3,5 week: 5 flessen??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door novanne, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novanne

novanne Niet meer actief

Dag

Mijn zoontje heeft vannacht doorgeslapen. Weet dat het voor nu een eenmalige gelukstreffer kan zijn maar ik kom vandaag dan toch uit op 5 flessen.
    Mag dat wel met 3,5 week?
    Hij dronk iedere dag al 6x135 cc (4 schepjes). Zou ik hem vandaag dan 5x 135 cc moeten geven of de flessen (of een deel ervan) al groter moeten maken??
    Hij weegt nu precies 4000 gram.

Bedankt

2. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Ik zit met dezelfde vraag alleen ons zoontje is nog maar 2 1/2 week oud en krijg een fles van 90 cc.

afgelopen nacht sliepen wij door onze wekker heen en hebben onze zoon niet wakker gemaakt voor zijn fles maar hij werd zelf ook niet wakker.

Hij krijgt 6x per dag een fles om de 4 uur.

Hij heeft wel last van krampjes vooral 's avonds.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het best is om de flessen gewoon altijd op verzoek aan je kind te geven, je kind weet zelf namelijk heel goed wanneer hij honger heeft en wanneer hij vol zit.
    Gewoon fles maken, aanbieden tot je kind stopt met drinken en de volgende fles geven wanneer hij zich meldt. Per fles even noteren hoeveel hij laat staan, zodat je per dag overzicht hebt hoeveel er in is gegaan.

En dat je dan de ene dag op een fles meer of minder uitkomt is niet erg, als je weekgemiddelde maar ongeveer klopt met het gewicht. Zelf heb je toch ook niet elke dag evenveel honger?

Deel Deze Pagina