Flesvoeding onderweg

Discussion in 'Flesvoeding' started by Yil, Jun 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hoe maken jullie flesvoeding klaar als jullie op pad zijn met de kleine? Ik bedoel dan op pad in de natuur of iig ergens waar geen magnetron voor handen is. Met mijn dochter namen wij wel een thermosfles met heet water mee en dan aanlengen met koud water uit een flesje, poeder erbij en klaar. Maar kan het niet makkelijker? Is er niet iemand die een veel handiger iets heeft bedacht? Hoor graag jullie tips en ervaringen! :D:

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Oh jawel! De Thermo bottle van Avent.
    Ideaal! Je maakt het flesje klaar met koud water, giet het hete water uit de thermosfles in dat ding, doet je klaargemaakte flesje er in, 2 min wachten en je flesje is klaar.

Ik heb er zoveel aan gehad. Was echt elke cent waard.
    Ik had hem voor €30 gekocht bij Babywalz.

Dit is hem

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik heb gewoon een thermoskan van de hema/blokker oid (goedkoop) en doe daar gekookt water in. Dan een flesje spa blauw oid koud mee.
    Heet water erin, poeder erbij, rollen tussen 2 handen en aanvullen met koud water.

Bij langere dagtochten en meerdere flesjes nam ik dus ook meerdere schone flesjes mee.

Klaargemaakte voeding mag je ipc niet langer dan 1 uur bewaren.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als ik niet heel lang onderweg was, maar ca 2/3 uur. Dan deed ik ook weleens een thermoskan met half gekookt en half koud kraanwater. Dan was het na een uur of 2 nog wel genoeg op temperatuur om te gebruiken voor de fles. De poeder deed ik er dan los bij later. Maar mijn 2e deed niet zo moeilijk over warm of lauw, dat scheelde ook wel. Die dronk het desnoods koud (eens moeten doen bij 7 maand)..

5. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Klinkt ideaal! Ook geschikt voor andere merken flesjes, bijvoorbeeld dr. Brown?

6. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Flesvoeding mag je idd niet ver van tevoren klaar maken bij mijn weten, ook niet met koud water. Hoor graag of ik het fout heb, want in dat geval lijkt dat avent-ding wel heel handig

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik had ze even uit de kast gevist om te kijken of een Dr. Brown fles past, het past!

Ik zou het flesje niet van te voren klaarmaken.
    Ik deed thuis al 180 cc koud water de fles en de voeding in een poedertorentje. Als je het flesje klaarmaakt, dan doe je voeding erbij, schudden (of roeren) en dan in thermo bottle.
    Het flesje is dan echt met 3 minuten klaar.

Ik heb even een foto voor je gemaakt

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Wij deden altijd kokend water in een flesje en als het rijd was voor het flesje was het genoeg afgekoeld. poedertjes erbij en klaar!

9. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Bedankt voor de moeite Nahla! Het lijkt me zeker de moeite waard dus ga hem ook aanschaffen!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo'n thermobottle lijkt me meer gesleep en meer gedoe dan gewoon een thermosfles met heet water om het poeder in op te lossen en dan evt. beetje koud water om fles op temperatuur te krijgen.

11. KimM1989

KimM1989 Lid

Jun 6, 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Hier ook gewoon een thermosfles (kleintje van IKEA), poederdoosjes en klein flesje Evian mee. Vind ik best meevallen qua "gedoe". :)

12. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Hmm.. Gewoon maar doen zoals altijd dus!
    Was benieuwd of er niet meer van dat soort gadgets als de thermo bottle waren

13. Set

Set Bekend lid

Jul 9, 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook thermosflesje warm, flesje koud en poedertoren mee. Vind het prima te doen. Er zitten speciale vakjes in mijn luiertas en die zijn dan allemaal gevuld. Is sneller als 3 min klaar zoals je met dat andere ding heb haha:D

14. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik warm mijn flessen niet op met dit weer, geef gewoon op kamertemperatuur. Veel makkelijker.

15. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik had altijd van die kant en klaar pakjes met nutrilon voor onderweg. Superhandig en geen gedoe met water. Dat kun je ook op kamertemperatuur geven.

Share This Page