mee. Vind ik best meevallen qua "gedoe".
Hmm.. Gewoon maar doen zoals altijd dus! Was benieuwd of er niet meer van dat soort gadgets als de thermo bottle waren
Hier ook thermosflesje warm, flesje koud en poedertoren mee. Vind het prima te doen. Er zitten speciale vakjes in mijn luiertas en die zijn dan allemaal gevuld. Is sneller als 3 min klaar zoals je met dat andere ding heb haha
Ik had altijd van die kant en klaar pakjes met nutrilon voor onderweg. Superhandig en geen gedoe met water. Dat kun je ook op kamertemperatuur geven.