ik weet niet of deze vraag al een keer is gesteld maar dan hoor ik het wel. mijn dochtertje is nu 3 weken.Sinds vandaag vraagt ze na haar fles om meer.Blijft zoeken naar eten en een speen geeft dan geen voldoening en ze gaat huilen.Ze heeft dus echt honger. Ze komt om de 4 uur en krijgt dan 90 water + voeding. Nu hebben we net extra gegeven ( niet veel 10cc)en toen was het goed en viel ze weer als een blok in slaap. har precieze gewicht weet ik niet,volgende week voor het eerst naar het cb. maar de laatste keer toen de hulp hier was woog 3,1 kg. en ze groeit goed,ook voelen we dat ze is aangekomen mijn vraag is hoe zijn jullie hier mee omgegaan? en is 10 cc genoeg om dan mee op te hogen? ben hier nl wel onzeker over
Ik zou lekker met 10 cc ophogen. Is natuurlijk nog maar de vraag of ze dat bij elke voeding wil, misschien pakt ze die 10 cc enkel bij de voedingen overdag... Vroeg me nog wel af: kan ze ook krampjes hebben? Kan ook reden zijn dat ze door willen drinken, omdat het zuigen helpt tegen de pijn... (anders dan een speen of pink).
Ah, wat een kleintje nog! Dan kun je best onzeker zijn he? Krijgt ze nog 8 voedingen? Dan lijkt me tien heel redelijk om mee op te hogen. Kijk anders even op het pak voeding, daar staat de aangegeven hoeveelheid per kilo die je kindje zo ongeveer hebben mag. Als je twijfelt over haar gewicht, kun je zo even naar het inloopspreekuur gaan bij je cb.
nee ze krijgt maar 6 voedingen en komt ook niet vaker,maar bleef vandaag ineens nog meer zoeken nadat de fles leeg was. en krampjes heeft ze ook niet,want de keren dat ze dat nu heeft gehad stopt ze juist met drinken om helemaal in elkaar te kruipen maar ik ben er idd best onzeker over zo klein,en mama ook nog niets zo stabiel emotioneel gezien
ik weet zelf niet zo goed meer hoe dat ging, aangezien ik zelf de eerste 4 weken bv heb gegeven. Maar als je kindje niet genoeg lijkt te hebben, zou ik gewoon eens proberen wat er gebeurd, als je 120+4 klaarmaakt. Dat ze om de 4 uur komt, is eigenlijk wel heel netjes volgens mij hoor. Maar oke, ik zou even overleggen met het cb denk ik en misschien zelf al eens kijken wat er gebeurd als je ophoogt. Kindjes kunnen vaak goed zelf aangeven wat ze nodig hebben...
Dan doet ze het heel goed hoor! Dat is dan 60 cc per dag extra. Als ze daar lekker rustig op blijft de komende dagen, dan is dat vanzelf een goede geruststelling voor je! En als je het toch nog niet lekker zit, kun je altijd ff bellen met het cb.
bedankt voor de snelle reacties ik ga het idd denk eerst maar zo proberen en anders morgen nog even naar het buro bellen.die zijn nl morgen alleen tel te bereiken
Als ze maar zes voedingen krijgt en ze heeft genoeg aan 10 cc extra per fles, dan zou ik dat geven. Kan echt geen kwaad, ze krijgt zeker niet te veel binnen. Och wat kun je soms onzeker zijn als ze nog zo klein zijn he? Dat is heel normaal. Ik denk dat we er allemaal over mee kunnen praten Is er anders niet een voedingslijn van jouw CB wat je kunt bellen om advies te vragen?
volgens mij kan dat goed. je kan ook 120+4 geven (zoals athina schreef) bij ons in het begin een hele moeilijke drinker. de kraamverzorgster en in het ziekenhuis zeiden toen: kijk wat ze opdrinkt begin met 60cc en als ze dat op drinkt mag je meer maken (dat was in het begin) daarna ook iets meer gaan geven. hier kwam ze de ene keer om de 4uur de andere keer om de 2,5uur. succes
vandaag ons meisje 120+4 gegeven en dan laat ze netjes 20/25 cc staan,ze heeft dus echt genoeg aan die 10 cc extra. ze gaat nu ook niet meer zoeken als de fles leeg is,ben blij dat ik het toch opgehoogd heb gisteren
Hoe ga je dat dan doen met 10cc extra? Dan kun je de schepjes nooit nauwkeurig genoeg meten en de voeding op de goede manier klaarmaken. Beter is om i.p.v. 90/3 flessen van 120/4 te maken en die op verzoek te geven. Dus kindje fles geven als ze er om vraagt, laten drinken tot ze stopt en de volgende fles weer als ze zich meldt.