Johannesbroodpitmeel tegen krampjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door Daan0201, 14 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoi,

Ik heb gehoord van meerdere mensen dat johannesbroodpitmeel door de voeding niet alleen zou helpen tegen spugen maar ook tegen darmkrampjes. Heeft iemand hier ervaring mee??

Groetjes,
    Daan

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Mijn ervaring met johannesbroodpitmeel is negatief. Serjenka kreeg er echter krampjes door en heb het dan ook niet lang gegeven.
    Het schijnt wel zo te zijn, dat het niet vaak gebeurd dat kindjes er krampjes door krijgen.
    Ik hoop dat er hier nog enkele positieve ervaringen neergeplaatst worden.

3. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Hoi daan..

Ik heb een tijdje het vermoeden gehad dat mijn dochter niet genoeg had aan de borstvoeding en wilde gaan kolven en dan broodpitmeel erbij in doen..
    Het cb heeft het me toen afgeraden omdat ze volgens hun dan juist krampjes zou krijgen.

Liefs pam

4. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Wat bij Isa goed werkte tegen krampjes was Cinababy van VSM.

5. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hey daantje...het klopt wat je zegt. Ik gebruik Friso en tegen spugen af en toe friso comfort en daar zit johannesbroodpitmeel in....op de verpakking staat tegen spugen, verstopping of krampjes
    dus volgens mij klopt het dus
    Verder alles goed met de kleine??

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    mijn ervaring is dat het juist darmkrampjes veroorzaakt :(

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt heeft er geen darmpkrampjes van gehad ..

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Sab simplex druppels helpen ook heel goed. Alleen zijn die niet in nederland verkrijgbaar, maar in duitsland.

9. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Evi is er nog steeds niet helemaal vanaf..e hebben al vanalles geprobeerd. Ik wil nu dus heel graag toch proberen over te stappen op een andere voeding (liefst Friso Comfort) en heb daar binnenkort een gesprek over met de wijkverpleegkundige van het CB. Het is niet meer zo erg als in het begin, maar ze heeft het wel nog steeds. Volgens mij zou ze 's-nachts ook doorslapen als ze geen krampjes had, want als ze van de honger wakker zou worden zou ze pas stil worden als ze eten krijgt, terwijl ze met die krampjes na wat scheetjes wel weer in slaap valt...
    Dus we zullen wel zien ;)

Groetjes,
    Daan

10. sweetangel100

Daan, ik ben voor de krampjes afgelopen week ook overgestapt op friso comfort. Had binnen 1 dag een totaal ander kind ervoor terug! Hopelijk helpt het voor jou ook goed!

11. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ben jij ineens overgestapt of heb je het opgebouwd?
    Ik hoop het ook....!!!! Zeker ook voor Evi, vind het zo zielig voor haar :(

12. sweetangel100

Ik had aan het CB gevraagd en zij raadde mij aan om gelijk in 1 keer over te stappen. Dat heb ik gedaan, ze heeft nog 2 flessen krampjes gehad en toen was ze echt een ander kindje!!

13. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Yassir krijgt ook Friso Comfort en daarbij nog 1 lepeltje Johannes broodpiteelmeel en dat gaat hartstikke goed. Bij Yassir was het spugen een probleem en dat is nu minder gelukkig. :D

14. Bolleke

Bolleke Lid

26 aug 2006
    35
    0
    0
    Hallo,

de bijwerking is stoelgang!!! Mijn dochtertje was van bijna in het begin verstopt.Wij hebben haar dan nutriton gegeven en dat helpte maar de kinderarts was er niet echt voor te vinden omdat het bij sommige kindjes krampjes geeft.

dus ik zou het niet voor de krampjes geven.

15. Niet meer actief

Als het afneemt zou ik gewoon nog even doorbijten. Met 3 mnd is het plots voorbij en zijn de darmpjes rijp. Krampjes horen er nou eenmaal bij!

Deel Deze Pagina