Pff, Astrid mag je nu dus echt niet meer voeren! Als ze een hap krijgt van ons, dan draait ze haar hoofd weg, trekt een vieze toet en zet zich af. Het vorkje geven (of lepel) is ook niet voldoende. Ze wil het helemaal zelf doen, dus bord voor haar neus, vork(en) in de hand(jes) en happen maar. Het nadeel is dus wel dat ze vaak alleen het lekkerste eet. Zo had ik vandaag zuurkool met rookworst en dan prikt ze alleen de rookworst eruit. Terwijl ze zuurkool verder wel lust. Ook met brood, worst er tussenuit en de boterham blijft liggen. Ik maak me niet zo zorgen dat onvoldoende krijgt, want ze krijgt voldoende binnen per dag. Maar hoe laat ik haar nu eten van elk iets wat er op haar bord ligt? Ik doe het al voor, maar ze kijkt er niet echt naar. Ook vraag ik me af hoe we haar afleren om te bedelen. Lars eet vaak later dan wij eten, hij is nou eenmaal niet om 18.00 thuis! Als lars dan zijn eten eet, dan staat As er als een bedelende hond bij. Van hem accepteerd ze wel hapjes, wat ik dan juist weer niet wil! Nu heb ik met lars al afgesproken dat hij moet eten aan tafel net als As en ik dan doen. We zeggen Nee en leggen kort uit dat het papa eten is. Maar toch.. Wel hebben ze hun vla moment.. dat vinden we ook verder OK.
Misschien kun je wat minder op haar bordje doen, dat ze het allemaal opeet en later nog wat bij krijgt. Dan weet je zeker dat ze ook groete eet. Wat betreft het bedelen. Niks geven. Op een gegeven moment zal ze het wel opgeven. Door steeds hapjes te geven wordt ze beloond voor het bedelen.
Minder in 1 keer geven doe ik al. Enne, die stukjes... tsja.. ik zie paps en Astrid soms wel erg illegaal kijken, volgens mij moet ik de oudste van het stel maar eens gaan aanpakken!
ja dat bedelen heb ik het gisteren met remon over gehad. Ik vind dat heel moeilijk omdat lars een slechte eter is. En zo proeft hij wel steeds iets anders. Wat betreft alleen het lekkere eten. Wij leggen eerst het gezonde op zijn bord en als laatste het lekkere. Ook niet het lekkere in het zicht leggen. Dus in het zuurkool geval de worst er ff buiten houden zodat ze alleen de zuurkool heeft en later na een paar hapjes de worst erbij. Tja ik roep ook maar wat hoor, hihi lars eet niks dus tja.
Nee, dat is geen optie, want pap's komt pas na 18.00 uur thuis en om 19.00 is ze bekaf en is het bedtijd!
Dat klopt! Haha.. tsja.. hij is weleens iets eerder thuis, maar dat is eerder uitzondering dan regelmaat! Wij waren net klaar met eten toen hij binnenkwam... dus die vla pikte ze nog mooi even mee. Maar doorgaans is hij dus pas na 18.00 thuis en dat vind ik voor haar avondmaal echt te laat worden!
Toen eva in die fase zat van ook alleen het lekkere willen eten hebben wij ook gedaan wat Inky zegt. Eerst de groente opscheppen en als dat op was dan het vlees. Bij ons werkte het perfect. Kwebbel